Rem/koppeling hendel vervangen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Rem/koppeling hendel vervangen

Bericht door The DanMan »

In een topic las ik dat RTD mooie Pazzo/Titax look-a-like hendeltjes verkoopt a 8 tientjes.
Dus ik denk; laat ik eens gek doen, het ziet er bijzonder fraai uit, ik koop ook een setje.

Maar, verstand komt met de jaren. Dus The DanMan gaat toch hier maar even informeren of het een makkelijk
klusje is het vervangen van beide hendels. Vóórdat ik iets bestel dus.

Kwestie van boutje eruit, hendel naar voren (van het stuur af) en eruit wippen? Of ligt het iets complexer?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Rem/koppeling hendel vervangen

Bericht door Peterzeeland »

Ik heb ook andere hendels, honda, erop gezet, maar de kortsluitschakelaar aan de koppelingskant overleefde dat niet.

De hoek van aangrijping veranderde > niet meer OK > kapot > doorverbinden.

En dan gewoon altijd (goede gewoonte) met de koppeling in, starten. Kom je niet voor verrassingen te staan.

Let goed op dat ze echt voor de DL1000 passen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Whisper

Re: Rem/koppeling hendel vervangen

Bericht door Whisper »

ja, stelt geen donder voor voor.

Handkappen er af, de tril dempers hoeven er niet helemaal af. stukje los en dan kan je de handkappen er tussen uit trekken

m6 moertje aan de onderkant los(dopje 10) daarna met dopje 10 de bout er uit draaien. klaar :)

Afbeelding


edit:

waarom dure pazzo als je je toch niet ziet? :| (handkappen)

edit!: owjah. als je die orginele koppelings hendel er af hebt. dan zit in dat 'grote' gat nog een busje, die moet je wel overzetten!
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Rem/koppeling hendel vervangen

Bericht door The DanMan »

Thanks voor de sheet!

Het gaan ook geen orginele Pazzo's worden hoor, lijk wel gek... +- €160 voor een setje hendels :shock:
Misschien haal ik in de zomer de handkapper eraf, voor wat extra rijwindkoeling, dan staat het wel erg gelikt denk ik.
Leville

Re: Rem/koppeling hendel vervangen

Bericht door Leville »

Zomerhandschoenen zijn ook erg handig. Ik heb er met een soort metal mesh voor extra bescherming bij schuivers. Ook ideaal bij regenweer in de zomer. Raken tenminste niet doorweekt.
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Rem/koppeling hendel vervangen

Bericht door The DanMan »

Leville schreef:Zomerhandschoenen zijn ook erg handig. Ik heb er met een soort metal mesh voor extra bescherming bij schuivers. Ook ideaal bij regenweer in de zomer. Raken tenminste niet doorweekt.
Goeie tip, mijn vader heeft van dat soort handschoenen, zijn inderdaad ideaal in de zomer en bij een onverwacht buitje zijn ze waterdicht maar toch ook ademend.
Ik moet zeggen, zelf ben ik verk(n)ocht aan mijn leren sporthandschoenen. Ideale grip, geen vervorming en optimale bescherming.
Plaats reactie