Onderhoudsschema DL650A L2

Plaats reactie
DaveDH

Onderhoudsschema DL650A L2

Bericht door DaveDH »

Hoi

Ik beschik niet over het onderhoudsschema van mijn motor Suzuki DL650A L2. Is deze ergens online digitaal te vinden/downloaden? Of moet ik toch bij Suzuki zelf aankoppen?

Is het zo dat de fabrieksgarantie vervalt op het moment dat je je motor niet volgens dit boekje onderhoud?

Dank
DaveDH
Rudolf

Re: Onderhoudsschema DL650A L2

Bericht door Rudolf »

Hallo,
ben je dit kwijtgeraakt o.i.d. want dit wordt altijd bij de motorfiets geleverd. Behalve dat het onderhoudsschema in het instructieboekje terug te vinden is zit bij je motor (als het goed is) ook een boekje wat bij elke onderhoudsbeurt door een officiele Suzuki dealer afgestempeld dient te worden. Doe je dit niet vervalt automatisch de fabrieksgarantie. Dit werkt niet alleen zo bij Suzuki maar bij alle motorvoertuigen.

Dus even aankloppen bij de dealer waar jouw motor vandaan komt of anders bij Suzuki zelf.
DaveDH

Re: Onderhoudsschema DL650A L2

Bericht door DaveDH »

Staat inderdaad gewoon in de handleiding. Ik had m in het onderhoudsboekje verwacht. Thanks!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Onderhoudsschema DL650A L2

Bericht door Iron Horse »

Zo simpel en rechtlijnig is het gelukkig ook weer niet. In het boekje wordt precies aangegeven wat er moet worden gedaan. Dus ook al wordt dit niet door een erkende dealer gedaan wil dat niet per definitie zeggen dat dan je garantie niet meer zou gelden. Dat het in geval van een claim wat gesteggel geeft is bijna zeker. Maar aan de andere kant is er maar weinig aan een V-Strom waarvoor je garantie hoeft te claimen, dus zoveel risico loop je nu ook weer niet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Onderhoudsschema DL650A L2

Bericht door Silverstorm »

En een apart onderhoudsboekje zit er ook niet meer bij,nu krijg je van de dealer gewoon een uitprint van wat ie uitgevoerd heeft.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Rudolf

Re: Onderhoudsschema DL650A L2

Bericht door Rudolf »

Ik heb van mijn dealer overigens keurig een onderhoudsboekje bijgeleverd gekregen. In geval van een garantiegeval (ik weet het, die kans is erg klein) wil de importeur toch graag een keurig gestempeld onderhoudsboekje zien vermoed ik. Het is net als met een verzekering, als ze ergens onderuit kunnen komen zullen ze het niet nalaten hier gebruik van te maken :wink: .

In het garantiegeval met mijn auto was dit namelijk één van de eerste dingen waar de vertegenwoordiger van de importeur naar vroeg (en vervolgens nauwkeurig controleerde).

Beter voorkomen dan genezen lijkt me...
Plaats reactie