pekelplekken motorblok

Plaats reactie
Wolga

pekelplekken motorblok

Bericht door Wolga »

Helaas heb ik deze winter mijn motor niet goed genoeg ingespoten tegen pekel. De lak is prima, maar ik kom nu pekel op mijn motorblok (voorste cilinderkop) tegen: er zijn niet alleen witte puntjes, ook is de buitenkant gebobbeld. dat wordt ws poetsen. Zijn er nog middelen om het poetsen te vereenvoudigen zodat ik wat sneller klaar kan zijn (poetsen is nl. niet mijn hobby).
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: pekelplekken motorblok

Bericht door PDvD »

of het nog echt mooi wordt weet ik niet, maar met WD40 heb ik ook al behoorlijk wat pekelplekjes verwijdert.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: pekelplekken motorblok

Bericht door Chopperbiker »

Als je niet wil poetsen en snel klaar wil zijn: Hammerite!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Freeryders

Re: pekelplekken motorblok

Bericht door Freeryders »

Even een toefje afc en weg zijn de pekelplekken. :-)}
Wolga

Re: pekelplekken motorblok

Bericht door Wolga »

Freeryders schreef:Even een toefje afc en weg zijn de pekelplekken. :-)}
ik heb googled op afc, maar dan kwam ik op een voetbalclub. Maar op het forum was het gelukkig bekend. Ik ga het eens proberen.
Diversion

Re: pekelplekken motorblok

Bericht door Diversion »

Wolga schreef:Helaas heb ik deze winter mijn motor niet goed genoeg ingespoten tegen pekel. De lak is prima, maar ik kom nu pekel op mijn motorblok (voorste cilinderkop) tegen: er zijn niet alleen witte puntjes, ook is de buitenkant gebobbeld. dat wordt ws poetsen. Zijn er nog middelen om het poetsen te vereenvoudigen zodat ik wat sneller klaar kan zijn (poetsen is nl. niet mijn hobby).
Ha Wolga,
als de lak van je motorblok of de cilinderkoppen begint te bobbelen, dan ben je denk ik te laat om nog met een positief resultaat poetswerk te verrichten. Die bobbels worden veroorzaakt doordat de lak niet meer aan het lichtmetaal hecht, maar het is onder de bobbels gaan corroderen. Onvermijdelijk worden de bobbels groter en komt de lak er op een gegeven moment af zetten. Het gebruik van WD40 of ACF50 heeft dan weinig nut meer. :(

Ik denk dat de tip van Chopperbiker de beste is. Steek de bobbels weg, verwijder met schuurpapier de roest zo goed mogelijk en gebruik Hammerite. In een goed gesorteerde bouwmarkt kun je dit tegenwoordig in verschillende grijstinten kopen. Het hoeft niet eens zo op te vallen. Suc6!
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: pekelplekken motorblok

Bericht door Chopperbiker »

Helemaal met Diversion eens, het kwaad is al geschied en 'a quick way to fix it' is er niet.
Kaal maken en behandelen is het devies.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Plaats reactie