Vraagje over scottoiler

Plaats reactie
Coen12345

Vraagje over scottoiler

Bericht door Coen12345 »

Durf het bijna niet te vragen, maar ik dacht van het weekend eindelijk mijn scottoiler te installeren alleen kwam ik niet verder dan stap 1, namelijk het vacuüm slangetje aansluiten.
Je moet ergens een dopje ervan af trekken, alleen weet ik niet zeker welke. Ik heb er wel ergens eentje afgehaald en toen kwam er een soort koperen 'tuutje' tevoorschijn alleen daar ik ik zelf met mijn kleine zonder tang niet bijkomen en ik wist ook niet zeker of het de goede was dus heb ik het dopje er maar weer op gedaan (geboren met twee linker handen, dus geen idee wat ik aan het doen was).

Maar nu mijn vraag; is er hier iemand die mij kan laten zien waar en hoe het vacuüm slangetje komt te zitten? En hoe kan je erbij komen?

Ik weet dat er al eerder is over geschreven, maar daar zijn de foto's niet meer zichtbaar: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... ler#p68701

Bij deze alvast bedankt voor jullie tijd.

Coen
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Hunter6 »

Heb je hier wat aan?
KLIK
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Willem »

Coen12345 schreef:Durf het bijna niet te vragen, maar ik dacht van het weekend eindelijk mijn scottoiler te installeren alleen kwam ik niet verder dan stap 1, namelijk het vacuüm slangetje aansluiten.
Je moet ergens een dopje ervan af trekken, alleen weet ik niet zeker welke. Ik heb er wel ergens eentje afgehaald en toen kwam er een soort koperen 'tuutje' tevoorschijn alleen daar ik ik zelf met mijn kleine zonder tang niet bijkomen en ik wist ook niet zeker of het de goede was dus heb ik het dopje er maar weer op gedaan (geboren met twee linker handen, dus geen idee wat ik aan het doen was).

Maar nu mijn vraag; is er hier iemand die mij kan laten zien waar en hoe het vacuüm slangetje komt te zitten? En hoe kan je erbij komen?

Ik weet dat er al eerder is over geschreven, maar daar zijn de foto's niet meer zichtbaar: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... ler#p68701

Bij deze alvast bedankt voor jullie tijd.

Coen

Hoi, het is al weer jaren geleden, maar ik weet nog dat ik de aansluiting heb gebruikt aan de achterzijde van de voorste cylinder. Er zat een klein rubber dopje op met een veertje eromheen. Vanaf de rechterzijde van de motor kon ik er met de handen bij. Helaas heb ik geen foto.
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
marccc

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door marccc »

Bij mijn motor heb ik de kettingsmeersysteem eraf gehaald. (te koop voor de liefhebber)
en dat "vacuem slangetje" eraf getrokken...
Dient deze weer afgedopt te worden op de cilinder?
Merk namelijk geen verschil met rijden...

Alvast bedankt voor de ractie's
Coen12345

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Coen12345 »

@Hunter6
Ik had al gekeken op die site, maar vond het niet echt duidelijk dus vandaar hier de vraag. Toch bedankt!

@Willem
Heb jij er nog 'iets' op moeten draaien alvorens je het buisje erover heen schoof, of kan het vacuüm buisje gewoon gelijk erover heen geduwd worden zonder dat er iets extra's in, op, bij moet?
Ik ga in ieder geval van het weekend weer ff kijken en tobben. Bedankt voor de info!

p.s. heb je dat klemmetje om het dopje ook voor het slangetje gebruikt?
Bonelli

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Bonelli »

Heb je hier ook al gekeken ??

http://www.scottoiler.com/uk/installation-guides.html

Succes
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Redhead »

Marc, dat dopje moet er absoluut altijd op zitten.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Wullebolle »

Kijk deze DIY op zusterforum stromtroopers es door.

http://www.stromtrooper.com/general-v-s ... rough.html
Laatst gewijzigd door Wullebolle op do 10-03-2011, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Spooky Action At A Distance !
marccc

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door marccc »

Redhead schreef:Marc, dat dopje moet er absoluut altijd op zitten.
Oke en wat voor een dopje moet dat zijn?
Is daar een alternatief voor? Orginele namelijk niet meer aanwezig.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Soesko »

Inderdaad, dopje er niet op betekent op termijn mogelijk reviseren. De motor loopt op die cilinder dan namelijk te arm omdat hij valse lucht aanzuigt. Het gevolg is dat de motor vast kan lopen. het klinkt ongeloofwaardig, maar mijn zoon heeft het ooit meegegmaakt, met als gevolg dat hij de cilinders uit kon laten honen en een overmaat zuigers moest monteren.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Redhead »

Rubber dopje. Iedere monteur heeft die wel liggen, ook in een garage. :mrgreen:

gr, Martin
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Willem »

@Willem
Heb jij er nog 'iets' op moeten draaien alvorens je het buisje erover heen schoof, of kan het vacuüm buisje gewoon gelijk erover heen geduwd worden zonder dat er iets extra's in, op, bij moet?
Ik ga in ieder geval van het weekend weer ff kijken en tobben. Bedankt voor de info!

p.s. heb je dat klemmetje om het dopje ook voor het slangetje gebruikt?[/quote]

Hoi,
Ik heb er niets anders opgeschoven. Ik heb het er op te schuiven busje iets vochtig gemaakt en er gewoon helemaal opgeschoven. Géén extra veertje erop. Het originele dopje met het veertje goed bewaren! De vacuumaansluiting zit bij mij (nu alweer 6 ,5 jaar) vast op zijn plaats.

Daarna de vacuumslang naar achteren. Het reservoir zit bij mij achter het linker deksel aan de bovenzijde. Bijvullen doe ik via een slangetje. Daarna gaat de olieslang naar beneden, eerst aan de bovenzijde achtervork en daarna via de binnenzijde van de vork naar de onderzijde. Tenslotte de druppelaar net voor het tandwiel aan de binnenzijde van de ketting. Alles bij elkaar was wel een uur werk, maar zoals gezegd, het gaat daarna jaren en jaren mee en ik heb er veel gemak van.

Succes
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Diversion

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Diversion »

Hier een fotootje van de aansluiting voor de Scottoiler.

Afbeelding

Het is effe zoeken, je moet de voorste cilinder hebben. Suc6 met klussen!
Ed Jonkmans

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Ed Jonkmans »

@Willem: als ik je goed begrijp dan glijdt jouw injector "niet" tegen het kettingwiel? maar druppelt hij op de rollen van de ketting, op de binnenkant van de ketting.
Grtz
Ed
Leville

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Leville »

Iemand een goed idee mbt het plaatsen van het Scottoiler reservoir? Beetje beschut/uit het zicht en weg van grijpgrage handen.
Onder het zadel vind ik maar niks. En aan het zijpanel is lastig om bij te regelen.
Leville

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Leville »

Afgelopen weekend eindelijk die Scottoiler gemonteerd. Initieel leek onder het linker zijpaneel toch de beste optie. Maar bereikbaar was die plaats allerminst. Vooral omdat dan mijn zijkofferrek eraf moest. En om dat te doen, moest mijn topkofferhouder verwijderd worden. Werd te complex.

Uiteindelijk toch maar onder het zadel, maar in het achterste compartiment. Zodat vooraan mijn schijfremslot kan blijven zitten. Scottoiler zit nu in rijrichting gemonteerd, links in het bakje. Dan is er rechtsachter nog plaats voor het gereedschapssetje. Netjes gescheiden van de Scottoiler dmv stukje hard schuim. Wel een klein gaatje moeten boren in het bakje voor de klem van de olietube.
Vacuumdarm loopt onder de tank en dan achter de batterij door naar de linkerzijde. Olieslangetje verdwijnt via het afvoergaatje van de bergruimte tot onder de staart. Via een (nieuw) gaatje in de undertray verdwijnt de kabel meteen weer in het linker zijpaneel, langs het subframe naar beneden. En dan langs de achterbrug. Afstellen was een makkie. Ahum, nu wel zien dat het écht werkt ook.

P.S.: Deze site gaf enkele leuke ideetje voor de installatie: http://www.dl650.org/photos/pbsoluces/F ... index.html
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Vraagje over scottoiler

Bericht door Redhead »

In de door jou gegeven link laat de foto duidelijk zien dat de scott-oiler eigenlijk horizontaal is gemonteerd.
De olie-inhoud zal een heel laag niveau hebben en daardoor voor weinig gesmeerde KMs olie in zich hebben.

Mijn voorkeur gaat dus duidelijk naar de ruimte net achter de tank.
Plaats reactie