advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Goeiemorgen, via deze weg een vraag aan de mede strommers...
Ik heb ca 1/2 jaar geleden m`n strom gekocht, toen stond er ca 37.500 km op de teller.
Nu heb ik er zo`n 5000 km a 5500 km mee gereden en ben ik toe aan een beurtje lijkt me.
Mbt de beurt;
Hij heeft een interval van 6000 begreep ik en ik heb er nog niets aan laten doen afgelopen half jaar.
Gezien ik nu rond de 42.000 km zit vraag ik me af of ze de kleppen MOETEN stellen?
Of mag ik ervanuit gaan dat ze op het "geluid" af kunnen gaan en is deze dure operatie dan niet nodig?
EN;
Voorband is nog zo`n 3mm, moet nog wel ff kunnen denk ik, maar achter zit echt tegen de 1 mm.
Nu zitten er (ja ja vrij standaard ) Battlewings op, voor en achter.
Is die BW502 (150/70/17) een beetje betaalbaar?
Wilde graag wat info mbt een "normale" prijs, zodat ik bij het in plannen van de afspraak ja of nee zeg tegen de prijs.
Alvast bedankt!!!
Ik heb ca 1/2 jaar geleden m`n strom gekocht, toen stond er ca 37.500 km op de teller.
Nu heb ik er zo`n 5000 km a 5500 km mee gereden en ben ik toe aan een beurtje lijkt me.
Mbt de beurt;
Hij heeft een interval van 6000 begreep ik en ik heb er nog niets aan laten doen afgelopen half jaar.
Gezien ik nu rond de 42.000 km zit vraag ik me af of ze de kleppen MOETEN stellen?
Of mag ik ervanuit gaan dat ze op het "geluid" af kunnen gaan en is deze dure operatie dan niet nodig?
EN;
Voorband is nog zo`n 3mm, moet nog wel ff kunnen denk ik, maar achter zit echt tegen de 1 mm.
Nu zitten er (ja ja vrij standaard ) Battlewings op, voor en achter.
Is die BW502 (150/70/17) een beetje betaalbaar?
Wilde graag wat info mbt een "normale" prijs, zodat ik bij het in plannen van de afspraak ja of nee zeg tegen de prijs.
Alvast bedankt!!!
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
volgens mij is het om de 18.000 kleppen stellen.
kun je niet achterhalen hoe het onderhoud is verlopen van jou fiets?
en als ik jou was vervangde ik de voorband ook!
op rubber moet je niet besparen...
kun je niet achterhalen hoe het onderhoud is verlopen van jou fiets?
en als ik jou was vervangde ik de voorband ook!
op rubber moet je niet besparen...
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
thanks
idd, dat mbt die band is wel waar.
Zie prijzen van ca 90 voor de voorband en ca 120 voor de achterband op internet (pneus) , kan ik ff kijken wat m`n garage vraagt.
Maar die beurt;
Ik rij ca 70 km per dag, een maand of 9 per jaar.
Kom toch bijne wel aan de 12000 per jaar dan.
Ga denk ik niet iedere 6000, zou ik 2 x per jaar moeten. Lijkt me dat een 2e beurtje alleen olie verversen toch wel goed moet zijn?
Vraag wel even de historie na, is bijdezelfde garage in onderhoud geweest denk ik.
Maar evengoed,
Stel dat ie na 18.000 gedaan is, dan zou ie bij de 36.000 (2000 voor de verkoop) weer gedaan zijn...lijkt me niet waarschijnlijk,
als ik hem verkoop doe ik niet even een maand ervoor zo`n uitgebreide beurt.
In het ergste geval zal hij dus wel moeten.
Of kan eea op gehoor geconstateerd worden? Bij m`n Hornet (vroeger ) kon dat geloof ik wel.
idd, dat mbt die band is wel waar.
Zie prijzen van ca 90 voor de voorband en ca 120 voor de achterband op internet (pneus) , kan ik ff kijken wat m`n garage vraagt.
Maar die beurt;
Ik rij ca 70 km per dag, een maand of 9 per jaar.
Kom toch bijne wel aan de 12000 per jaar dan.
Ga denk ik niet iedere 6000, zou ik 2 x per jaar moeten. Lijkt me dat een 2e beurtje alleen olie verversen toch wel goed moet zijn?
Vraag wel even de historie na, is bijdezelfde garage in onderhoud geweest denk ik.
Maar evengoed,
Stel dat ie na 18.000 gedaan is, dan zou ie bij de 36.000 (2000 voor de verkoop) weer gedaan zijn...lijkt me niet waarschijnlijk,
als ik hem verkoop doe ik niet even een maand ervoor zo`n uitgebreide beurt.
In het ergste geval zal hij dus wel moeten.
Of kan eea op gehoor geconstateerd worden? Bij m`n Hornet (vroeger ) kon dat geloof ik wel.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
De meningen over de 6000km interval zijn nogal verdeeld zoals gewoonlijk. Naar mijn mening aangezien jij ook vrij vaak op de motor zit, kan het geen kwaad als er elke 6000km (lees praktisch elk half jaar) door een specialist de motor wordt nagekeken.
Ik moet hierbij vermelden dat ik dus niet zelf in staat ben om dat de toen vanwege kennisgebrek en dat ik de financiele middelen (nog) heb om het te laten uitvoeren.
Kleppen stellen valt onder de 24.000 km beurt, bij mij is het gecontroleerd maar bleek niet nodig te zijn.
Wat banden betreft en prijzen zou ik toch even verder snuffelen op het forum, genoeg info hier over .
Groet en succes,
Franc
Ik moet hierbij vermelden dat ik dus niet zelf in staat ben om dat de toen vanwege kennisgebrek en dat ik de financiele middelen (nog) heb om het te laten uitvoeren.
Kleppen stellen valt onder de 24.000 km beurt, bij mij is het gecontroleerd maar bleek niet nodig te zijn.
Wat banden betreft en prijzen zou ik toch even verder snuffelen op het forum, genoeg info hier over .
Groet en succes,
Franc
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Ik heb de intervals op 8000km gehouden en na 110.000km liep het blokje nog perfect.Joske schreef:Ga denk ik niet iedere 6000, zou ik 2 x per jaar moeten. Lijkt me dat een 2e beurtje alleen olie verversen toch wel goed moet zijn?
Volgens mijn moet bij veel km 10.000km ook nog wel kunnen, wel het oliepeil in de gaten houden.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Mijne heeft bijna 30.000 km gelopen.
Moet de 24.000 km beurt nu krijgen dus incl kleppen controleren (is wel nodig) en evt. bijstellen (hopelijk niet).
Te krappe kleppen komt door het inslaan van de kleppen in de klepzittingen in de kop. Daarmee wordt de klepspeling nauwer, en als die te nauw wordt, is de uitzetting van de klep door warmte (in bedrijf) groter dan de klepspeling.
Dat resulteert in lekkende kleppen, en de hete uitlaatgassen ontsnappen dan ongecontroleerd.
Gevolg: verbrande kleppen. Resultaat: hogere kosten dan periodiek kleppen laten controleren.
Vervelende is: te nauwe klepspeling hoor je niet.
Bij mijn BMW boxers moesten de kleppen licht tikken, dan was het goed. Zo niet, waren ze te nauw.
Trouwens, als je veel tijd hebt, kun je gerust zelf klepspeling controleren met een voelermaat.
Het dure eraan is de uitbouw van al het plastic, de tank, de klepdeksels, en het eigenlijke controleren. Tijd = geld.
Moet de 24.000 km beurt nu krijgen dus incl kleppen controleren (is wel nodig) en evt. bijstellen (hopelijk niet).
Te krappe kleppen komt door het inslaan van de kleppen in de klepzittingen in de kop. Daarmee wordt de klepspeling nauwer, en als die te nauw wordt, is de uitzetting van de klep door warmte (in bedrijf) groter dan de klepspeling.
Dat resulteert in lekkende kleppen, en de hete uitlaatgassen ontsnappen dan ongecontroleerd.
Gevolg: verbrande kleppen. Resultaat: hogere kosten dan periodiek kleppen laten controleren.
Vervelende is: te nauwe klepspeling hoor je niet.
Bij mijn BMW boxers moesten de kleppen licht tikken, dan was het goed. Zo niet, waren ze te nauw.
Trouwens, als je veel tijd hebt, kun je gerust zelf klepspeling controleren met een voelermaat.
Het dure eraan is de uitbouw van al het plastic, de tank, de klepdeksels, en het eigenlijke controleren. Tijd = geld.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
oke, dat wist ik allemaal niet mbt die kleppen.
Of ik dat zelf moet doen denk ik niet dat wordt niets
Dat zal dan wel weer een dure operatie worden, maar ja...behoudt van de fiets.
Enig idee wat een beetje prijs is voor alleen die beurt + controle / stellen?
Of ik dat zelf moet doen denk ik niet dat wordt niets
Dat zal dan wel weer een dure operatie worden, maar ja...behoudt van de fiets.
Enig idee wat een beetje prijs is voor alleen die beurt + controle / stellen?
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Ligt volgens mij met name aan waar je het laat doen - ik was voor mijn bandit destijds (incl grote beurt en vervangen van knippers) volgens mij iets van 3 tot 4 rooitjes kwijt bij Snel in Zeist - een collega met een diversion was voor hetzelfde ruim eentje meer kwijt, en die had ook nog eens geen knippers ... Meeste geld zat inderdaad wel in tijd (blok leeg laten druppen, alle kapjes eraf schroeven, etc.)
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Teeeeering !!!Compa schreef:Ligt volgens mij met name aan waar je het laat doen - ik was voor mijn bandit destijds (incl grote beurt en vervangen van knippers) volgens mij iets van 3 tot 4 rooitjes kwijt bij Snel in Zeist - een collega met een diversion was voor hetzelfde ruim eentje meer kwijt, en die had ook nog eens geen knippers ... Meeste geld zat inderdaad wel in tijd (blok leeg laten druppen, alle kapjes eraf schroeven, etc.)
Dan had ik die beurt maar laten zitten.
voor 8 rooitjes heb je een splinternieuwe !
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
erm oops
had meijer moeten staan natuurlijk
had meijer moeten staan natuurlijk
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Sorry, kon het niet latenCompa schreef:erm oops
had meijer moeten staan natuurlijk
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Mwahhh.... bij de boxer kon je elke 10.000 km aan de gang (Zelf!) met ring- en steeksleutels om de kleppen te stellen, en dat was nodig ook.
Met de KLV hoeft dat maar pas bij 24.000 km. en daarna waarschijnlijk nog minder.
Liet me vertellen dat de R1 zelfs maar 1x/50.000 km hoeft!!! Al heb je er dan wel 16 stuks te (laten) doen.
Probleem met mijn KLV vind ik dan ook de bonding: door er niet zelf aan te sleutelen, krijg je niet zoiets van 'ik ken elk boutje van dat ding'... die verdomde Jappen ook
Met de KLV hoeft dat maar pas bij 24.000 km. en daarna waarschijnlijk nog minder.
Liet me vertellen dat de R1 zelfs maar 1x/50.000 km hoeft!!! Al heb je er dan wel 16 stuks te (laten) doen.
Probleem met mijn KLV vind ik dan ook de bonding: door er niet zelf aan te sleutelen, krijg je niet zoiets van 'ik ken elk boutje van dat ding'... die verdomde Jappen ook
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
De kleppen van de R1 moeten, meen ik, bij 42.000 km gecontroleerd worden en ik hoor toch ook wel eens terug dat dit feitelijk gezien te laat is. Bij sportief gebruik is het dan beter om de zaak eerder te laten checken.Peterzeeland schreef:Liet me vertellen dat de R1 zelfs maar 1x/50.000 km hoeft!!! Al heb je er dan wel 16 stuks te (laten) doen.
Afgelopen week heb ik de kleppen van mijn oude GSX nog zelf gesteld. Dat is een fluitje van een cent. Bij mijn V-strom laat ik het doen, da's wel zo veilig. Trouwens destijds bij mijn 1000 stonden bij de 24.000 km-beurt 7 van de 8 kleppen verkeerd. Het is dus aan te bevelen om de klepspeling volgens het onderhoudsschema te late controleren.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Oioioioiiiiii.....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
net vd zekerheid ff de garage gebelt....
"Een grote beurt zegt u? Inclusief kleppen stellen? Da``s geen probleem hoor.
Het is ca 1,5 dag werk en kost ongeveer 800,- euro""
$#@%^^#E%^^Y wat een geld!!!
Ga toch even rondneuzen voor een goedkopere zaak in de buurt (utrecht)
"Een grote beurt zegt u? Inclusief kleppen stellen? Da``s geen probleem hoor.
Het is ca 1,5 dag werk en kost ongeveer 800,- euro""
$#@%^^#E%^^Y wat een geld!!!
Ga toch even rondneuzen voor een goedkopere zaak in de buurt (utrecht)
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Heb een rekening van mijn (erkende) dealer voor de 24000k beurt en die was 589 maar dat was inclusief revisie van een van de voorremmen.
Het kleppen stellen staat bij mij op de rekening voor 200 euro ex btw en materiaal.
Voor het rem gebeuren rekende ze 75 euro ex btw en materiaal en de remvloeistof hebben ze ook vervangen voor 50 euro ex btw en materiaal.
De rest van het bedrag zit hem in materiaal waarbij pakking klepdeksel, stofringset en wat olie redelijk prijzig waren en natuurlijk niet te vergeten de btw welke op een bedrag uitkwam van 95 euro.
800 euro is veel te veel geld naar mijn mening.
E.e.a geheel vrijblijvend ter info , groet Franc
Het kleppen stellen staat bij mij op de rekening voor 200 euro ex btw en materiaal.
Voor het rem gebeuren rekende ze 75 euro ex btw en materiaal en de remvloeistof hebben ze ook vervangen voor 50 euro ex btw en materiaal.
De rest van het bedrag zit hem in materiaal waarbij pakking klepdeksel, stofringset en wat olie redelijk prijzig waren en natuurlijk niet te vergeten de btw welke op een bedrag uitkwam van 95 euro.
800 euro is veel te veel geld naar mijn mening.
E.e.a geheel vrijblijvend ter info , groet Franc
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Ik heb net de 24.000 beurt laten doen bij de Suzuki Exclusief Dealer....
Exclusief zeker, je moet zowat miljonair zijn om dat te kunnen laten doen.
940 eurootjes, jawel mijnheer. 6,5 uur (!!!) werk ???
Dat is nog niet eens het duurste (arbeid = 400 euro) maar ik zeg er ook bij: een nieuwe kettingset (155, viel me mee, origineel suzuki), en 3 x remblokjes (80 voor + 45 euro achter), als 'extra' op de normale prijs.
Dan nog als extra het 16 tandsvoortandwieltje (40), en voor de rest de gebruikelijke shit als pakkingen, bougies, olie, filters.
Nix bijzonders eigenlijk, en stuk voor stuk niet eens zo bizar.
Wel vreemd: aan de telefoon was het 'niet nodig kleppen te stellen' maar toen ik bij het ophalen opmerkte dat ik 6,5 uur wel veel vond (zo lang doe ik er zelf ook over, schat ik!) was het 'ja, maar 2 kleppen moesten gesteld, dus nokkenas uitbouwen en ja dat kost tijd' .
K(&(*#$(#kderr K*(_)* wotkenjoeseej?
Ja, ik voel me genaaid.
Nee, ik zie geen gekke dingen
Ja, motorrijden is duur.
Maar het positieve dan ook even: hij rijdt weer als een zonnetje, soepel schakelen met een nieuwe ketting, nieuwe bougies etc. Loopt mooi.
En advies: elke 6.000 km is overdreven, 10.000 km kan hij wel aan.
En nog iets: ik had zachte blokken, van Lucas meen ik, maar nu dan sinterblokken. Wauw!!!! dat is een aanrader. Hard remmen, stevig gevoel, veel vertrouwen. Nie goeiekoop, maar hee, wel de top!
Nu nog mijn nieuwe Trail Attacks erop laten zetten, en ik ben weer klaar voor de Eifel in juni!!!
Exclusief zeker, je moet zowat miljonair zijn om dat te kunnen laten doen.
940 eurootjes, jawel mijnheer. 6,5 uur (!!!) werk ???
Dat is nog niet eens het duurste (arbeid = 400 euro) maar ik zeg er ook bij: een nieuwe kettingset (155, viel me mee, origineel suzuki), en 3 x remblokjes (80 voor + 45 euro achter), als 'extra' op de normale prijs.
Dan nog als extra het 16 tandsvoortandwieltje (40), en voor de rest de gebruikelijke shit als pakkingen, bougies, olie, filters.
Nix bijzonders eigenlijk, en stuk voor stuk niet eens zo bizar.
Wel vreemd: aan de telefoon was het 'niet nodig kleppen te stellen' maar toen ik bij het ophalen opmerkte dat ik 6,5 uur wel veel vond (zo lang doe ik er zelf ook over, schat ik!) was het 'ja, maar 2 kleppen moesten gesteld, dus nokkenas uitbouwen en ja dat kost tijd' .
K(&(*#$(#kderr K*(_)* wotkenjoeseej?
Ja, ik voel me genaaid.
Nee, ik zie geen gekke dingen
Ja, motorrijden is duur.
Maar het positieve dan ook even: hij rijdt weer als een zonnetje, soepel schakelen met een nieuwe ketting, nieuwe bougies etc. Loopt mooi.
En advies: elke 6.000 km is overdreven, 10.000 km kan hij wel aan.
En nog iets: ik had zachte blokken, van Lucas meen ik, maar nu dan sinterblokken. Wauw!!!! dat is een aanrader. Hard remmen, stevig gevoel, veel vertrouwen. Nie goeiekoop, maar hee, wel de top!
Nu nog mijn nieuwe Trail Attacks erop laten zetten, en ik ben weer klaar voor de Eifel in juni!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Tja..blijft veel geld
Besef me wel dat het voor een goed doel is, het is wel m`n vervoer iedere dag, maar toch.
Banden ga ik niet moeilijk over doen, die komen dat is pure veiligheid. Maar zo``n beurt..
Ben toch ook even aan het mailen, eens kijken wat de verschillen zijn.
Ben al lekker aan het lezen hier, doe denk ik zelf de olie + filter zodat ik het beurtje iedere 10.000 doe.
Zodoende heb ik ieder jaar een " kleine beurt" en een reguliere.
Alleen bougies etc is wel lastig bij te komen, hele tank demonteren zit ik wel tegen op.
Olie + filter zijn toch wel het belangrijkste?
Mochten de bougies vestslaan dan heb ik hooguit een keer pech....maar als de olie niet goed meer is ben ik een keer de Sjaak.
Waarin vangen jullie die olie trouwens op? Is toch 2,7 / 2,9 liter
Besef me wel dat het voor een goed doel is, het is wel m`n vervoer iedere dag, maar toch.
Banden ga ik niet moeilijk over doen, die komen dat is pure veiligheid. Maar zo``n beurt..
Ben toch ook even aan het mailen, eens kijken wat de verschillen zijn.
Ben al lekker aan het lezen hier, doe denk ik zelf de olie + filter zodat ik het beurtje iedere 10.000 doe.
Zodoende heb ik ieder jaar een " kleine beurt" en een reguliere.
Alleen bougies etc is wel lastig bij te komen, hele tank demonteren zit ik wel tegen op.
Olie + filter zijn toch wel het belangrijkste?
Mochten de bougies vestslaan dan heb ik hooguit een keer pech....maar als de olie niet goed meer is ben ik een keer de Sjaak.
Waarin vangen jullie die olie trouwens op? Is toch 2,7 / 2,9 liter
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Die tank keek ik ook tegenop, en dat viel erg mee ! Wel een heel aparte benzineslangaansluiting, soort bajonetsluiting, maar die is uiterst handig. Duwen draaien en vast.
En dan zit je al bij het luchtfilter.
Als je toch daar bent, check je de rubbers vd injectie, die schijnen wel eens los te gaan.
Succes !
En dan zit je al bij het luchtfilter.
Als je toch daar bent, check je de rubbers vd injectie, die schijnen wel eens los te gaan.
Succes !
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Sja, da's een lastige, moeilijk aan te komen enzo ....Joske schreef:Waarin vangen jullie die olie trouwens op? Is toch 2,7 / 2,9 liter
Maar op dinsdagmiddag hebben ze bij de Blokker soms nog wel een afwasteiltje.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Teiltje > trechter > plastic can van ruitewisservloeistof (als je ook nog auto rijdt..... ) > milieustraat.
Of: speciale opvangbak die ook jerrycan is, en dan weer : trechter.... etc.
Zo'n opvangbak lijkt me ook wel eens handig om te hebben trouwens.
Gezien de prijzen ga ik toch maar weer lekker zelf onderhoud doen! Is ook leuk trouwens, en je leert je motor goed kennen.
Daarbij doe je het waarschijnlijk beter dan iemand die snelsnel die beurt moet doen, zodat ze tijd winnen op de standaard-tijd en dat is allemaal €€€
Bedoel, heb nu bij 30.000 km expliciet gevraagd of ze even het achter-linksysteem willen smeren. Een kleine moeite, maar weet je wat dat kost als je het laat verroesten?
Preventief onderhoud is iets wat tijd kost, vaak lastig ligt bij de klant, en zelf besteed je daar lekker een hele zaterdag aan! Zonnetje erbij, biertje, muziekje....
Of: speciale opvangbak die ook jerrycan is, en dan weer : trechter.... etc.
Zo'n opvangbak lijkt me ook wel eens handig om te hebben trouwens.
Gezien de prijzen ga ik toch maar weer lekker zelf onderhoud doen! Is ook leuk trouwens, en je leert je motor goed kennen.
Daarbij doe je het waarschijnlijk beter dan iemand die snelsnel die beurt moet doen, zodat ze tijd winnen op de standaard-tijd en dat is allemaal €€€
Bedoel, heb nu bij 30.000 km expliciet gevraagd of ze even het achter-linksysteem willen smeren. Een kleine moeite, maar weet je wat dat kost als je het laat verroesten?
Preventief onderhoud is iets wat tijd kost, vaak lastig ligt bij de klant, en zelf besteed je daar lekker een hele zaterdag aan! Zonnetje erbij, biertje, muziekje....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
Ik heb ooit ergens een hobbybox van halve hoogte gevonden ... werkt perfect.Joske schreef: ...
Waarin vangen jullie die olie trouwens op? Is toch 2,7 / 2,9 liter
Spooky Action At A Distance !
Re: advies onderhoudsbeurt ivm kleppen stellen
om niet weer een topic te openen, even in ("mijn") oude weer verder....
Heb dan eindelijk een afspraak gemaakt (via, via) voor de 48.000 beurt.
We hebben de motor eerst even bekeken;
Remblokken voor en achter voldoen nog (slijtindicatie nog niet aan de oppervlakte), balhoofdlager is nog prima,
kettingset moet worden vervangen.
Al met al zal de verwachte prijs uitkomen op 550,- a 600,- euro.
Dit is inclusief het controleren en waar nodig stellen van de kleppen. Al wordt bij dit type blok maar sporadisch echt een klep vervangen...
(maar als het moet dan moet het)
Is dit een beetje een nette prijs? (dus ca 300 voor alleen de beurt)
De kettingset zal alleen al uitkomen op 180,- tot 220,- euro en dat zit er al bij in.
(Is zo`n "set" dan al direct met alle tandwielen, dus ook de kleine voor?? voor die prijs?)
Opmerking was wel dat de beurt echt uitgebreid gedaan gaat worden; niet alleen ff de filters , bougies etc...
maar ook...alle stekkers in het vet, zoveel mogelijk uitelkaar en reinigen (zoals de remklauwen e.d)
Niet iedereen schijnt dit namelijk te doen bij de beurt.
Ben benieuwd, blijft een sloot geld maar het Strommeke is het zeker waard
Heb dan eindelijk een afspraak gemaakt (via, via) voor de 48.000 beurt.
We hebben de motor eerst even bekeken;
Remblokken voor en achter voldoen nog (slijtindicatie nog niet aan de oppervlakte), balhoofdlager is nog prima,
kettingset moet worden vervangen.
Al met al zal de verwachte prijs uitkomen op 550,- a 600,- euro.
Dit is inclusief het controleren en waar nodig stellen van de kleppen. Al wordt bij dit type blok maar sporadisch echt een klep vervangen...
(maar als het moet dan moet het)
Is dit een beetje een nette prijs? (dus ca 300 voor alleen de beurt)
De kettingset zal alleen al uitkomen op 180,- tot 220,- euro en dat zit er al bij in.
(Is zo`n "set" dan al direct met alle tandwielen, dus ook de kleine voor?? voor die prijs?)
Opmerking was wel dat de beurt echt uitgebreid gedaan gaat worden; niet alleen ff de filters , bougies etc...
maar ook...alle stekkers in het vet, zoveel mogelijk uitelkaar en reinigen (zoals de remklauwen e.d)
Niet iedereen schijnt dit namelijk te doen bij de beurt.
Ben benieuwd, blijft een sloot geld maar het Strommeke is het zeker waard