scala communicatie schuberth C3

Plaats reactie
Paulvd
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 27-02-2011, 09:53
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000

scala communicatie schuberth C3

Bericht door Paulvd »

Hallo forumleden.

Ik heb een schubert C3 helm gekocht. Vanuit mijn oude helm heb ik een scala communicatiesysteem om met bijrijder en tomtom te kunnen communiceren.
265 euries vind ik iets te veel voor de schubert set.

Heeft iemand al eens een communicatieset scala in een schuberth ingebouwd?

Ik zie jullie berichten wel tegemoed.

gr Paul
Brambo.650

Re: scala communicatie schuberth C3

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb ook een C3 en zie problemen met de zonnevizierverstelling aan de linkerkant van de helm en hoe ik dan die micboom onder de kinflap naar binnen moet leiden. En in mijn helm heb ik mijn vraagtekens of de beperkte ruimte tussen mijn mond en de helmrand voldoende is. Dit heeft mij tot nu toe ervan weerhouden om van een stereo helmspeakerset met draad over te stappen naar een BT-set.
Maarten

Re: scala communicatie schuberth C3

Bericht door Maarten »

Ik heb zo'n scala setje bij m'n Tomtom meegeleverd gekregen, maar kreeg deze ook niet op m'n C3 gefrommeld (vind het ook een behoorlijk abces op zo'n helm). Uit nieuwsgierigheid wel even navraag gedaan of het überhaupt mogelijk is om dit op de C3 te monteren. Mij werd verteld dat je hem wat verder naar achteren zou kunnen plaatsen (achter de bediening van het zonnevizier) en dan de mic naar binnen kunt leiden. Ik denk niet dat de mic dan goed voor je mond komt. Echt fraai zal het denk ik niet worden...
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: scala communicatie schuberth C3

Bericht door RedStrom »

http://www.gps.nl/scalarider_g4.html

Je kunt ze ook wired krijgen, maar of dat handig is. Moet wel lang draadje om je helm nog open te kunnen klappen.
En ik heb ook ergens (kan het niet zo snel vinden) iets gelezen over verlengde of andere 'boom' zodat de microfoon wel voor je mond komt.
Anderen vertellen dat de microfoon een beetje links van de mond nog steeds goed werkt. Standaard 'boom' dus.
Ik vraag me ook af of er wel genoeg ruimte is voor de mond.
Blijf dit topic volgen. Ben benieuwd.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Plaats reactie