stuurprop repareren

Plaats reactie
Siroki

stuurprop repareren

Bericht door Siroki »

Hoi,

Gisteren is mijn motor omgevallen door de harde wind (2de keer al). Nu is aan de kant van de gashendel mijn stuurprop afgebroken. Helaas is de pen ook afgebroken en die zit nu in m'n gashendel. Iemand een idee hoe ik dat er nu uitkrijg en een nieuwe prop kan monteren? Of is dat niet te doen zonder proper gereedschap.

Bedankt alvast,

Glen
Fastboy

Re: stuurprop repareren

Bericht door Fastboy »

Dat wordt uitboren!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: stuurprop repareren

Bericht door Iron Horse »

Uitboren lijkt me niet echt gemakkelijk, maar het is misschien een optie.

Als er nog schroefdraad over is van de afgebroken bout dan kun je die misschien met een (punt)tang alsnog losdraaien. Dan voorzichtig een paar tikken op geven zodat het mechanisme los komt. Eruit trekken zal dan wel erg moeilijk worden. Zeker als je een wat oudere motor hebt (weet ik niet) die veel buiten heeft gestaan, want dan zit er hoogstwaarschijnlijk roest tussen het rubber en de binnenzijde van het stuur. Mogelijk dat je dan eerst ook de andere zijde demonteert en vervolgens met perslucht probeert de afgebroken prop eruit te blazen. Anders een flexibel iets, ik weet ook even niet zo snel wat, dat je van de andere zijde door het stuur kunt duwen. Zal in ieder geval heel wat geklooi kunnen worden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Flesdop

Re: stuurprop repareren

Bericht door Flesdop »

Flexibel iets, een buigveer! Heb de mijne er ooit met perslucht uit gekregen maar die zat er zo maar los in :)
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: stuurprop repareren

Bericht door Redhead »

Tik op draadstang geven. als die los gaat zitten, er uit trekken. Anders verder slaan tot die zo diep komt dat de nieuwe er voor kan komen.

Zo niet, gewoon een nieuw stuur kopen en 1 draadstang etc.
Plaats reactie