Met m"n L2 even langs Hoegee (dat rijmt!)
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Met m"n L2 even langs Hoegee (dat rijmt!)
N.a.v. het topic "verbruik L2" ben ik even bij Marc Hoegee langs gegaan (op afspraak) om te kijken of er een afwijking zat in de afstelling van de motor.
De motor werd aan het 'infuus' gelegd en de meetingen konden beginnen. Na diverse testen kon de uitslag worden afgelezen.
De PK's waren prima alleen in het lage toerengebied (2000-4000 Rpm) zou wat gewonnen kunnen worden. Hier is de motor nu iets rijker afgesteld. Ja!! rijker! Marc Hoegee heeft dat prima uitgelegd, maar dat is me nu iets te technisch. Had iets te maken met compensatie in de hogere toeren o.i.d.
Na afstelling even een proefrit gemaakt en moet zeggen dat zeker in de lage toeren de motor nog beter oppakt en soepel loopt. Of het verbruik minder is geworden zal de tijd moeten leren. Dit zullen we zaterdag dan ook met arendsogen volgen.
Hieronder de grafiek voor de liefhebbers.
Waren weer 2 leerzame uurtjes. Was trouwens de éérste L2 die Hoegee heeft afgesteld.
p.s. Hoegee kan geen wonderen verrichten m.b.t. het verbruik. Hier zijn teveel factoren (weersomstandigheden, verkeer, wegdek, berijder, accessoires, banden, omgeving enz, enz,) die meespelen.
Peter
De motor werd aan het 'infuus' gelegd en de meetingen konden beginnen. Na diverse testen kon de uitslag worden afgelezen.
De PK's waren prima alleen in het lage toerengebied (2000-4000 Rpm) zou wat gewonnen kunnen worden. Hier is de motor nu iets rijker afgesteld. Ja!! rijker! Marc Hoegee heeft dat prima uitgelegd, maar dat is me nu iets te technisch. Had iets te maken met compensatie in de hogere toeren o.i.d.
Na afstelling even een proefrit gemaakt en moet zeggen dat zeker in de lage toeren de motor nog beter oppakt en soepel loopt. Of het verbruik minder is geworden zal de tijd moeten leren. Dit zullen we zaterdag dan ook met arendsogen volgen.
Hieronder de grafiek voor de liefhebbers.
Waren weer 2 leerzame uurtjes. Was trouwens de éérste L2 die Hoegee heeft afgesteld.
p.s. Hoegee kan geen wonderen verrichten m.b.t. het verbruik. Hier zijn teveel factoren (weersomstandigheden, verkeer, wegdek, berijder, accessoires, banden, omgeving enz, enz,) die meespelen.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Oxi
- DL650 berijder
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
- Woonplaats: Woudrichem
Re: Met m"n L2 even langs Hoegee (dat rijmt!)
Wat heb je daar voor moeten neerleggen als ik vragen mag? Misschien interessant als anderen hun Strom ook willen laten afstellen.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Met m"n L2 even langs Hoegee (dat rijmt!)
Oxi, hiervoor kun je beter even een mailtje sturen naar Hoegee, voordat ik weer verkeerde bedragen ga noemen. De ene motor is de andere niet!
Peter
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Met m"n L2 even langs Hoegee (dat rijmt!)
tactisch antwoord *grin*Rhino VStrom schreef:Oxi, hiervoor kun je beter even een mailtje sturen naar Hoegee
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Met m"n L2 even langs Hoegee (dat rijmt!)
Rob. Andries quote op een bovenstaand bericht. Dat mag toch helemaal niet.
En zeker niet als Mod. Verbannen zeg ik. Terug onder z'n hunebed.
En zeker niet als Mod. Verbannen zeg ik. Terug onder z'n hunebed.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Met m"n L2 even langs Hoegee (dat rijmt!)
Wel als het de nadruk op een deel uit het voorgaande betreft, en dan is deze natuurlijk wel wat twijfelachtig .Zie mededelingen. En niet mogen gaat wat ver, ik haal ze alleen wel weg als het een volledige quote betreft
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eric66
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 188
- Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Westland
Re: Met m"n L2 even langs Hoegee (dat rijmt!)
Ik heb mijn 650 van 2007 ook laten afstellen.
Hij is nu minder bokkig op het gas.
Rijdt beter en vloeiender in 2 of 3 op b.v. rotondes
Hij is nu minder bokkig op het gas.
Rijdt beter en vloeiender in 2 of 3 op b.v. rotondes
V-Strom, The great compromiser !!