geluid / vibratie

Plaats reactie
Remlof

geluid / vibratie

Bericht door Remlof »

Ik heb nu sinds een paar weken een V-Strom 1000 uit 2008.
Hij bevalt prima alleen stoor ik me behoorlijk aan één ding : bij doortrekken in vooral de 2e en de 3e versnelling rammelt/klappert er nogal iets in het blok en vibreert de motor nogal bij ongeveer 3000 RPM . :(
Ik ben wel een V-Twin gewend (vorige motor was een Shadow 1100) maar dit vind ik niet prettig.
Hoort dit bij een V-Strom?
Wie kent deze klacht?
Ik breng de motor terug voor wat kleine probleempjes, waarschijnlijk zullen ze me dan wel vertellen dat dit bij de motor hoort!

Folmer
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: geluid / vibratie

Bericht door Wullebolle »

Vage omschrijving = moeilijk te evalueren achter een monitor.
Een dl1000 blok laat normaal gezien toch redelijk van zich horen, niet dat het een ouwe koffiemolen is maar toch ook geen zijdezachte epileerder.
Kan zijn dat het perfect normaal is, kan ook zijn dat er iets versleten/los is in de versnellingsbak, en slappe kettingen klapperen en dat kun je ook goed horen.
Mischien es afspreken met een dl1000 collega (we zijn met genoeg er is er altijd wel eentje in de buurt) om samen es te luisteren en te vergelijken?
Spooky Action At A Distance !
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: geluid / vibratie

Bericht door OllieX »

Bij mij is het een soort gierend geluid, vooral in de 3e versnelling, tussen de 3000 en 3500 tpm. Vibreren doet-ie niet.Ik vind het wel een rotgeluid maar raak er inmiddels aan gewend. Hij rijdt goed.
Remlof

Re: geluid / vibratie

Bericht door Remlof »

Wullebolle schreef:Vage omschrijving = moeilijk te evalueren achter een monitor.
Een dl1000 blok laat normaal gezien toch redelijk van zich horen, niet dat het een ouwe koffiemolen is maar toch ook geen zijdezachte epileerder.
Kan zijn dat het perfect normaal is, kan ook zijn dat er iets versleten/los is in de versnellingsbak, en slappe kettingen klapperen en dat kun je ook goed horen.
Mischien es afspreken met een dl1000 collega (we zijn met genoeg er is er altijd wel eentje in de buurt) om samen es te luisteren en te vergelijken?
Ik zou 'm inderdaad eens willen vergelijken met een andere 1000 of dat iemand met ervaring op de mijne rijdt.
Wie woont er dicht in de buurt van Emmeloord en heeft ervaringen en verstand van een 1000?
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: geluid / vibratie

Bericht door Vstrommerd »

de mijne heeft er ook last van met name als je vanuit deellast (80 in de vijfde versnelling) doortrekt lijkt ie wat tegen te sputteren en inderdaad rond de 3000 toy 3500 toeren is het het ergst ben met de mijne ook naar de dealer geweest en het wil nog wel eens verschillen per dl1000 maar alles was binnen de tolleranties. het is en blijft een teruggetuned sportblok en geen koppelbaas dus maar iets meer in de hogere toeren blijven daar kwam ik ook achter tijdens een proefritje op een guzzi stelvio als je dat vtwin karakter vergelijkt met een dl1000 twin blok.
Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: geluid / vibratie

Bericht door Wout »

Ik had ook een rammel in het blok tot ongeveer 3000 toeren. Dit betrof uiteindelijk de koppeling die niet goed was.
Is het gerammel weg als je rond dat toerental iets de koppeling intrekt? dan is het nl. je koppelingshuis wat voor de herrie zorgt..
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: geluid / vibratie

Bericht door Iron Horse »

Zoekfunctie van het forum. Resultaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remlof

Re: geluid / vibratie

Bericht door Remlof »

Wout schreef:Ik had ook een rammel in het blok tot ongeveer 3000 toeren. Dit betrof uiteindelijk de koppeling die niet goed was.
Is het gerammel weg als je rond dat toerental iets de koppeling intrekt? dan is het nl. je koppelingshuis wat voor de herrie zorgt..
Ik ga het even proberen maar hij is van 2008 dus daar zou toch de aangepaste koppeling in moeten zitten.
De motorzaak waar ik 'm gekocht heb zegt dat ze het allemaal hebben en dat de koppeling vervangen maar een oplossing voor een korte termijn is.
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: geluid / vibratie

Bericht door Vstrommerd »

van een rammelend geluid heeft de mijne geen last wel de omschreven vibratie zou van de koppelings korf kunnen komen heeft inmiddels 31000km gelopen en is uit 2004 maar ja dan zou er ook al een gemodificeerde korf met sterkere veren in moeten zitten :roll: heb wel gemerkt dar de guzzi stelvio ook erg vibreert met doortrekken net als mijn dl bij een bepaalt toerental :frusty:
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: geluid / vibratie

Bericht door Voogie »

Mijn strommetje heeft dit ook. Duidelijke vibratie rond de 2500/300 toeren. Heb dit vaker gehoord/gelezen op dit forum, schijnt bij de 1000 te horen. Is wat storend in het begin, maar stoor me er nu niet meer aan.
Ook het klapperen en stotteren rond de 80 km/h in z'n 5 hoort. De 5e versnelling is een overdrive en niet echt geschikt om bij 80 km/h door te trekken naar 120 km/h! Schakel even lekker terug naar z'n 3 of 4 en dan lekker doortrekken. Geen gerammel, gebonk en gesputter meer!
Blije DL1000 rijder!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: geluid / vibratie

Bericht door Joskestiller »

voogie schreef:Mijn strommetje heeft dit ook. Duidelijke vibratie rond de 2500/300 toeren. Heb dit vaker gehoord/gelezen op dit forum, schijnt bij de 1000 te horen. Is wat storend in het begin, maar stoor me er nu niet meer aan.
Ook het klapperen en stotteren rond de 80 km/h in z'n 5 hoort. De 5e versnelling is een overdrive en niet echt geschikt om bij 80 km/h door te trekken naar 120 km/h! Schakel even lekker terug naar z'n 3 of 4 en dan lekker doortrekken. Geen gerammel, gebonk en gesputter meer!
Ik had altijd gedacht dat de 6e versnelling de overdrive was! :oops:
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: geluid / vibratie

Bericht door Voogie »

:oops: :oops: :oops: :oops: Your right! :oops: :oops:
Blije DL1000 rijder!
Plaats reactie