stuurprop repareren

Plaats reactie
Siroki
DL650 berijder

stuurprop repareren

Bericht door Siroki » za 09 jun 2012, 09:24

Hoi,

Gisteren is mijn motor omgevallen door de harde wind (2de keer al). Nu is aan de kant van de gashendel mijn stuurprop afgebroken. Helaas is de pen ook afgebroken en die zit nu in m'n gashendel. Iemand een idee hoe ik dat er nu uitkrijg en een nieuwe prop kan monteren? Of is dat niet te doen zonder proper gereedschap.

Bedankt alvast,

Glen

Fastboy
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A

Re: stuurprop repareren

Bericht door Fastboy » za 09 jun 2012, 10:32

Dat wordt uitboren!

Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016

Bericht door Iron Horse » za 09 jun 2012, 10:35

Uitboren lijkt me niet echt gemakkelijk, maar het is misschien een optie.

Als er nog schroefdraad over is van de afgebroken bout dan kun je die misschien met een (punt)tang alsnog losdraaien. Dan voorzichtig een paar tikken op geven zodat het mechanisme los komt. Eruit trekken zal dan wel erg moeilijk worden. Zeker als je een wat oudere motor hebt (weet ik niet) die veel buiten heeft gestaan, want dan zit er hoogstwaarschijnlijk roest tussen het rubber en de binnenzijde van het stuur. Mogelijk dat je dan eerst ook de andere zijde demonteert en vervolgens met perslucht probeert de afgebroken prop eruit te blazen. Anders een flexibel iets, ik weet ook even niet zo snel wat, dat je van de andere zijde door het stuur kunt duwen. Zal in ieder geval heel wat geklooi kunnen worden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Flesdop
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki DL-650A

Bericht door Flesdop » ma 11 jun 2012, 11:46

Flexibel iets, een buigveer! Heb de mijne er ooit met perslucht uit gekregen maar die zat er zo maar los in :)

Redhead
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Contacteer:

Bericht door Redhead » do 14 jun 2012, 14:10

Tik op draadstang geven. als die los gaat zitten, er uit trekken. Anders verder slaan tot die zo diep komt dat de nieuwe er voor kan komen.

Zo niet, gewoon een nieuw stuur kopen en 1 draadstang etc.

Plaats reactie