aluminium

Plaats reactie
Lambik

aluminium

Bericht door Lambik »

hallo,

ik heb mn v-strom weer opgehaald en ben tot de conclusie gekomen dat het aluminium op de motor toch is gaan oxideren,
hoe kan ik dit nu het beste onderhouden,maw waar poets ik het mee en wat kan ik er op smeren zodat het goed beschermt is???

groet Hugo,
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: aluminium

Bericht door Peterzeeland »

zonde zeg.

ik gebruik al jaren ACF-50 en blok is nog steeds mooi, al rijd ik bij voorkeur als er geen pekel ligt...
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: aluminium

Bericht door Kristof »

Hé,

Sommig moeren hebben er bij ook last van, het motorblok zelf blinkt nog als nieuw. Ik rij het hele jaar door, ook als er 2cm zout ligt O:-) .
Ik spuit hem volledig in met S100 en elke 14dagen kuis ik hem dan.

Kristof.
Lambik

Re: aluminium

Bericht door Lambik »

ik rij niet door de pekel,zal ook wel een beetje door de zoute zeelucht komen, het zit vooral bij de aluminium tussenschijf waar je waterpomp tegenaan is geschroeft.
ik spuit elke week het blok in met wd 40.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: aluminium

Bericht door John007 »

Lambik schreef: het zit vooral bij de aluminium tussenschijf waar je waterpomp tegenaan is geschroeft.
Terug naar dealer vooral omdat het een vrij nieuwe motor betreft en je hebt toch 3 jaar garantie ?
Er is hier op het forum al eens vaker over gesproken dat de lak bij de waterpomp slecht is en volgens mij is er toe het een en ander onder garantie vervangen.
Zoek maar even op dit forum.
Succes.

Dit kwam ik onder andere tegen:

Cor schreef:
Ik heb eerder al gemeld dat er op mijn brief geen reactie is gekomen. Ik werd vorige week gebeld door de dealer en deze deed mij de mededeling dat hij na overleg met Nimag een nieuw deksel van de waterpomp, een nieuwe radiateurbeschermer, vervanging van 2 leidingen, nieuwe ABS ringen en wat spuitwerk mag doen. Daar word je toch een beetje van!! De dealer doet zelf ook een duit in het zakje, waardoor het mij ook nog eens niks gaat kosten.

Daarna er gauw een goede roestbescherming overheen gooien, laat de winter maar komen. (alhoewel, dat laatste mag ook nog wel even een poos wachten!)

Cor, ik ben blij dat er nu eindelijk eens schot in de zaak is gekomen. Zo zie je maar, soms valt het tegen en heel soms zit het mee. Ook mooi dat je je geld in je zakken kunt houden.

Peter
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie