En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Plaats reactie
Diversion

En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Diversion »

Ik zie veel posts op het draadje van de 12.000 km beurt, veel minder op het draadje van de 18.000 km beurt en daarna eigenlijk alleen een sporadisch draadje over meer km's. Maken de meeste forumleden niet zoveel km's op hun brommer :?:

Ik heb mijn V-Strom een 36.000 km beurt gegeven bij de Valkenier in Barneveld. Voor deze zaak gekozen omdat zij een testbank hebben, waar ik mijn strommetje op wilde laten zetten. Ze hebben een aantrekkelijke deal: als er nix mis is met je Strom en ze doen daarna verder nix, dan kost het 50 euro. Als ze wel je boordcomputer gaan remappen kost het 100 euro. Bij mij was dat inderdaad nodig: ik heb er nu 2 1/2 pk bij, het apparaat loopt als een zonnetje en hij is veel zuiniger geworden. Ik zag vandaag de stand van 322 km op de dagteller (durfde tot nu toe nooit verder dan 290 km te rijden) en ik hoefde toch maar 15 liter te tanken. Dat is ruim 1:21, terwijl ik vroeger nooit verder kwam dan 1:17. Ik ben hier dus erg blij mee :D

Daarnaast heb ik een K&N luchtfilter genomen i.p.v. het originele Suzukifilter. Totale kosten: 377 euro. Als ik daar de kosten van de Dynorun en de meerprijs van het K&N luchtfilter afhaal, heeft de beurt ongeveer 240 euro gekost (inclusief leenbrommer, een nieuwere Bandit dan mijn Strom). Daar zijn op zich geen spannende dingen voor gedaan: kleppen stellen is bij mijn vorige beurt (22.000 km) gebeurd en mijn remblokken hoefden nog niet vervangen te worden. Een handige jongen zou het onderhoud bij deze km-stand (mits het kleppenstellen wel bij de 24.000 km beurt is gedaan) misschien ook zelf kunnen doen.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Spip70 »

Mijn Strom moet ook op voor z'n 36.000km, ben benieuwd wat het gaat worden.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Dgr

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Dgr »

Gaaf dat je nog zo'n winst hebt kunnen boeken met die testbank run!
Verder doe ik alle beurten behalve de 24dkm zelf... daar ben ik ook nog steeds van aan 't bijkomen :lol:
Diversion

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Diversion »

Ik heb inmiddels zelfs 350 km op de dagteller gehad en toen had ik nog steeds de onderste 2 blokjes zwart. Ik ben nog steeds niet van mijn verbazing bekomen! :D

Achteraf had ik dit natuurlijk veel eerder moeten doen, want die 100 euro heb ik er bij de huidige benzineprijzen binnen een paar maanden uit.
Jokapo

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Jokapo »

vroegtijdig schakelen tussen de 4000 en 5000 en je rechterhand in bedwang houden levert een nog mooier resultaat op met gemak 1 op 24,5
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Redhead »

Zaterdag met een volle tank en een rondje IJsselmeer van 450Km, zal ik dat gelijk eens proberen :mrgreen:
FastLoe

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door FastLoe »

Jongens, dat moet beter kunnen, maakt nog geen echte indruk. Althans niet op mij.

Met m'n standaard, niks kliko apré 2 met dieslecte vering en geremapte ezelsbrug. Gewoon een standaard DL uit 2000lang geleden en 1:23. Volledig bepakt en bezakt, schat het totaal gewicht op zo'n 350Kg en toch het verbruik van een XT500.

Dusssss........ doe een beetje beter jullie best met die damesbrommertjes :schater:
Diversion

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Diversion »

FastLoe schreef:Jongens, dat moet beter kunnen, maakt nog geen echte indruk. Althans niet op mij.

Met m'n standaard, niks kliko apré 2 met dieslecte vering en geremapte ezelsbrug. Gewoon een standaard DL uit 2000lang geleden en 1:23. Volledig bepakt en bezakt, schat het totaal gewicht op zo'n 350Kg en toch het verbruik van een XT500.

Dusssss........ doe een beetje beter jullie best met die damesbrommertjes :schater:
Ik begrijp zelfs niet eens wat je probeert te zeggen :?
Zit jij eigenlijk wel op het goede forum?

Oeps, wat zeg ik nu? Ik ga gauw mijn toetsenbord spoelen (met groene zeep) O:-)
FastLoe

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door FastLoe »

Tja Ronald, ook jij kan te ver gaan. Voor je het weet.......is er weer een nieuw topic gestart :schater:
Diversion

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Diversion »

Dat heeft bij mij een duidelijke oorzaak: mijn actieradius is met bijna 25% vergroot. Ik weet zelfs nog niet eens precies hoe ver ik kan gaan... :-)} :-)}

En dan pas ik nog niet eens die (beetje duffe) tips van Jakopa toe.
FastLoe

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door FastLoe »

Diversion schreef:En dan pas ik nog niet eens die (beetje duffe) tips van Jakopa toe.
Jakopa, hij meent het niet zo hoor O:-)
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Redhead »

Vandaag na 422Km op de teller 18,2 ltr getankt. :mrgreen: (10% op de snelweg met ruim 120Km/uur.)
4.000 to 5.ooo toeren en rustig optrekken uiteraard.
Dat is 1:23, toch mooi,
Het kan nog rustiger en ook nog helemaal zonder snelweg. Dus nog zuiniger iss mogelijk :mrgreen:

Maarre niet bij mij. Na het tanken weer een beetje normaler gereden. Ruim 1:20 is goed genoeg voor mij. :mrgreen:

gr. Martin
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Wullebolle »

Zucht ...
Gisteren 18.9 liter voor 273km !
Die 30 extra paarden zijn echte zuipschuiten
Spooky Action At A Distance !
FastLoe

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door FastLoe »

Wullebolle schreef:Die 30 extra paarden zijn echte zuipschuiten
Maar..... dan heb je ook wat :twisted:
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Redhead »

Wullebolle schreef:Zucht ...
Gisteren 18.9 liter voor 273km !
Die 30 extra paarden zijn echte zuipschuiten
Ach, zo erg is het niet hoor, het was 473Km. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Spip70 »

Spip70 schreef:Mijn Strom moet ook op voor z'n 36.000km, ben benieuwd wat het gaat worden.

Motorgroet :bye:
Johan F.
Nou op zich dus niks spannends, oliefilter en nieuwe olie en dat was het... Kan er weer 6000 km tegenaan.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Dgr

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Dgr »

Hmm... ik had verwacht dat de bougies en het luchtfilter ook aan de beurt zouden komen?
De bougies dienen namelijk elke 12dkm gewisseld te worden en het luchtfilterelement elke 18dkm... volgens het boekje althans.
(Vraag me eerlijk gezegd wel af of het niet een beetje overkill is, die intervallen :roll: )
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Spip70 »

Mijn dealer doet aan rollend onderhoud, alleen dat vervangen wat echt nodig is. Daarbij rij ik meestal lange afstanden waarbij het motorblok mooi heet kan worden en de bougies niet zo gauw vervuilen en dus langer kunnen meegaan. Dit geldt ook voor een aantal andere zaken.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Dgr

Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt

Bericht door Dgr »

Gelijk heb je hoor :wink:
't verbaast me alleen dat zo'n dealer het zelf voorstelt... dat onderhoud is tenslotte z'n eigen broodwinning.
Plaats reactie