Topkuip verwijderen, hoe dit aan te pakken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Topkuip verwijderen, hoe dit aan te pakken

Bericht door The DanMan »

Zoals beschreven in een vorig topic staan mijn risers scheef in de kroonplaat.

Nu vind ik het een bijzonder leuk klusje om binnenkort de topkuip eraf te halen om goed bij de onderkant van de doorgaande bout te komen.
Alleen vind ik het minder prettig om voor verrassingen te komen staan.

Wie heeft er ervaring met het verwijderen van de topkuip? Zitten de knipperlichten met stekkertjes vast en kunnen ze zodoende blijven zitten?
Moet de tank er ook vanaf? Blijft de koplamp/tellerunit gewoon zitten?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Topkuip verwijderen, hoe dit aan te pakken

Bericht door Iron Horse »

De hele Tupperware is er gemakkelijk af te halen zonder echte verrassingen. Enige schroeven die je misschien over het hoofd ziet zijn de 2 die aan de voorkant zitten. Dit zijn zelftappers in de "punten" van de tupperware. Verder wordt er gebruik gemaakt van herbruikbare plastic nieten. Die moet je eerst indrukken in het midden, dan kun je ze eruit halen. Om ze er weer in te zetten eerst het centrale deel terugduwen tot het uitsteekt en plaatsen dan het centrale deel indrukken om het te fixeren. Tank hoeft er niet af. Gewoon beginnen en logisch nadenken dan kan het bijna niet mis gaan. Zijn maar een paar onderdelen die los hoeven. Knipperlichten zitten met stekkers vast. Dat deel heb ik er echter nooit af gehad, wel de knippers vervangen voor anderen. Maar daar zal ongetwijfeld wel iemand ervaring mee hebben. Lijkt me ook niet echt een obstakel.

Succes! En keep us informed!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Topkuip verwijderen, hoe dit aan te pakken

Bericht door Wullebolle »

ff aanvulling op IronHorse

de "punten in de tupperware", zijn die 2 luchtroostertjes vooraan.Daar zit in een hoekje een kruiskopvijsje verborgen.Met een zaklamp zie je die zo ziten.

Plastic rivetten howto hier: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ohnrbqawUgE[/youtube]

De tellerpartij neemje af samen met het zwart hoefijzervormig dashboardplastiek. Tellerpartij zit maar met één electronicastekker verbonden.Kun je straffeloosloskoppelen (beetje prutsen). Zorg bij het terugzetten dat die stekker goed vastklikt.

De koplampbehuizing blijft op de motor.

Vergeet de zwarte "kraag" onder de kuip, onder de koplampen, niet.

Noteer van elke soort vijzen bouten waar ze vandaan komen. Het zijn er nl veel.
Wat ik doe: stuk karton nemen. bij elke stap in het losmaken, scrhijf ik in volgorde van losnemen telkens op dat karton welk onderdeel het is en kleef de bouten erbij met plakband. Zo weet je welke bouten waar horen, ook in welke volgorde, en kun je ze ook niet kwijtspelen.

Succes
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Topkuip verwijderen, hoe dit aan te pakken

Bericht door The DanMan »

Hartelijk dank tot dusver! Ik begrijp dus dat de tellerpartij er mee afgaat? Ik dacht dat deze aan het subframe vastzit..?

Binnenkort het doppensetje afstoffen en er eens een dagje voor uittrekken!
Ik zal er foto's van maken en ze hier proberen te posten.
Echter, en zoals bij alle ingrijpende plannen die ik maak, zal het wel even duren voordat ik er écht aan toe kom...

(wellicht dat ik er ook meteen een ander stuur opzet voor een wat meer actievere zithouding, hebben jullie suggestie's mbt merk/type stuur? Zelf ben ik wel erg gecharmeerd van een R1200GS stuur(renthal?))
Plaats reactie