24000km beurt
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2962
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: 24000km beurt
Heel mooi
Maar ze hebben toch wel iets gedaan ??
Maar ze hebben toch wel iets gedaan ??
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: 24000km beurt
Vraag me af wat de bedoeling is van deze bijdrage?
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2962
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: 24000km beurt
Gewoon, hij wil met ons delen dat de kleppen met 24.000 km nog steeds goed stonden.
En ik vraag wat er wel gedaan is.
Ik heb er nog niets raars in terug gevonden
En ik vraag wat er wel gedaan is.
Ik heb er nog niets raars in terug gevonden
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: 24000km beurt
vakantie check
inspectie kleppen
andere banden wisselen
gas afstellen/synchroniseren
nieuwe kettingkit
luchtfilter uitgeklopt
alles lekker afstellen
olie heb ik zelf gedaan
Wildeman motoren 349,00 incl btw
inspectie kleppen
andere banden wisselen
gas afstellen/synchroniseren
nieuwe kettingkit
luchtfilter uitgeklopt
alles lekker afstellen
olie heb ik zelf gedaan
Wildeman motoren 349,00 incl btw
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: 24000km beurt
Niet duur voor banden èn ketting!
Re: 24000km beurt
Ik denk pim, dat je dat goed leest maar fout begrijp.
Volgens mij eigen setje vers rubber mee genomen en door die motortoko laten verwisselen.
Anders gaan hun het straks wel erg druk krijgen.
Volgens mij eigen setje vers rubber mee genomen en door die motortoko laten verwisselen.
Anders gaan hun het straks wel erg druk krijgen.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: 24000km beurt
Tulipan schreef:Gewoon, hij wil met ons delen dat de kleppen met 24.000 km nog steeds goed stonden.
En ik vraag wat er wel gedaan is.
Ik heb er nog niets raars in terug gevonden
En ik vraag mij af hoeveel Vstroms na de eerste 24.000km effectief kleppen moesten laten stellen.
Dus niet nazien, wel bijstellen.
En of de 1000 daarbij eerder klaterende klepjes heeft dan de 650 of vv?
Fastboy was goedkoop af, zelfs met eigen banden meebrengen (ook eigen kettingset?)
Laatst gewijzigd door Wullebolle op vr 05-08-2011, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Spooky Action At A Distance !
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: 24000km beurt
nog steeds niet duur
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: 24000km beurt
Bij mijn Dl1000 stonden destijds bij de 24.000km servicebeurt 7 van de 8 kleppen verkeerd. Momenteel heb ik een 650 die morgen weg gaat voor de 24.000km service. Ik kreeg van een Suzuki-dealer het advies om de klepspeling te laten controleren. Dat zal niet voor niets zijn. Hij had er op dat moment geen belang bij, want de motor gaat naar mijn vaste onderhoudsadres. Overigens heb ik zelf ook de indruk dat de klepspeling verlopen is.Wullebolle schreef:En ik vraag mij af hoeveel Vstroms na de eerste 24.000km effectief kleppen moesten laten stellen.
Dus niet nazien, wel bijstellen.
En of de 1000 daarbij eerder klaterende klepjes heeft dan de 650 of vv?
Het zal ook wel afhangen van je rijstijl, want zo wordt bij sportmotoren die spotief worden bereden geadviseerd de klepspeling vaker te controleren.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: 24000km beurt
Wat er bij mij op de 24.000 gesteld is weet ik niet. Bij de 51.000 (ipv 48.000) hoefde er niets aan verandert te worden. Alles viel nog netjes binnen de normen.
Re: 24000km beurt
hij rekende 40,00 euro voor het verwisselen van de banden die ik elders heb gekocht.
Nu liggen er TKC80 op ik ben er mee in mijn nopjes.....
vorige week heb ik via via de hand kunnen leggen op 2 setjes TKC80
Ik heb er 1 verkocht en die andere bijna nieuwe set zit nu er bij mij op.
Nu liggen er TKC80 op ik ben er mee in mijn nopjes.....
vorige week heb ik via via de hand kunnen leggen op 2 setjes TKC80
Ik heb er 1 verkocht en die andere bijna nieuwe set zit nu er bij mij op.
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: 24000km beurt
Hallo Fastboy,
Waarom Wildeman en niet TT-motoren?
Prijs?
Die van mij moet ook de 24.000 km beurt hebben.
Groeten, Supermuis
Waarom Wildeman en niet TT-motoren?
Prijs?
Die van mij moet ook de 24.000 km beurt hebben.
Groeten, Supermuis
Re: 24000km beurt
Wildeman is een topzaak.
Deze zaak staat voor vakmanschap en scherpe prijzen.
Vroeger waren ze dealer van suzuki dus daar kun je gerust heen met de v strom.
Groeten uit Zwolle
Deze zaak staat voor vakmanschap en scherpe prijzen.
Vroeger waren ze dealer van suzuki dus daar kun je gerust heen met de v strom.
Groeten uit Zwolle
Re: 24000km beurt
Vandaag Strom opgehaald bij motorzaak 48.000km beurt.
Kleppen staan nog steeds binnen tolerantie!!
Kleppen staan nog steeds binnen tolerantie!!
- Granny
- DL650 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Re: 24000km beurt
Hier ook vorige week 48000km en kleppen laten nakijken (voor het eerst). Niks aan de hand, allemaal nog goed in lijn.
DL 650A K8
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: 24000km beurt
Binnenkort moet de mijne binnen voor 24000km, klepspeling moet volgens dealer niet nagekeken worden, hij raad het aan pas bij 48000km?
Enkel de ketting/tandwielen moeten vervangen worden, die gaan de 30000km niet halen
Kristof.
Enkel de ketting/tandwielen moeten vervangen worden, die gaan de 30000km niet halen
Kristof.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: 24000km beurt
Volgens de fabrieksvoorschriften moet de klepspeling elke 24.000 km gecontroleerd worden en op zich knap van de dealer dat hij van de buitenkant kan zien dat het niet nodig is. Ik zou de klepspeling wel even laten controleren. Ik hoor van mensen die professioneel met motoren werken dat bijvoorbeeld bij de Honda CBR het bijna nooit nodig is om bij 24.000 km de kleppen te stellen, maar toch komen ze exemplaren tegen waarbij het wel nodig is.
Je zou het maar net treffen dat er een of meerdere kleppen te strak staan.
Je zou het maar net treffen dat er een of meerdere kleppen te strak staan.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: 24000km beurt
Bij mij is t bij 28500 ook gecontroleerd. Slechts 1 klep had speling maar dat was nog ruim binnen de norm. T is ook maar hoe je t ziet. MAAR idd beter 1 keer teveel gekeken (gecontroleerd) dan met mogelijke risico's blijven rondrijden.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 24000km beurt
Bij mijn weten zijn er nog nooit afwijkingen geweest bij 650's. Alleen bij 1000's en vaak nog eerder dan de 24K. Dus zo gek is het niet als een monteur adviseert om de controle uit te stellen naar 48K. (Voor een 650 dan, niet voor een 1000).
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: 24000km beurt
Effe rechtzetten:
Kleppen MOETEN speling hebben, door slijtage en inslaan gaan ze steeds strakker staan totdat ze GEEN speling meer hebben en dan gaat het fout, want dan sluit de klep niet helemaal meer af en verbrandt.
Kleppen MOETEN speling hebben, door slijtage en inslaan gaan ze steeds strakker staan totdat ze GEEN speling meer hebben en dan gaat het fout, want dan sluit de klep niet helemaal meer af en verbrandt.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: 24000km beurt
Thx Kees.
Iets met klok-klepel en geen technische achtergrond. Maar er was iets met slechts 1 binnen de norm.
Tapatalk via mijn iPhone
Iets met klok-klepel en geen technische achtergrond. Maar er was iets met slechts 1 binnen de norm.
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: 24000km beurt
Thanks voor de antwoorden, ik zal er bij mijn dealer op aandringen om ze toch na te kijken .
Kristof.
Kristof.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 512
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: 24000km beurt
Is dit een officiële Suzuki dealer die aangeeft ze pas bij 48.000 te stellen?Kristof schreef:Binnenkort moet de mijne binnen voor 24000km, klepspeling moet volgens dealer niet nagekeken worden, hij raad het aan pas bij 48000km?
Enkel de ketting/tandwielen moeten vervangen worden, die gaan de 30000km niet halen
Kristof.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: 24000km beurt
Jep, officiële suzuki dealer, heb hem daar ook nieuw gekocht en ga altijd daar op onderhoud.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 24000km beurt
Ik neem aan de je bedoelt te controleren, stellen komt (gelukkig) veel minder voor. (bij de 650).Piet Zahut schreef:Is dit een officiële Suzuki dealer die aangeeft ze pas bij 48.000 te stellen?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 512
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: 24000km beurt
Ik vind het dan wel bijzonder dat een officiële dealer afwijkt van het onderhoudsschema dat opgegeven is door de fabrikant... Het klopt dat van 9 van de 10 650's er geen klep gesteld hoeft te worden na controle maar toch. Better be safe then sorry.Kristof schreef:Jep, officiële suzuki dealer, heb hem daar ook nieuw gekocht en ga altijd daar op onderhoud.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: 24000km beurt
M'n beesteke gaat de 9de binnen en kan ik de 10de hem halen, ben curieus naar de prijs
Sowieso groot onderhoud met controle klepspeling + vervangen ketting en tandwielen, dealer zei dat dit rond de 400€ gaat draaien
Kristof.
Sowieso groot onderhoud met controle klepspeling + vervangen ketting en tandwielen, dealer zei dat dit rond de 400€ gaat draaien
Kristof.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2962
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: 24000km beurt
Haal het plasticwerk er alvast af, scheelt je een uur aan arbeidskosten
Skidplate idem dito
Kunt ook zelf een ketting/tandwielsetje bestellen. , 400 euri ga je dan niet halen
Skidplate idem dito
Kunt ook zelf een ketting/tandwielsetje bestellen. , 400 euri ga je dan niet halen
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "