hoe bevestig je de hugger

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koopman
Berichten: 37
Lid geworden op: do 13-01-2011, 20:07
Mijn motor is een: "Black Rhino K9"
Woonplaats: Apeldoorn

hoe bevestig je de hugger

Bericht door Koopman »

Hallo allen,Ik heb een PUIG HUGGER aangeschaft, maar hoe bevestig je hem aan de brug vast?? Ik heb daar 2 gaten zitten zonder schroefdraad. Je maakt hem bij de ketting 2xvast en met de beugel bij de remschijf.
Dan heb ik nog een bevestigings oog op de HUGGER deze zal ergens op de brug moeten komen, hier heb ik 2 gaten zitten zonder schroefdraad. Kan hier ook niet met een moer bijkomen. Heb op het forum rondgekeken, aalleen iets van Pepijn maar hij heeft iets met zijn dremel weggehaald.
Zal een hoop vuil minder zijn als deze erop zit.

graag zsm een antwoord hierop!!!

groeten Hans
BLACK RHINO K8, nu een grandioze BLACK RHINO K9 met zumo 660 en cardo scalaG4 powerset, Osco, Hugger,spiegels er6n,Oxford hotgrips,extenda fenda, head light protector en givi trekking lihgts.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door Jon »

hallo,bij mijn dl 1000 en ik denk dat het bij de 650 hetzelfde is ,2 schroeven van de kettingkast (huidige kast moet ge verwijderen) 1 bevestiging aan de andere kant ,en dan het kleine spatbordje op de brug verwijderen en dit door in het midden de bout te lossen (u heeft nu een gat met schroefdraad en een kleingaatje waar het topje van het spatbord in past en dit om het op zijn plaats te houden) spat bordje verwijderen en hugger plaatsen ,bout door hugger en vastzetten het 2 de ondiepe gat heb je niet nodig omdat de hugger langs opzij vasthangt. grt,jon
Gebruikersavatar
Koopman
Berichten: 37
Lid geworden op: do 13-01-2011, 20:07
Mijn motor is een: "Black Rhino K9"
Woonplaats: Apeldoorn

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door Koopman »

Het is nu erg koud in de schuur, als de temperatuur het toelaat ga ik het proberen.
Bedankt.

Hans
BLACK RHINO K8, nu een grandioze BLACK RHINO K9 met zumo 660 en cardo scalaG4 powerset, Osco, Hugger,spiegels er6n,Oxford hotgrips,extenda fenda, head light protector en givi trekking lihgts.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door Jon »

zal wel lukken , klein spatlapje verwijderen met kleine schroevendraaier met kruis zit verdoken in het midden vanonder. na een tijd gereden alles nog eens vastzetten en klaar is kees.grt,jan
Gebruikersavatar
Koopman
Berichten: 37
Lid geworden op: do 13-01-2011, 20:07
Mijn motor is een: "Black Rhino K9"
Woonplaats: Apeldoorn

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door Koopman »

Hij zit erop, alleen even bekijken of het stukje plastic dat nog op dat kastje van je ABS regelunit zit er nog afgezaagt moet worden of zal dit geen problemen opleveren met het veren.

groeten,
Hans
BLACK RHINO K8, nu een grandioze BLACK RHINO K9 met zumo 660 en cardo scalaG4 powerset, Osco, Hugger,spiegels er6n,Oxford hotgrips,extenda fenda, head light protector en givi trekking lihgts.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door Jon »

daar kan ik niet op antwoorden,op mijn 1000 zit geen abs,grt,jon
de Limburger

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door de Limburger »

Koopman schreef:Hij zit erop, alleen even bekijken of het stukje plastic dat nog op dat kastje van je ABS regelunit zit er nog afgezaagt moet worden of zal dit geen problemen opleveren met het veren.

groeten,
Hans
Heb mijn puigje al een héél tijdje erop zitten,....abs kastje vormt totaal geen probleem bij het diep veren.
groetjes
Gebruikersavatar
Koopman
Berichten: 37
Lid geworden op: do 13-01-2011, 20:07
Mijn motor is een: "Black Rhino K9"
Woonplaats: Apeldoorn

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door Koopman »

Hij is er toch afgezaagt, de buurman heb ik er op laten ztten met zijn 110 kg. Hou dan weinig marge over.
Als er iemand bij op komt, ga ik er al overheen.

Gaat prima nu,

Hans
BLACK RHINO K8, nu een grandioze BLACK RHINO K9 met zumo 660 en cardo scalaG4 powerset, Osco, Hugger,spiegels er6n,Oxford hotgrips,extenda fenda, head light protector en givi trekking lihgts.
de Limburger

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door de Limburger »

Hans @....
Heb toch maar even mijn neus onder het strommeke gehouden.
Klop! dat plastiek plaatje is te zien, maar was vergeten te vermelden dat veertje van mijne een update gehad heeft... (spacer erbij geduwd ) .
is die niet zo slapje, met duo rijden....
de Limburger

Re: hoe bevestig je de hugger

Bericht door de Limburger »

Het klopt wat koopman@ aanhaalde,.. (plastiek kastje abs regelunit)
Dat verticaal plastiek plaatje wat er onderin zit, slaat wel degelijk heftig tegen de hugger aan bij een soft instelling van de veer.
Kwam er toevallig achter bij een neef zijn stromke,...
Best dat plaatje laten verdwijnen als er een hugger erop zit, voor geen schade in de hand te werken....
Plaats reactie