Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Granny »

In de garage heb ik een motorlift 700 die braaf iedere keer de garagedeur open doen als ik op het knopje van de afstandsbediening druk. Maar nu is het niet echt handig om iedere keer die afstandsbediening te moeten pakken. Dus toen kwam ik op het idee om een drukschakelaar aan het stuur te maken die dan verbonden is met de afstandsbediening die onder de zitting een vast plekje krijgt.
Het gaat dus om deze garagedeuropener.

http://img291.imageshack.us/img291/7572/ml700tech.gif

Met deze afstandbediening:

Afbeelding

Het strekkertje wat er al op zit is voor een voeding (4 AA batterijen), de afstandbediening werkt daarmee nogsteeds, dus dat zit goed.

De afstandsbediening heeft 3 afzonderlijke kanalen/drukknopjes die met 4 'pinnetjes' op het printplaatje vastzitten.
Nou vond ik dat al een beetje vreemd dat er 4 pinnetjes zijn voor iets was contact moet maken.. Dan zou mij 2 al genoeg lijken, maargoed ik ben dan ook niet zo sterk in elektronica.
Dus geheel niet gehinderd door enige stand van kennis heb ik geprobeerd om 2 pinnetjes te 'kortsluiten', maar dat heeft niet het gewenste resultaat.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken? of heeft misschien iemand dit zelf al gedaan. Op internet kon ik ook niets vinden over deze 'chamberlain remote' in de vorm van een schema of iets dergelijks.. Ook heb ik geen idee hoe deze membraam-achtige drukknopjes werken.
Het knopje wat de afstandsbediening moet aansturen zit dus hier:

Afbeelding

Graag jullie hulp!
DL 650A K8
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door PDvD »

Je bent erg complex bezig zeg. Via het F800S forum ben ik op dit product gewezen dat ook erg goed werkt en standaard op je motor zit! Ook op je Strom!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1C-Bxifv2Pk[/youtube]
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Dyrck »

Wat een hoop gedoe.
Ik heb al jaren een Hörmann garagedeuropener.
Kleine moeite om een handschoen tussen je tanden uit te doen (zelfs met integraalhelm op) en even in je linker jaszak een knopje van een afstandsbediening indrukken.

het idee is wel aardig, maar in de praktijk vind ik het veel te veel gedoe.....
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door John007 »

Wat een drukte allemaal en dan maar hopen dat alles waterdicht is en mocht je motor ooit eens worden gestolen, dan ben je meteen je afstandbediening kwijt met alle gevolgen van dien.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Wullebolle »

Dyrck schreef:Wat een hoop gedoe.
Ik heb al jaren een Hörmann garagedeuropener.
Kleine moeite om een handschoen tussen je tanden uit te doen (zelfs met integraalhelm op) en even in je linker jaszak een knopje van een afstandsbediening indrukken.

het idee is wel aardig, maar in de praktijk vind ik het veel te veel gedoe.....

^^^^
Doe het ondertussen al 9 jaar zo dagelijks.
Voor de garagepoort staan. Handschoen af en op stuur leggen (of onder je billen klemmen) . Zapper uit jaszak halen waar ie altijd inzit. Zap. En terwijl de poort opengaat: helm losmaken, andere handschoen af, jas open.Tegen dan is de poort open, en broem ... binnen. Zap, poort dicht.
Ksnap het probleem niet echt.
Laatst gewijzigd door Wullebolle op do 16-09-2010, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Granny »

Bedankt voor jullie reakties allemaal, dit is overduidelijk het verkeerde forum voor deze vraag.
DL 650A K8
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Redhead »

Hoi, Granny, kijk eens bij http://www.schakelingenonline.nl/ en stel daar je vraag eens. :mrgreen:

gr. Martin
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door RvGS »

Granny schreef:Bedankt voor jullie reakties allemaal, dit is overduidelijk het verkeerde forum voor deze vraag.
Nee hoor Granny, alleen de verkeerde mensen geven je antwoord :mrgreen: , ik heb dezelfde AB, en ben na jaren gefreubel blij dat ik nu op deze wijze simpel de garage kan openen.

Kiekes hier: er zitten vier aansluitingen/contacten op je printje, indien je deze omdraait ziet het er uit als op onderstaande foto, de zwarte draad(en) zijn de twee aansluitingen die je nodig hebt voor de aansturing van je schakelaar, als je het weet is het simpel.
Vooraf kun je ook meten of er spanning op staat indien je de (orginele) schakelaar activeert, dan zit je goed.

Afbeelding

Ik heb deze aan een "druk"-schakelaar verbonden en werkt perfect, deze zit in het midden, links is 12v en rechts is extra verlichting . . . ohja tis gene V-strom :o) .
Afbeelding

En voor de mensen die denken als je je motor jatten ze dan ook de garage kunnen openen, dan hebben ze die al opengebroken :!: :twisted: :!:
[Serieus mode On] de code van je afstandbediening kun je wijzigen . . . [/ Serieus mode off]

Suc6 :-)}
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door RvGS »

Up!

Granny, is het al gelukt :?: , je hebt de laatste 5 maanden niets meer laten horen mbt dit topic, of lig je in winterslaap :mrgreen:
Ben wel benieuwd . .
Granny schreef:Bedankt voor jullie reakties allemaal, dit is overduidelijk het verkeerde forum voor deze vraag.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Granny »

@BlackstromNL: Jazeker! bovenstaande is gelukt. Met behulp van je pics was het een makkie :D
Ik ben een hele tijd niet meer op het forum geweest omdat ik beu ben van de reacties van sommige forum leden.
Gelukkig maakte jou reactie weer een hele boel goed.

Ik kan nu op het knopje drukken aan mijn stuur en zo de garage binnenrijden zonder te hoeven stoppen.
Lekker makkelijk, zeker als je dagelijks woon-werk verkeer moet doen. Voor mij werkt het zo heel goed.

Voor de andere mensen die het allemaal een hoop gedoe vinden, etc: lees mijn vraag nog eens: ik vroeg of dat mensen dit al een keer hebben gedaan of niet, en zo ja hoe ze dat hebben aangepakt. Ik vraag helemaal niet om een mening......dat sommige van jullie het een gedoe vinden of al 9 jaar met de handschoenen onder de bil geklemd rondlopen interesseert mij echt niet.
DL 650A K8
Graafie68

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Graafie68 »

Tja, dat is het voor en gelijk nadeel van een forum.
Gelukkig bestaat er een keuze, je accepteert het of niet.
:wink:
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Dyrck »

Granny schreef:Ik vraag helemaal niet om een mening......dat sommige van jullie het een gedoe vinden of al 9 jaar met de handschoenen onder de bil geklemd rondlopen interesseert mij echt niet.
Een wat vriendelijker reactie op een goedbedoelde opmerking mag ook wel hoor.
Ik bedoelde met 'gedoe' alleen maar dat het monteren van een knopje op de motor voor mij geen meerwaarde zou zijn, omdat ik het geen probleem vind om even een handschoen tussen m'n tanden te klemmen. Bovendien zou ik dan op 4 motoren knopjes moeten monteren (en nog eens 2 op fietsen) en dat vind ik te veel 'gedoe', één enkele handzender aan een sleutelbos werkt prima.

Maar ik ben blij voor je, dat het je gelukt is om iets te maken, wat voor jou het handigst werkt.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Ma Bella

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Ma Bella »

Poe, hád ik maar een garage, zou met alle liefde van de wereld afstappen en de deur handmatig opengooien. Je wilt niet weten wat een gedoe het voor ons is om twee motoren over verhogingen door de tuin veilig in de berging te parkeren :D
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door RvGS »

granni schreef: . . .Ik vraag helemaal niet om een Mening
:P eensch, wat een zeurneuzen hier de laatste tijd, zal wel aan t niet uit komen van een nieuwe V-strom komme :twisted:

mooi man, have fun met dit handige knopje, waarvan andere niet weten vanwat ze missen :mrgreen: :-)}
Groet, Robert |
Ma Bella

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Ma Bella »

Pff, mannen...knopjes....missen. I rest my case.


:mrgreen:

Maar effe on topic, als ik een garage had en zo eenvoudig zo'n handig knopje kon installeren, wist ik 't wel! Zie t als een klein luxerijtje.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Dyrck »

Over knopjes en meningen gesproken:

Een mening is net een erectie.
Je hebt d'r zo eentje, maar zie 'm maar eens staande te houden.
Het wordt vaak snel slap gelul.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Ma Bella

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door Ma Bella »

En wiens probleem is t dan hè.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Motorlift afstandbediening aansturen via drukknop

Bericht door TT-Strom »

Dyrck schreef:Over knopjes en meningen gesproken:

Een mening is net een erectie.
Je hebt d'r zo eentje, maar zie 'm maar eens staande te houden.
Het wordt vaak snel slap gelul.
:schater: :schater:
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Plaats reactie