winterklaar maken - vaselinespray

Plaats reactie
Udo van Dongen

winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Udo van Dongen »

Hallo allemaal,
Zijn er nog meer V-strommers die doorrijden in de winter en die daarom anti-pekelmaatregelen hebben genomen? Ik heb zojuist mijn strom gewassen en ontvet met S100 ontvetter (superspul!). Nu moet ie eerst drogen, maar daarna ga ik eea inspuiten met vaselinespray die ik van de week bij de gamma gekocht heb.
Heeft er nog iemand tips welke onderdelen het meest roestgevoelig zijn als gevolg van de pekel? Ik kan me zo voorstellen dat de scharnierende delen zeker ingespoten moeten worden en ook het blok, maar bijvoorbeeld de radiateur en de oliekoeler is wellicht minder goed idee? Of kan dat geen kwaad (de vaseline zal door de warmte wel dunner worden en er vanzelf uitlopen misschien?). Ik realiseer me wel dat mijn motor er gedurende de winter niet mooi uit zal zien, maar dat betekent dat ik in voorjaar veel eer van mijn poetswerk ga hebben....
Ben benieuwd hoe andere doorrijders hun fiets behandelen voor de winter en of we daar met zijn allen ons voordeel mee kunnen doen.

groet, Udo
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Silverstorm »

Kijk hier maar eens
TECTYL
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Udo van Dongen

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Udo van Dongen »

tectyl wil ik dus niet gebruiken, na alle verhalen over hoe vervelend het is om dat spul er ooit weer af te krijgen. Ik heb hem net ingespoten en gelijk ook maar even alle boutjes wat vet gegeven die dof uitgeslagen waren. Als het goed is ben ik nu enigszins beschermd tegen de pekel, maar extra tips zijn natuurlijk altijd nog welkom.
Leville

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Leville »

Zoiets is natuurlijk wel leuk: http://www.neverwet.com
Laatst gewijzigd door Frank op zo 20-11-2011, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links graag tussen de [url] en [/url] codes, zodat de link in een nieuw venster opent.. bedankt! :)
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door John007 »

Leville schreef:Zoiets is natuurlijk wel leuk: http://www.neverwet.com
Dat is pas mooi spul!
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Chopperbiker »

Na het schoonmaken en in de was zetten heb ik met uitzondering van de schijfremmen, een bus siliconenspray op alle metalen delen leeggespoten.
Dus de radiator, vorkpoten, frame, motorblok enz. staan nu met een beschermlaagje onder een laken.

Is met een volle tank weggezet, gaat af en toe aan de Optimate-lader.

In het voorjaar gaat er een paar keer een bak warmwater met shampoo overheen en hij heeft de winter dan ongetwijfeld weer probleemloos overleefd.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door OllieX »

John007 schreef:
Leville schreef:Zoiets is natuurlijk wel leuk: http://www.neverwet.com
Dat is pas mooi spul!
Ik heb het filmpje net gezien. Lijkt heel interessant spul, maar zijn jullie niet bang dat je zelf ook zo van je motor rolt als je er op wil stappen? :D
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door OllieX »

Ik wil er nog aan toevoegen, dat ik zelf geen doorrijder ben, maar ik wel van anderen heb gehoord die met ACF-50 corrosion control goede resultaten hebben geboekt. Goed toepassen en het schijnt dat je de hele winter wel doorkomt. Zelf heb ik er dus geen ervaring mee. Maar misschien toch een goede tip?
Mijn vriendin heeft wel eens een pittige winter doorgereden en gebruikte dat Scottoiler spul. De motor is er goed doorgekomen, maar je moest het er wel zeer regelmatig op sproeien omdat het met nattigheid toch weer wat verdwijnt en bovendien was het bij elkaar redelijk prijzig.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Silverstorm »

Leuke TEST
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Frank »

Haha.. was is het kostenplaatje van roomboter t.o.v. vaseline en tectyl :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door RvGS »

Silverstorm schreef:Leuke TEST
Hmmm, wie was eerst . . . altijd leuk als men elkaars ideeën 'gebruikt': Promotor 2005 :arrow: Hekel aan Pekel .

De zoekfunctie (rechts bovenaan) werkt ook nog steeds super :mrgreen: geeft +400 hits op 't woord 'pekel' en 37 hits op 'winterklaar maken en een paar hits op ACF50.
zie ook Preventief winterklussen, za 12 nov 2005 in SOEST v.a. 11.00

Ben zelf al jaren tevreden met ACF50 . . . veel lees plezier :bye: :o)
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Sparkle Black Peter »

De mijne (motor), gaat al jaren van boven tot onder in de tectyl. Na de winter insprayen met petroleum en de tectyl verdwijnt als sneeuw voor de zon. Werkt perfect.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door OllieX »

Rhino VStrom schreef:De mijne (motor), gaat al jaren van boven tot onder in de tectyl. Na de winter insprayen met petroleum en de tectyl verdwijnt als sneeuw voor de zon. Werkt perfect.
Kun je hem na de winter ook gewoon in de tectyl laten tot de volgende winter of kleven daar nadelen aan?
En spray je gewoon overal overheen, of moet je bepaalde plekken beslist vermijden?(ik bedoel dan niet de remschijven)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Iron Horse »

Alles kan, maar of dat nu je voorkeur moet hebben. Dan rij je in de zomer ook met een "vieze" motor. Lijkt me dat je dan wel wilt dat hij er een beetje appetijtelijk uitziet. Zo niet, dan ieder zo zijn ding.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Sparkle Black Peter »

OllieX schreef:
Rhino VStrom schreef:De mijne (motor), gaat al jaren van boven tot onder in de tectyl. Na de winter insprayen met petroleum en de tectyl verdwijnt als sneeuw voor de zon. Werkt perfect.
Kun je hem na de winter ook gewoon in de tectyl laten tot de volgende winter of kleven daar nadelen aan?
En spray je gewoon overal overheen, of moet je bepaalde plekken beslist vermijden?(ik bedoel dan niet de remschijven)
Zoals Rob al aangeeft kleven er niet echt nadelen aan. Maar het verdient niet de schoonheidsprijs om de tectyl in de zomer te laten zitten. Er zijn 2 soorten tectyl Je hebt AMBERKLEUR en CLEAR. Amber geeft een zichtbaar laagje en Clear is helder van kleur. Die zie je dus minder, maar beschermd ook niet zo goed als de AMBER. Ik spuit heel de motor in m.u.v. de velgen en remschijven. OOk het motorblok moet eraan geloven. Stinkt in het begin een beetje maar dat verdwijnt na verloop van tijd. Ook onder het zadel spuit ik wat tectyl. beschermt prima tegen vocht. (die laat ik wel zitten in de zomer) Hierbij de 'link': http://www.valvoline-tectylproducten.nl ... n-c-1.html

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door OllieX »

Peter (en Rob) bedankt, dat is duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat tectyl clear eigenlijk nauwelijks te zien was, vandaar dat ik dacht dat je het ook na de winter onopvallend kon laten zitten
Jolijoni

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Jolijoni »

Hallo,

Ook wat tips van mij. Ik rijd niet door tot het extreme maar schuw geen regen en af en toe wat vorst. Heb wel eens in de pekel gereden.
Maar je moet ervoor zorgen dat het he het hele jaar door gewoon je motor goed onderhoud.

Toen ik 6 jaar geleden mijn Fazer 600 bj 2002 kocht zag ie er redelijk goed uit.
Als je hem nou bij de dealer in de showroom ziet staan en je weet niet beter dan zou je zeggen dat het een nieuwe motor is. Met bijna 30.000 km op de klok.p
Wat ik het meeste gebruik en dat zijn nogal wat spuitbussen is Speedwax van de Action. Deze zijn spotgoedkoop.

Mijn manier van onderhoud:

Afspuiten met zachte straal en koud water. (dit voorkomt dat was die overal zit verdwijnt)
Drukspuit(waar ze onkruid mee inspuiten) vullen met shampoo waar wax in zit.
Motor goed innevelen echt overal. Natuurlijk wel uitkijken waar je spuit.
In laten werken.
Motor afspoelen met koud wat er en zachte straal.
Motor wassen met emmer koud water en de shampoo met wax.
Motor afzeemen of droog blazen. Droogblazen heeft voorkeur want er blijft nergens water zitten. (ik heb oude blazer van een bubbelbad kussen)
Daarna ga je poetsen met Speedwax.
Motor geheel inspuiten. En dan bedoel ik echt alles in gaten en kieren. (zorg ervoor dat je altijd in de schaduw werkt)
De was komt dan ook op plekken waar je niet bij kunt.
Alles goed uitpoetsen.
Daarna kun je met eventueel kleurwas of andere duurdere was delen die wat meer glans nodig hebben poetsen,.

Ook mijn V-strom heb ik zo in het onderhoud en herhaal dat altijd.
Het zal blijken of dat het helpt want ben van mening dat de V-strom roestgevoeliger is als mijn andere motoren.
Maar de vochtvreters doen wel hun werk. Voorheen vocht op de motor nu niet meer.
Motozoom verkoopt ook een aparte vochtvreter maar weet niet of die bevriest.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mocht me nog iets te binnen schieten type ik nog wel een bericht.

Groet, John
Als je deze methode blijft hanteren dan kun je vaak al volstaan met het afspuiten van de motor met koud water en drogen.
En daarna weer inspuiten met speedwax en uitpoetsen.

Volgens mij ontstaat er zo een was laag die de onderdelen beschermt.
Mijn motoren staan nooit in een droge verwarmde of afgesloten stalling.'
Maar onder een afdakje met eventueel een afdekzeil
Wat ik de laatste jaren wel gebruik zijn vochtvreters.
Wel een probleem met de vorst het bevriest.
Ga dit jaar de vochtvreters dagelijks wisselen. De bevroren er uit en droge erin.
Ook van de Action kosten bijna niets.
Jolijoni

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Jolijoni »

Ben ik weer,

Spullen die je zeker bij de action moet kopen.
Sampho met was
Speedwax spray
Siliconenspray
Tyre shine
Bumperblack

Siliconenspray gebruik ik alleen voor motorblok en delen die daar liggen waar ik niet bij kan
En het gedeelte bij de achterveer en de veer natuurlijk ook.
'Siliconen zit er heel het jaar op. Na elke was/poetsbeurt weer opnieuw.

Het geklooi met spullen die je later weer moet verwijderen heb je met speedwax niet want dit is gewoon was die je oppoets en die blijft zitten ter bescherming op delen waar je niet bij kunt

Groet, John
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Ebrostrom »

Toch maar eens een kijkje nemen voor de speedwax spray.
Met een turtle wax bus is het altijd zo'n gedoe. De spray spreekt mij wel aan.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Viberatio
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
Woonplaats: Heerlen

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Viberatio »

Udo van Dongen schreef:Hallo allemaal,
Zijn er nog meer V-strommers die doorrijden in de winter en die daarom anti-pekelmaatregelen hebben genomen? Ik heb zojuist mijn strom gewassen en ontvet met S100 ontvetter (superspul!). Nu moet ie eerst drogen, maar daarna ga ik eea inspuiten met vaselinespray die ik van de week bij de gamma gekocht heb.
Heeft er nog iemand tips welke onderdelen het meest roestgevoelig zijn als gevolg van de pekel? Ik kan me zo voorstellen dat de scharnierende delen zeker ingespoten moeten worden en ook het blok, maar bijvoorbeeld de radiateur en de oliekoeler is wellicht minder goed idee? Of kan dat geen kwaad (de vaseline zal door de warmte wel dunner worden en er vanzelf uitlopen misschien?). Ik realiseer me wel dat mijn motor er gedurende de winter niet mooi uit zal zien, maar dat betekent dat ik in voorjaar veel eer van mijn poetswerk ga hebben....
Ben benieuwd hoe andere doorrijders hun fiets behandelen voor de winter en of we daar met zijn allen ons voordeel mee kunnen doen.

groet, Udo
Vaselinespray is prima. Rijdt al jaren door in de winter.
Tip!! Maak regelmatig de blanke delen van je veerpoten schoon. Door de inwerking van pekel loop je de kans dat er roestpuntjes op komen waardoor de kans op olie keerring lekkage erg groot wordt. dus als je in de vieze prut hebt gereden, efkes een doekje erover. Scheelt een hoop onnodige ellende.

Rij ze :-)}
Ger
Others go fast, Strommers go everywhere :-)}
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Supermuis »

Hallo Motormuizen,

Ik had wat informatie ingewonnen over Schutzwax en heb goede recenties gelezen.
Voor de winter heb ik mijn motor goed gewassen en daarna met een volle spuitbus Schutzwax alles ingespoten.
Op de remschijven na natuurlijk. :schater:

Simpel en het droogt snel.
Niet meer aankomen tot het voorjaar.
Ik rij nu nog elke dag door weer en wind en de motor ziet er niet uit natuurlijk.
Maar ja het is toch donker, en de echte pekel moet nog komen.
Verder heb ik een extra spatbord (Extenda Fenda) erop gezet die al een hoop vuil van het voorwiel naar beneden gooit.
In de UK besteld bij Pyramid Plastics en inclusief bezorgen goedkoper dan in de Nederlandse winkel. :bye:

Ik ben nieuwsgierig hoe de motor er uit zal zien in het voorjaar na de eerste wasbeurt maar zo ver is het nog niet.
Schutzwax is te koop in Scherpenzeel voor € 7,35 per bus. Dit is bijna 2x goedkoper dan bv bij Motorzoom.

Rij voorzichtig en je leest nog de resultaten
Groeten van Supermuis :-)}
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door OllieX »

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door PDvD »

De mijne ga ik vanavond netjes in de Tectyl Superwax zetten. Dit na het lezen van de test van motorstop helder.
Zie: http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Jeen »

Superwax wordt door valvoline niet meer gemaakt in verband met milieuredenen. :( ik heb even contact gezocht met Valvoline. Het vervangende goedje wat ze aanbevelen voor dit doel is Multipurpose 506. Komend weekend ga ik dat er eens even opspuiten. Ik haal wel de tank en kuipdelen eraf om overal bij te kunnen. (Kan ik meteen even een beurtje geven en een stopcontactje installeren.) Het gaat juist óók om de hoekjes en gaatjes en onderkant tank (met al die lasnaden) waar je normaal met schoonmaken niet goed bij kunt komen.
Na de winter maak ik waarschijnlijk alleen de aluminiumkleurige delen die in het zicht zitten (motorblok)weer een beetje schoon met petrolie. De rest blijft mooi zitten.
groet Jeen
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door PDvD »

Ik heb eergister dus een leuke klus gehad om alle meuk er weer af te halen. Ik weet het het strooiseizoen moet nog beginnen, maar na mijn laatste tripje moest mijn strom gewoon even een grote poetsbeurt krijgen. Blok is weer zo goed als schoon. Binnenkort even met een oude tandenborstel en pertroleum de kleine hoekjes doen. Na ieder ritje met pekel gaat mijn strom netjes even de carwash in (100 meter van mijn garage vandaan en daar wordt niet gestrooid)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Dyrck »

Dit weekend heb ik het blok en van onderaf onder de voorkuip door alle bedrading, metaaldelen en tussen de tank en het frame door alles met ACF50 ingespoten.
Van de week ga ik nog een keer met een spuitbus vaseline de hele motor insprayen en dan kan ie komend weekend mee naar het wintertreffen :-)}
De vaseline trekt wel allerlei vuil aan. Dat wordt na verloop van tijd een dikke vettige vieze koek (ziet er ook lekker rattig uit :twisted: ), maar dat geeft niks.
Ik het voorjaar spuit je bij de wasstraat alles er met lauwwarm water af en zie je dat alle metaaldelen prima beschermd zijn gebleven.
Ik heb jaren de chromen velgen en de rest van m'n SilverWing ingespoten met vaseline, er de hele winter mee door de pekel gereden en die velgen zien er nog steeds als nieuw uit.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Supermuis »

Nou nou nou, .........
Ik heb de Schutzwax er weer af gehaald met Multiwash.
Beste klus maar het wil wel.
In grote lijnen is hij weer redelijk schoon echter met een (tanden)borstel zou het nog beter kunnen.
Nadien met koud water afgespoeld en even 5 minuten weer laten lopen :-)}
10 minuten later slaat een groot deel op het frame wit uit :oops:
Ik denk dat dit komt omdat het blok warm werd.
Binnenkort nog maar eens nader bekijken en met een middeltje weer zwart/schoon zien te krijgen :?:
Iemand ook hiermee ervaring?

Maar waar het om ging .............. zo ver ik kan zien geen pekel plekken (tot nu toe).

Groeten, Motormuis :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: winterklaar maken - vaselinespray

Bericht door Sparkle Black Peter »

Het verwijderen van tectyl gaat het beste met petroleum. Of dat ook geldt voor de 'schutzwax' kan ik niet zeggen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie