zijpoot inkorten
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 02-03-2012, 23:06
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 adventure
- Woonplaats: Soest
zijpoot inkorten
Ik heb mijn V-strom verlaagd, maar nu zijn zowel de zijsteun als de middenbok iets te lang. Hierdoor staat de motor niet stabiel en het opbokken gaat erg zwaar.
Hoe kan ik die het beste inkorten?
Marcel
Hoe kan ik die het beste inkorten?
Marcel
- Drummer
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
- Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
- Woonplaats: Schilde
Re: zijpoot inkorten
Probeert is met een ijzerzaag of een slijpschijf
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://corsica2018.blogspot.com
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
- Woonplaats: Schiedam
Re: zijpoot inkorten
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van....doorzagen, een stuk er tussenuit halen en opnieuw een voetje eraan lassen zorgt altijd voor zwakke delen rond de lasnaden met verhoogde kans op afbreken en dus omvallen. Afzagen zonder voetje geeft grote kans op wegzakken in zachte bodem. Maar misschien zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met iets dergelijks.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: zijpoot inkorten
ik dacht dat een goede (lees: goede) lasnaad altijd sterker is dan het materiaal zelf?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: zijpoot inkorten
Dat is ook zo. Bij een goede las breekt het materiaal bijna altijd naast de las en niet in de las.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
- Woonplaats: Schiedam
Re: zijpoot inkorten
Mee eens!
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 512
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: zijpoot inkorten
Gewoon een stuk eraf slijpen met een slijptol en het voetje er opnieuw aanlassen. Een beetje verf uit een knikkerbusje (motip zwart) en klaar. Het voetje is er zelf vanuit de fabriek ook aangelast dus ik zie geen problemen.....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Re: zijpoot inkorten
Het is vaak wel gelast in de fabriek maar vervolgens ook weer uitgegloeid, maar ik zie in deze ook niet zo'n probleem om het voetje er opnieuw aan te lassen en het ff te spuiten...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: zijpoot inkorten
Uitgloeien is niet nodig als je het metaal rustig laat afkoelen en niet laat schrikken door het bijvoorbeeld in water onder te dompelen. Door snelle afkoeling hard je het staal, door uitgloeien maak je het weer "taaier". Wil je het meteen "blauwen" (tegen roest) dan koel je het af door het in olie onder te dompelen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: zijpoot inkorten
Ga d'r maar rustig van uit dat de las van het voetje niet nabehandeld is tijdens het productieproces.
Je standaard iets inkorten en het plaatje er weer aan lassen zal geen zwakkere standaard opleveren, mits het vakkundig gelast is natuurlijk
Je standaard iets inkorten en het plaatje er weer aan lassen zal geen zwakkere standaard opleveren, mits het vakkundig gelast is natuurlijk
- Peter650
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
- Mijn motor is een: BMW R 1150 RT
Re: zijpoot inkorten
Als je alleen het voetplaatje eraf haalt kan je de pijp inkorten en het plaatje terug eraan lassen dat geeft geen verzwakking.
Zaag je hem ergens in het midden door dan kan je er een inwendig passend stuk rond in lassen om tegen te gaan dat die inderdaad net naast de las afbreekt.
Eventueel gaatje(s) boren in de standaard zelf en die ook vol lassen ter versteviging.
Zaag je hem ergens in het midden door dan kan je er een inwendig passend stuk rond in lassen om tegen te gaan dat die inderdaad net naast de las afbreekt.
Eventueel gaatje(s) boren in de standaard zelf en die ook vol lassen ter versteviging.
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow