magnetische oliepijlstok

Plaats reactie
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

magnetische oliepijlstok

Bericht door V-Stoom »

Een collega heeft op haar motor een oliepijlstok i.pv. een kijkglaasje. Deze heeft zij onlangsvervangen door een magnetische pijlstok. De bedoeling is dat eventueel ijzerslijpsel door slijtage aan onderdelen zich aan de pijlstok hechten en niet weer terugkomen in de olie. Al en toe de pijlstok schoonmaken en dat scheelt weer. Heeft iemand hier ervaring mee en zou zo'n pijlstokkie ook een idee zijn voor de V?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Remko

Re: magnetische oliepijlstok

Bericht door Remko »

V-Stoom schreef:Een collega heeft op haar motor een oliepijlstok i.pv. een kijkglaasje. Deze heeft zij onlangsvervangen door een magnetische pijlstok. De bedoeling is dat eventueel ijzerslijpsel door slijtage aan onderdelen zich aan de pijlstok hechten en niet weer terugkomen in de olie. Al en toe de pijlstok schoonmaken en dat scheelt weer. Heeft iemand hier ervaring mee en zou zo'n pijlstokkie ook een idee zijn voor de V?

Groet, Allard.
Er zit een magneet verwerkt in je olieaftapplug, als ik tenminste niet helemaal abuis ben en/of in de war met een andere brommer.
Magnetische pijlstok voor een Strom lijkt me bezwaarlijk. Kijk maar eens wat er recht onder de vuldop zit....
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: magnetische oliepijlstok

Bericht door Dyrck »

Remko schreef: Er zit een magneet verwerkt in je olieaftapplug, als ik tenminste niet helemaal abuis ben en/of in de war met een andere brommer.
Nee hoor, je antwoord klopt helemaal.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: magnetische oliepijlstok

Bericht door V-Stoom »

Hé mannen bedankt voor je reactie. Ding is dus niet nodig en ik zal morgen eens in het gat kijken :wink:

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Plaats reactie