tip: Loobman kettingsmeersysteem

Plaats reactie
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

tip: Loobman kettingsmeersysteem

Bericht door Soesko »

Ik heb vorige week een Loobman kettingssmeersysteem gekocht en het inmiddels gemonteerd. Tot mijn grote verrassing kreeg ik niet het systeem met de knijpfles thuis gestuurd (zoals op de website staat), maar een systeem dat te vergelijken is met de Osco. Het nieuwe Loobmansysteem heeft een reservoir met een knop die je in kunt drukken. Door de knop enkele seconden in te drukken gaat de olie lopen en wordt je ketting gesmeerd. Het nieuwe systeem wordt nog geleverd tegen de oude prijs (tussen 20 en 30 euro). De leverancier vraagt als tegenprestatie je ervaringen door te mailen. Ik heb het inmiddels gemonteerd en het lijkt allemaal goed te werken. Verdere ervaringen heb ik nog niet. Het leek me goed om dit te delen, omdat het een goedkoop alternatief voor Osco of Scottoiler kan zijn. Zie: www.chainoiler.co.uk/
Diversion

Re: tip: Loobman kettingsmeersysteem

Bericht door Diversion »

Scottoiler is niet echt een vergelijkbaar systeem. Bij Scottoiler is het enige wat je nog hoeft te doen, je oliereservoir tijdig bij te vullen (elke 700-800 km). Verder hoef je helemaal nix te doen, het gaat helemaal automatisch :D
In tegenstelling tot b.v. Osco is een Scottoiler daarom vrijwel geheel onzichtbaar te monteren.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: tip: Loobman kettingsmeersysteem

Bericht door Soesko »

Dat klopt wat je zegt, ik vergelijk appels met peren. Overigens heb ik zelf geen goede ervaringen met de 'oude' Scottoiler. De nieuwe elektrische variant lijkt me beter te werken, al ben ik zelf wel klaar met de Scottolier.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: tip: Loobman kettingsmeersysteem

Bericht door Wullebolle »

Soesko schreef:Dat klopt wat je zegt, ik vergelijk appels met peren. Overigens heb ik zelf geen goede ervaringen met de 'oude' Scottoiler. De nieuwe elektrische variant lijkt me beter te werken, al ben ik zelf wel klaar met de Scottolier.
Waarom? Wat was er dan niet helemaal pluis?
Spooky Action At A Distance !
Diversion

Re: tip: Loobman kettingsmeersysteem

Bericht door Diversion »

Soesko schreef:Dat klopt wat je zegt, ik vergelijk appels met peren. Overigens heb ik zelf geen goede ervaringen met de 'oude' Scottoiler. De nieuwe elektrische variant lijkt me beter te werken, al ben ik zelf wel klaar met de Scottolier.
Jammer dat je er geen goede ervaringen mee hebt. Wat was het probleem?

Ik heb ook de "oude" Scottoiler, d.w.z. de niet-elektrische variant, voor € 95,- gekocht bij Motozoom. Bij mij doet hij het al bijna 2 jaar (25.000 km) naar behoren. Ben er zeer tevreden mee, geen gedoe met spuitbussen meer en géén vette smeerboel meer op de achtervelg .
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: tip: Loobman kettingsmeersysteem

Bericht door Soesko »

Die van mij liet de olie er te snel doorheen lopen. In eerste had de dealer de Scottoiler naast het motorblok gemonteerd, met als gevolg dat de olie te dun werd. Vervolgens heb ik hem op een andere plaats gehangen en zelfs in de zuinigste stand was het reservoir te snel leeg, met als gevolg een overdaad aan olie ook op plekken waar ik deze niet wilde hebben.
Diversion

Re: tip: Loobman kettingsmeersysteem

Bericht door Diversion »

Aha,
een oliesproeier is inderdaad niet wat je hebben wilt. Rare plek heeft jouw dealer gekozen, vol in het zicht ook. De standaardplek, ook in de info van Scottoiler zelf, is onder het buddy seat. Daardoor is alles vrijwel onzichtbaar weg te werken.
Trouwens, je kunt de hoeveelheid af te geven olie instellen via een draaiknop aan het reservoirtje. Dus ook in jouw geval had het ding niet als oliesproeier hoeven te werken.

Ik heb zelf inmiddels de ervaring dat je in de zomermaanden, als de temperatuur continu boven 20 graden is, beter de dikkere olie kunt gebruiken. Ik had steeds een klein plasje olie onder mijn ketting, na gebruik van de zomerolie heb ik er geen last meer van.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: tip: Loobman kettingsmeersysteem

Bericht door Soesko »

Ik heb nu kettingzaagolie in de Loobman zitten, die is super kleverig en hecht daardoor goed.
Plaats reactie