CarPro Iron X

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

CarPro Iron X

Bericht door Tulipan »

Kwam dit product tegen, iemand hiermee al bekend ?

CarPro Iron X
Iron.X is zeer effectief, zuurvrij en pH gebalanceerd (6-7pH) en reinigt effectief autolak, velgen en ramen. Iron.X is bedoeld om veilig vervuiling door kleine deeltjes metaal te verwijderen/ af te breken.
Ook zeer effectief tegen andere chemische metaalvervuiling en remstof. Reinigt diep tot in de porieen van de lak, ook waar klei en polijstmiddel niet bij kan komen! Iron.X is bijvoorbeeld zeer effectief tegen vliegroest (flyrust).
Iron.X is gelachtig en transparant. Het reageert op de vervuiling en verandert dan van kleur naar paars / rood. Dit toont een reactie met de metaalvervuiling aan, metalen worden afgebroken en kunnen daarna met water weg worden gespoeld.
Hardnekkige vervuiling moet in sommige gevallen na 5 minuten geborsteld worden (op velgen, met een velgenborstel), of ingewerkt worden met een oude washandschoen of microvezelspons (op lak).

http://www.carclean.nl/product/C_Pro_C_ ... 500_101833
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: CarPro Iron X

Bericht door Iron Horse »

Je was een stukje vergeten mee te kopieren ...... :o)

Let op: Nu met verbeterde geur!

Meurt dat spul dan oorspronkelijk zo erg dat ze dit erbij hebben vermeld? :schater: En nee, ik ken het niet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: CarPro Iron X

Bericht door Tulipan »

Uit de reacties eronder te lezen helpt zelfs de " vernieuwde " geur niet om de stank te (be)dekken.
Overbodige info dus en het niet nodig te vermelden :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: CarPro Iron X

Bericht door Iron Horse »

Dat had ik wel gelezen, en ook dat het kennelijk fantastisch spul is waar eenieder lovend over spreekt. Ik probeer me alleen een voorstelling te maken bij die vreselijke stank. Kennelijk is het ook nog al fors in gebruik en dus duur, maar als het zo'n fantastisch resultaat geeft dan is het 't misschien wel waard. Ik heb ooit eens ACF50 aangeschaft en dat kost ook niet weinig. Is weliswaar geen reiniger maar een bescherming, maar uit de vergelijkingstest blijkt die uiteindelijk ook weer niet zo veel waard te zijn als ze zelf willen doen geloven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: CarPro Iron X

Bericht door Tulipan »

Zat een filmpje te kijken en vond dat ik dit product gewoon, voor het geval dat, moest onthouden.... en delen :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sF7jiYYsm9Q[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: CarPro Iron X

Bericht door Iron Horse »

Helemaal objectief en eerlijk vergelijk kan ik het niet noemen. Het is duidelijk dat wanneer ze hun eigen product testen er de eerste keer veel intensiever en langer wordt geborsteld. En in tegenstelling tot de andere producten wordt er alleen bij het eigen product nog een tweede behandeling met ook nogal intensief poetsen getoond. Het zal wel goed zijn, maar het is geen eerlijk vergelijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: CarPro Iron X

Bericht door Tulipan »

vond dat ik dit product gewoon, voor het geval dat, moest onthouden.... en delen
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: CarPro Iron X

Bericht door Xavier »

Ik gebruik het spul nu een half jaar, met name als velgenreiniger voor de 4-wieler. Het stinkt, zo niet meurt, behoorlijk, beetje zwavelig. Maar de werking is prima, het reageert leuk roze op het ijzerslijpsel op je velgen. Of andere produkten hetzelfde doen of beter werken: geen idee, dit werd mij geadviseerd in een poetswinkel. Of het handig is voor op de motor: ik denk het niet. Een motorachterwiel is volgens mij vuil door met name vet, een autowiel niet. Iron X doet volgens mij weinig met die vette zooi.....
GSA1200
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: CarPro Iron X

Bericht door Tulipan »

Iron X doet volgens mij weinig met die vette zooi.....

Kijk, dat is een reden om er niet te vast in het geheugen te prenten, dank.
Dan is een beetje diesel dus veel goedkoper O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Dgr

Re: CarPro Iron X

Bericht door Dgr »

Altijd interessant om te zien, nieuwe producten... maar na het zien van dat filmpje denk ik dat ik toch trouw blijf aan de Dasty, voor 1,99e per 750ml :wink:
De hoeveelheid borstelwerk in dat filmpje is naar mijn idee niet beduidend minder dan met een ander product.

...oh, en Dasty ruikt citroenfris :o)
TimStyle

Re: CarPro Iron X

Bericht door TimStyle »

Ik blijf toch bij vulcanet, volgens mij is er nog steeds niets beter.
Geen water, vet zo weg,... Heerlijk spul!
Mathijsvm

Re: CarPro Iron X

Bericht door Mathijsvm »

voor die vette zooi op de achtervelg of andere vette delen schoon te krijgen, gebruik ik remmen reiniger/koude ontvetter. werkt goed en ook bij action te verkrijgen voor een paar centen. ik ga daarna wel met turtle wax er overheen voor de extra shine. :D en ik had een goeie tip van erik gekregen over dat middenstuk van de velg waar een soort reliëf op zit om dat met wd 40 schoon te maken wwerkt perfect.

ik heb een 10 tal jaren geleden bij een Suzuki auto dealer gewerkt en daar hadden we inderdaad van dat spul voor de velgen wat naar rotte eieren rook. om dat aangekoekte remstof er vanaf te krijgen.

gr Mathijs :duim: :D :duim:
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: CarPro Iron X

Bericht door Ebrostrom »

WD40 werkt prima op de velg en andere delen die vies zijn geworden door de ketting.

Sindskort heb ik ook carclean gevonden voor t koekblik. Tal v artikelen gekocht waaronder iron X. Fantastisch spul. Compleet zwarte velgen (ijzer vd rem) mooi weer zilverkleurig gekregen. Werkt dus werkelijk ontzettend goed. Het geurt (stinkt) wel wat. Je moet t echt buiten gebruiken én in de garage opslaan in n dichte bak!! T irriteert ook wel wat aan de ogen (verneveling met wat wind) en schoonmaak handschoenen kan denk ik geen kwaad. Ik heb ook n velg tegen een buxus haag gelegd. Die werd dus geel (nu wel bijgetrokken).

Maar goed: t is dus een chemisch (slecht?) goedje, maar werkt fantastisch.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: CarPro Iron X

Bericht door Bacchus »

TimStyle schreef:Ik blijf toch bij vulcanet, volgens mij is er nog steeds niets beter.
Geen water, vet zo weg,... Heerlijk spul!
Mee eens. Hier krijg je ook met gemak je motor mee zuiver, vooral ideaal voor je velgen.
Nog wat busjes poets staan thuis maar eigenlijk nooit gebruikt. De motor kruigt na iedere rit een natte spons en een doekje.
1 keer per jaar een betere poetsbeurt, meestal Vulcanet.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: CarPro Iron X

Bericht door Ebrostrom »

Voor de geïnteresseerden: momenteel 30% korting op carpro producten bij carclean, waaronder ook de IronX. Ik denk dat ik maar eens ga shoppen voor een voorraadje. (nee, ik heb geen aandelen en krijg geen commissie -- moet ook gewoon betalen voor mijn spulletjes).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie