Motor slaat af na gebruik op snelweg

Plaats reactie
Johan Spil

Motor slaat af na gebruik op snelweg

Bericht door Johan Spil »

hallo,
Ik heb nog niet zo lang een V-Strom 1000 van bouwjaar 2004.
Ik heb erg veel plrecier van de motor, maar zit met 1 probleempje.
Als ik een stuk snelweg gereden heb, en ik ga de bebouwde kom of zo in, slaat de motor als hij stationair moet lopen af.
Normaal loop hij stationair ongeveer 1200 t/min. als dit probleem zich voordoet, komt het toerental onder de 1000 t/min en slaat de motor af.
Zet ik de motor af, en laat hem 10 min afkoelen, dan kan ik gewoon weer rijden zonder problemen.

Met pasen heb ik een motorrit gereden van 190 km over de veluwe, allemaal binnendoorweggetjes e.d. en dan heb ik het probleem niet.

Wie weet wat er loos kan zijn? Ik heb al een injectiereiniger gebruikt, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Motor slaat af na gebruik op snelweg

Bericht door Soesko »

Ik weet niet waar je probleem uit voort komt, maar ik herken het wel. Mijn Dl1000 sloeg destijds ook wel eens af na een ritje op de snelweg. Als ik daarna weer startte sloeg hij direct weer aan en liep verder goed. Ik schreef het probleem toen toe aan een niet fijn werkende injectie. De motor wilde namelijk soms ook zonder verdere aanleiding wel eens een ontstekingsknal geven. De afstelling van de injectie bij de 1000 blijft toch een gevoelig probleem. Wellicht kun je de motor een keer op de testbank laten zetten om de injectie in alle gebieden goed af te laten stellen.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Motor slaat af na gebruik op snelweg

Bericht door Wullebolle »

Halo Johan, welkom btw .. :bye:

Lees dit topic eens na, het gaat over krek hetzelfde fenomeen, mischien heb je er wat aan
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=5515
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Motor slaat af na gebruik op snelweg

Bericht door Vstromrijder »

Ik heb het zelfde probleem, ik had er zondag ook weer last van. Ik ga ook maar is bij dat andere topic kijken hoe dit op te lossen is voor juni. Net even het stationair iets hoger gezet, hij stond op 900 en nu netjes op 1200 toeren. De inlaatrubbers zijn nog goed en zitten goed op zijn plaats. De mijne is 75000km geleden in 2008 al bij hoegee geweest om hem netjes af te stellen.

Weet iemand misschien of ik hem na 80000km weer moet laten afstellen op de testbank?

Groeten
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Joost

Re: Motor slaat af na gebruik op snelweg

Bericht door Joost »

Dat probleem herken ik. Na 50 km snelweg geen stationair meer dus direct afslaan (ook onregelmatig lopende motor). Uren rijden in bebouwde kom...niets aan de hand. Spanningsregelaar vervangen en alles opgelost. Stuur maar even pb met tel.nr als je symptomen wil bespreken.
Motormotor

Re: Motor slaat af na gebruik op snelweg

Bericht door Motormotor »

Ik heb het ook wel eens gehad op de Franse snelweg bij een tankstop. Motor met 2 personen en kampeerspullen, kruissnelheid 130km, warm, de motor dus redelijk zwaar belast. Maar verder eigenlijk niet. Ooit wel eens een Honda gehad die dat probleem wat vaker had. ff laten afkoelen en je kon weer rijden. Daarvan bleek de benzinepomp defect. Bij hoge snelheden kon ie het blijkbaar niet meer aan, liep warm/vast.
Suc6
Fred

Re: Motor slaat af na gebruik op snelweg

Bericht door Fred »

Kijk ook eens of er misschien een inlaatrubber van de injectie naar de cylinder zou kunnen los zitten.
Bij rijden over de snelweg met hogere toeren trekken die rubbers door het vacum effect zich aan, éénmaal op lagere toeren en als ze iets warmer
zijn door de hitte van de motor, kunnen ze indien ze niet al te goed aangetrokken zijn valse lucht trekken en krijgen de cylinders meer lucht maar dan zonder
benzine zodat de motor kan stilvallen. Je kan de inlaatrubbers zien door met een zaklamp onder de benzinetank te kijken.
Plaats reactie