Tank liften & zijpanelen

Plaats reactie
Ivor
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20-05-2012, 09:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A (2008) Black Rhino
Woonplaats: Maastricht

Tank liften & zijpanelen

Bericht door Ivor »

Hoi,

Moet bij mijn 650 k8 wat koelvloeistof bijvullen en dan moet de tank omhoog. Zie er diverse topics over en ook 't handboek laat wat plaatjes en tekst zien. Volgens sommige topics moeten de zijpanelen compleet verwijderd worden, bij anderen is losmaken voldoende. Ook het handboek zegt dat losmaken voldoende is Toch begrijp ik t nog niet helemaal: losmaken en dan beetje wegklappen of zo ? Zie in topics staan dat de zijpanelen met touwtje aan spiegels vastgemaakt worden zodat er ruimte is om de tank omhoog te tillen zonder krassen te maken. Heeft iemand eventueel een fotootje van de weggeklapte zijpanelen-met-touwtje ? Klappen ze dan meer omhoog of opzij ? Vast bedankt!

Groet, Ivor

Ps als er een andere truc is om makkelijker koelvloeistof bij te vullen bij n k8 graaaaag natuurlijk :D
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Wullebolle »

Ivor schreef:Hoi,

Moet bij mijn 650 k8 wat koelvloeistof bijvullen en dan moet de tank omhoog. Zie er diverse topics over en ook 't handboek laat wat plaatjes en tekst zien. Volgens sommige topics moeten de zijpanelen compleet verwijderd worden, bij anderen is losmaken voldoende. Ook het handboek zegt dat losmaken voldoende is Toch begrijp ik t nog niet helemaal: losmaken en dan beetje wegklappen of zo ? Zie in topics staan dat de zijpanelen met touwtje aan spiegels vastgemaakt worden zodat er ruimte is om de tank omhoog te tillen zonder krassen te maken. Heeft iemand eventueel een fotootje van de weggeklapte zijpanelen-met-touwtje ? Klappen ze dan meer omhoog of opzij ? Vast bedankt!

Groet, Ivor

Ps als er een andere truc is om makkelijker koelvloeistof bij te vullen bij n k8 graaaaag natuurlijk :D
Laat de tank en panelen maar gerust. Je kan prima bij het expansievatje langs onder tussen de vorkpoten.
Neem een klein drinkglas ofzo, vul dit met koelvloeistof, trek de stop uit het vatje (draaien, doen alsof je het eruit schroeft), en giet in. Motor op middenbok, en blok koud.
Easy ...
Spooky Action At A Distance !
Ivor
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20-05-2012, 09:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A (2008) Black Rhino
Woonplaats: Maastricht

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Ivor »

Dank je Wullebolle maar geloof dat t bij jouw DL1000 anders zit....mijn expansievat zit onder de tank net voor de accu......daar kom je via de voorpoten nooooooit bij :( . Dat heeft Suzuki heel merkwaardig gemaakt bij de 650 vanaf bwjr 2007........nogmaals bedankt voor je snelle reactie :)

Groet, Ivor
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Wullebolle »

Ivor schreef:Dank je Wullebolle maar geloof dat t bij jouw DL1000 anders zit....mijn expansievat zit onder de tank net voor de accu......daar kom je via de voorpoten nooooooit bij :( . Dat heeft Suzuki heel merkwaardig gemaakt bij de 650 vanaf bwjr 2007........nogmaals bedankt voor je snelle reactie :)

Groet, Ivor
OWLA sorry maat. :frusty: :frusty: :frusty:
(wist ik zelfs nie, da soez da gewijzigd had? pfff)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Tulipan »

Toevallig de tank afgelopen maand verwijderd met behulp van een Griek :D

Die heeft afgelopen maand een topic op het forum gezet waar hij zijn video's onder de aandacht bracht :duim:
Aan de hand van zijn video heb ik de tank verwijderd en dat ging veel makkelijker dan ik had gedacht :shock:
Kijk eerst de video, dan weet je wat je te wachten staat :worship:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gNwFb5WpznQ&feature=plcp[/youtube]

En het topic hier op het forum, want hij heeft instructie voor al het onderhoud aan onze brommert :-)}
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=8494

Succes
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Leville »

Tulipan schreef:Toevallig de tank afgelopen maand verwijderd met behulp van een Griek :D
Grieken worden soms ondergewaardeerd.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Soesko »

Het kan ook zonder de zaak te demonteren. Je kunt met wat moeite de rubberen dop verwijderen en dan met een knijpfles of dmv een slang koelvloeistof bijvullen. Daarna komt de moeilijkste klus en dat is de dop weer terug plaatsen. Met twee lange schroevendraaiers of iets wat klemt lukt dat wel. het is al met al even een gepiel, maar wel te doen. Ik spreek uit ervaring.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Iron Horse »

Jeetje wat is dat een slaapverwekkende video van die Griek. En zoals al eerder aangehaald, je hoeft echt niet heel het plaatwerk te verwijderen en zeker niet de voorzijde. Enkel hier en daar losmaken en wat uitbuigen bij het eruit halen en inzetten van de tank. Scheelt heel wat gedoe. Denk echt niet dat er één werkplaats is waar ze dat zo zullen doen als het niet echt nodig is. En doen ze het wel dan betaal je de hoofdprijs aan onnodige arbeidstijd. Maar goed als je het nog nooit gedaan hebt en je wilt geheel op zeker gaan dan kun je er uiteraard baat bij hebben. Het werkt uiteindelijk wel zo, al ben je 2 keer langer bezig dan nodig is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ivor
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20-05-2012, 09:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A (2008) Black Rhino
Woonplaats: Maastricht

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Ivor »

Bedankt voor de reacties jongens. Ga inderdaad s proberen of ik niet met n knijpfles via de dop of t ontluchtings-slangetje n beetje koelvloeistof kan bijvullen zonder de halve brommert uit elkaar te halen. Koelvloeistof-nivo staat nu op L en wil t toch liever op F hebben voordat ik naar Italie rij met de vakantie. Geen zin om eventueel onderweg zijpanelen weg te halen en tank op te moeten tillen.

Gr Ivor
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Tulipan »

Hey Iron,

Jeetje wat is dat een slaapverwekkende video van die Griek

Maar wel de moeite genomen om het goed in beeld te brengen :worship:
Uberhaupt de moeite genomen. :bye:
Je kunt tegenwoordig doorspoelen met die video´s :D

Maar natuurlijk is er volgens goed nederlands gebruik altijd wel wat op aan te merken :schater:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Spurm »

we kunnen hem natuurlijk ook op het forum Nederlands leren, z'n Engels is ook al niet al te best :mrgreen:
maar wel mooie video's, altijd handig! heb m er ook ff bij gehad met m'n ketting/tandwielen wissel :duim:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Redhead »

Hey Tulipan je hebt precies 1111 berichten geplaatst :mrgreen:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Iron Horse »

Ik heb wel kritiek, maar de bedoeling van die Griek is natuurlijk wel prima. Maar om je dan ook maar meteen DOKTER V-Strom te noemen ...... :schater: :schater: :schater: gaat me wel een beetje ver. Het blijft een Griek hé, leuke lui :o) .
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Spurm »

heeft natuurlijk geen werk meer :mrgreen:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Ivor
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20-05-2012, 09:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A (2008) Black Rhino
Woonplaats: Maastricht

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Ivor »

Tis gelukt, ook zonder de griekse dokter........heb gelukkig niet zulke dikke handen dus onder de tank dopje eraf getrokken, met knijpfles koelvloeistof bijgevuld er dopje weer erop gefrummeld........5 minuten werk.......scheelt weer n consult, kan de dokter andere patienten helpen :) ......moet wel gezegd worden, hij besteed er heel veel aandacht aan, alle lof :duim: !!!!

Gr Ivor
Gary

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Gary »

stomme vraag, maar de dop zit toch aan de rechterkan onder je stuur?
ik moet het ook bijvullen.
Thijs
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 10-10-2010, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Tank liften & zijpanelen

Bericht door Thijs »

Nee dat is de dop van de radiator. Het expansievaatje zit onder de tank, boven de achterste cilinder.
Plaats reactie