HELP! Mijn zadel zit vast...

Plaats reactie
Udo van Dongen

HELP! Mijn zadel zit vast...

Bericht door Udo van Dongen »

Ik kwam er gisteren achter dat ik mijn zadel niet meer eraf kan krijgen omdat ik mijn sleutel niet meer omgedraaid krijg. Ik vermoed dat het komt doordat het herrinneringssnoertje van mijn schijfremslot tussen de vergrendeling is gekomen en dat daardoor het slotje geblokkeerd wordt, tis namelijk na de xenoninbouw nogal vol onder mijn zadel geworden omdat de oude lampen opgerold in bubbeltjesplastic er ook nog liggen. Heeft er iemand een idee hoe dit opgelost ga krijgen? Ik ben bang dat ik mijn sleutel breek als ik met kracht of een waterpomptang doordraai.

En nu maar hopen dat er hier op het forum iemand is met een geniaal idee...
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: HELP! Mijn zadel zit vast...

Bericht door Wullebolle »

Behalve een ritje over belgische kasseien in de hoop dat het snoertje vantussen het slotmechanisme rammelt kan ik je niet echt iets aanbevelen dat anders is dan de boel achteraan demonteren in de hoop ertussen te geraken met je handen.
(kga straks es men zadel afnemen en zien of ik geen oplossing zie)

Sleutel NIET forceren !!!!
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: HELP! Mijn zadel zit vast...

Bericht door PDvD »

Misschien kun je de kunstof kont er af krijgen? Zit weliswaar ook vast met het bagagerekje maar ik denk dat je 'm daar wel onderdoor kunt schuiven... In totaal zit deze met 4 scroeven vast (2 zijkant en 2 bovenop) en dat kabeltje dan..
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: HELP! Mijn zadel zit vast...

Bericht door Soesko »

Probeer eens flink druk op het zadel uit te oefenen daar waar het mechanische zit en draai dan eens aan de sleutel. Dat wil soms helpen.
Udo van Dongen

Re: HELP! Mijn zadel zit vast...

Bericht door Udo van Dongen »

Hij is nog steeds niet los... :evil: ... Ik ben begonnne met het bagarek te verwijderen, maar twee van de 4 bouten zitten onder de rand van het zadel en daar kan ik met een steeksleuteltje moeilijk tussen. Ik heb al geprobeerd om meer druk uit te oefenen op het zadel door er mijn mijn volle >90 kg op te gaan zitten en dan draaien (op de middenbok). Niks helemaal vast. ik heb ook gisteren al harder over een aantal verkeersdrempel gereden dan dat nog comfortabel is in de hoop dat er iets lossschiet, maar niets. Ik zag wel mijn slotje ziten als ik het zadel enigszins lichtte, wellicht dat ik met een haakje oid het herrinneringssnoeryje te pakken kan krijgen en hem er dan tussenuit rukken.... Gelukkig schijnt de zon hier nu even in de tuin, maakt het een stukje minder erg..
Udo van Dongen

Re: HELP! Mijn zadel zit vast...

Bericht door Udo van Dongen »

Hij is los!!.. :P .. Ik heb met een haakje het krulsnoertje eronderuit kunnen trekken en daarna toch heel hard getrokken, waarna het sluetelringetje verbogen onder het zadel uitkwam, en toen gingtie wel open. Maar toen kwam het volgendeprobleem waarvoor ik in een ander draadje, het ''klussen met kijkers'' draadje welteverstaan, nu iets ga posten.

gr, Udo
Plaats reactie