Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Sanscorp »

2000 euro, 3 maanden garantie op het blok, optisch een hoop werk maar dat vind ik niet erg, 3 Givi koffers (top en zij) km stand is even onbekend... (stom...) krijg er een nieuw achterbandje bij.

doen of niet doen?
Als jullie deze "foto's" zien:

http://www.studio-lahaye.nl/strom/1.jpg
http://www.studio-lahaye.nl/strom/2.jpg
http://www.studio-lahaye.nl/strom/3.jpg
http://www.studio-lahaye.nl/strom/4.jpg
http://www.studio-lahaye.nl/strom/5.jpg
http://www.studio-lahaye.nl/strom/6.jpg
http://www.studio-lahaye.nl/strom/7.jpg
http://www.studio-lahaye.nl/strom/8.jpg
Maarten

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Maarten »

Ik ben geen expert, dus kan er weinig zinnigs over zeggen. Maar oh oh, het lijkt wel of ie na een ongeval is doorgegleden in de sloot en daar een paar weken heeft gelegen. Het lijkt mij een projectje voor de ultieme hobbyist.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Sanscorp »

na het plaatsen van het topic op het Alfa Romeo forum en het Motor Forum heb ik besloten om het niet te doen.
het is nu 18 niet tegen 3 wel.

Het totale budget is overigens 2000 euro waarmee ik dus al "meteen in de problemen kom".
De hoeveelheid roest getuigd niet van liefde voor de motor en ik wil dus ook niet weten hoe er mee omgesprongen is..

voor de geïnteresseerde, hij staat in Almere bij Motorplanet ;)


@ Maarten: Mijn eerste reactie op de fiets was: heeft 'ie in de sloot gelegen? :D
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Hunter6 »

Goeie beslissing. Deze motor weer in een acceptabele staat brengen gaat veel geld kosten. Als de zichtbare onderdelen er al zo uit zien, hoe zien de delen die je niet kunt zien er dan uit :shock:

Afblijven dus :evil:
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Sanscorp »

Hunter6 schreef:Goeie beslissing. Deze motor weer in een acceptabele staat brengen gaat veel geld kosten. Als de zichtbare onderdelen er al zo uit zien, hoe zien de delen die je niet kunt zien er dan uit :shock:

Afblijven dus :evil:
Precies dat is mijn redenering na overtuiging dus ook geworden :P
Ik mis mijn strom K8 wel :( maar zonder dure lening had ik daar nooit op kunnen rijden..
Graafie68

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Graafie68 »

Als ik dat olie filtertje ziet, dan springen de tranen in mijn ....
Ik zou het niet gauw doen, of de prijs moet kloppen.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Sanscorp »

Graafie68 schreef:Als ik dat olie filtertje ziet, dan springen de tranen in mijn ....
Ik zou het niet gauw doen, of de prijs moet kloppen.
Ik laat hem staan en ben ondertussen vrolijk verder op zoek!

Als iemand nog wat weet dan hoor ik het graag, hoeft niet persee een strom te zijn: Diversion 900 of iets in die richting is ook prima!
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door John007 »

Het is zonde maar voor zo'n motor is maar een oplossing, op de schroothoop ermee !!!!
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Sanscorp »

John007 schreef:Het is zonde maar voor zo'n motor is maar een oplossing, op de schroothoop ermee !!!!
da's nie mijn pakkie an ;) haha

inderdaad zonde maar sommige mensen zien zo'n ding puur als gebruiksvoorwerp..
ik val er tussen in, lig er niet mee in bed 's avonds maar laat hem zeker ook niet verrotten...
iSponge

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door iSponge »

Jeemig man.. dat motorplanet dat stuk schoot durft te verkopen :?

Die is echt (van wat je van de foto's kan zien ten minsten) rijp voor de schoothoop...
Maarten

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Maarten »

Ik zou niet eens weten hoe je je motor, bij redelijk gebruik, in zo'n staat weet te krijgen :? .
Meneer Patrol

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Meneer Patrol »

Graafie68 schreef:Als ik dat olie filtertje ziet, dan springen de tranen in mijn ....
Ik zou het niet gauw doen, of de prijs moet kloppen.
Hij lekt iig geen olie :)
Dgr

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Dgr »

Hangt een beetje van de kmstand en het bouwjaar af of ie interessant is... Weet je dat inmiddels al?

Als je nog 500-1000e budget reserveert voor 't opknappen (en een paar dagen tijd) kan 't een leuk project zijn, maar dat zit er niet in begrijp ik.
Remko

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Remko »

John007 schreef:Het is zonde maar voor zo'n motor is maar een oplossing, op de schroothoop ermee !!!!

Ach, de meeste van de foto's tonen een hoop cosmetische ellende. Mijn motorfietsen zien en zagen er na de winter niet veel beter uit! Omdat het zichtbaar is lijkt het heel eng, maar bekijk je auto maar eens goed na 4 maanden pekel! Dan zien de remmen en dergelijke er niet veel beter uit.

Wat wel verontrustend is, is het gene er achter het peilglaasje (foto 4) zichtbaar is. Dat ziet er echt belabberd uit.
Zegt ook iets over het inwendige van het blok. En dat zou ik niet durven gokken.

3 remrevisie setjes, een potje Brasso voor de vorkpoten en een halve dag TLC en het lijkt al weer heel wat!
Paar 100 euro aan spulletjes en het lijkt al weer heel wat!

8)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Wullebolle »

Remko, de clue is niet zozeer wat je WEL ziet, maar wat je NIET kan zien.

2000€ en de uitspraak 3 maand blokgarantie is niet echt geruststellend.
Was het nu nog 1000€ geweest, dan kon het een ideaal pekel of ombouw project worden mits kennis van zaken
Of als donor voor een andere, er zal altijd wel wat bruikbaars aanhangen die 1000€ kunnen rechtvaardigen.
Maar als gebruiksfiets kopen terwijl je geen techneut bent (anders zou de TS die vraag hier -en elders- niet stellen) lijkt me een recept voor ergernis !
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Sanscorp »

Wullebolle schreef:Remko, de clue is niet zozeer wat je WEL ziet, maar wat je NIET kan zien.

2000€ en de uitspraak 3 maand blokgarantie is niet echt geruststellend.
Was het nu nog 1000€ geweest, dan kon het een ideaal pekel of ombouw project worden mits kennis van zaken
Of als donor voor een andere, er zal altijd wel wat bruikbaars aanhangen die 1000€ kunnen rechtvaardigen.
Maar als gebruiksfiets kopen terwijl je geen techneut bent (anders zou de TS die vraag hier -en elders- niet stellen) lijkt me een recept voor ergernis !
Mee eens, voor 1000 euro had ik hem niet laten staan en dan wist ik dat ik tegen dingen aan kon lopen, daar hou je dan rekening mee.
Het budget laat 2000 euro + opknappen voorlopig niet toe dus is het einde oefening voor deze motor.

Dinsdag word hij opgehaald door een handelaar dus ik moest ook nog snel beslissen.. nee bedankt ;)
Leville

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Leville »

I'm with Wulle.

Volgens mij heeft hij ook de ganse winter onbeschut buiten gestaan, in de sneeuw. Er zal heel wat vastzitten of na te kijken zijn van bewegende onderdelen (dus ook remzuigers e.d.)

Het ding is ook gevallen. Dus dan is meteen de vraag: is het frame nog recht? Waar is er nog schade? (geen overzichtsfoto!!!) Is de vork nog OK (niet verwrongen, geen deukjes in de vorkpoten of diepgaande roestplekken...)

Het blok kijk je best ook gans na. Geen idee of de banden nog OK zijn.

Als alles tegen zit en je hebt hulp van een mecanicien nodig, kan de rekening wel eens oplopen tot 1000-2000 euro. En dan heb je nog geen zekerheid dat je tijdens of na het project de zaak niet volledig kan afschrijven (inclusief de kosten die je gemaakt hebt).

Dat die dealer maar 3 maanden op het blok geeft, is misschien begrijpelijk als die strom buiten overwinterd heeft.

1000 euro lijkt me al veel voor de strom zoals hij op de foto's te zien is, genomen dat het frame recht is.
Jo2jo
EX- V-Strom berijder
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 03-02-2010, 20:04
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer & Triumph Tiger 800
Woonplaats: Gorredijk
Contacteer:

Re: Snel motor advies gevraagd, doen of niet doen??

Bericht door Jo2jo »

Hoe lang heeft hij in de Noordzee gelegen?
Mooi laten staan, gemakkelijker kun je geen 2000 euro besparen.
Plaats reactie