OSCO

Korsan

OSCO

Bericht door Korsan »

Wie heeft het OSCO kettingsmeersysteem op zijn Vstrom en wat zijn de ervaringen?
LeChef

OSCO..ervaringen

Bericht door LeChef »

Hoi,

Ik heb een OSCO op de Diva zitten. Er zijn al berichten op dit forum er over geschreven. Type maar onder de zoekfunctie [niet google] maar OSCO in.

Zie ook http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... light=osco

Voor de rest ben ik er best tevreden over. Gewoon lekker simpel en de ketting ziet er gesmeerd uit. Na het tanken [om de 300 km] even aan de plunjer trekken bij het stapvoets rijden en alles loopt weer als gesmeerd.

Ik heb er ook een van touw gevlochten handvat er op gemonteerd om de plunjer onder het langzaam rijden makkelijker te bedienen.

Groet,

Gabby 8)
Be-Outside

Re: OSCO

Bericht door Be-Outside »

Korsan schreef:Wie heeft het OSCO kettingsmeersysteem op zijn Vstrom en wat zijn de ervaringen?
Weet niet of je voor de OSCO wilt kiezen uit financiële overwegingen (weet ook niet wat een OSCO precies kost en ben nu even te lui om te googlelen :oops:), maar voor € 205,00 (incl verzendkosten) heb je een Pro-oiler. Je hoeft dan niet elke 300km aan een touwtje te trekken, maar alles gebeurt vol-automatisch. Het enige wat je niet moet vergeten, is elke 6000 of 12000 km (afhankelijk van de grootte van het reservoir) olie bij te vullen. Echt ideaal 8). Absolute aanrader :!:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wil je een uitgebreide discussie volgen m.b.t. chain oilers (ik heb dat niet volledig gedaan) dan kun je op http://www.motor-forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; er eentje volgen die al ruim een jaar geleden werd gestart en nu reeds 19 pagina's lang is en nog immer actueel. Dit is de link.

@ LeChef

Waar heb je hem hier gekocht en wat zijn de kosten oftewel de prijs?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Moose

Bericht door Moose »

Iron Horse schreef:.....wat zijn de kosten oftewel de prijs?
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag bij Motoport Zelhem nog met een OSCO in de hand gestaan ...maar niet aangeschaft... daar doet-ie € 139,- ( exclusief de olie ) :!:

Groet,
Vic
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vind ik aan de hoge kant voor zo'n handmatig systeem. Voor dat bedrag kun je , als je een beetje handig bent natuurlijk, de doe-het-zelf uitvoering van mccoi kopen. Is zelfs nog goedkoper en wel automatisch en instelbaar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Korsan

Bericht door Korsan »

ik heb de osco aangescahft en ben enige maanden verder. systeem bevalt perfect en ik had het echt nodig. ik rij namelijk 500-600 km per week. een spuitbus was ook wel goed maar nu doe ik het rijdend 2 ker per week. super
Djeap

Het OSCO systeem

Bericht door Djeap »

Ik rij nu een maand of 5 met sit systeem en het bevalt me prima. Ik heb het mooi binnen handbereik geinstalleerd en gebruik het zeer regelmatig (ik rij tussen de 400 en 850 km per week). Het verbruik van de olie valt me alleszins mee. Ik heb ongeveer 3 maanden met het eerste flesje gedaan en smeer mijn ketting iedere 300 km. Per keer trek ik de zuiger ongeveer 2.5 tot 3 keer helemaal uit.

Mijns inziens, een prima systeem

Greetz Djeap :twisted: :twisted:
Beta2

Bericht door Beta2 »

Hier nog een met een OSCO. Bevalt prima. Ik ben erg slecht in het bijhouden van de ketting met zo'n spuitbus, ik vergeet het eigelijk altijd en het is zo'n gedoe. Koste met een complete ketting / tandwielset per 5000 km, dure hobby.
Die OSCO is perfect, ff na een rit een keer of 2/3 uittrekken en het is weer voor elkaar. Geen gezeur met afstellen etc wat je bij andere (vergelijkbare in prijs) wel leest.
The V

Bericht door The V »

Mijn OSCO is ook gemonteerd. Mijn Strom was aan een nieuwe kettingset toe dus heb ik gelijk die OSCO erop laten zetten. Was niet echt tevreden over hoe los het kannetje zat met alleen die twee trekbandjes dus heb ik gelijk maar wat drastischer maatregelen genomen... zit nu als een huis :idea: Het slangetje is netjes weggewerkt aan de onderkant, zie je niets van... vandaar ook geen foto :wink:

Afbeelding
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ik heb het systeem ongeveer 10000 km op mijn vorige R6 gehad en vond het uiteindelijk helemaal niks. Zolang je er aan denkt om te smeren is er niks aan de hand, maar in de praktijk dacht ik er wel eens later aan dan gewenst. Je hebt met zo'n systeem ook niet de visuele check die je met de spuitbus wel hebt: wordt ie blank, smeren!
Met olie zie je eigenlijk slecht hoe het ervoor staat met de smering.
Mocht ik ooit nog eens van de spuitbus af willen, koop ik een automaat.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dan toch liever een cardan dan een automaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ja da's nog beter :lol:
Korsan

Bericht door Korsan »

Afgelopen zaterdag systeem weer bijgevuld. Stond al een week helemaal leeg. Ik ben nog steeds tevreden, maar moet wel iets aan knopje bevestigen om er makkelijker bij te kunnen.
Bandit

Bericht door Bandit »

Kijk even naar het berichtje van Le Chef, met een "luisterijk"geknutseld touwtje zou alles goed moeten komen.

8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

The V schreef:Mijn OSCO is ook gemonteerd. Mijn Strom was aan een nieuwe kettingset toe dus heb ik gelijk die OSCO erop laten zetten. Was niet echt tevreden over hoe los het kannetje zat met alleen die twee trekbandjes dus heb ik gelijk maar wat drastischer maatregelen genomen... zit nu als een huis :idea: Het slangetje is netjes weggewerkt aan de onderkant, zie je niets van... vandaar ook geen foto :wink:
Hoi Marc,

Ik heb gisteren een OSCO aangeschaft. Nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat de nozzle in de kettingbeschermer maximaal 3 cm naar voren, gerekend vanuit de hartlijn van het achtertandwiel, moet worden geplaatst. De lengte van de slang moet minimaal ca. 50 cm zijn. Je schrijft dat het bij jou mooi is weggewerkt. Maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe dat slangetje bij jou dan is gemonteerd. Heb je toch misschien nog een fotootje hiervan?

Verder zie ik dat ze de bijgeleverde RVS montagebeugel voor de OSCO niet hebben gebruikt. Mogelijk ook de oorzaak dat je genoodzaakt was er een metalen slangklem op te zetten.

Wat me eigenlijk een beetje verbaast, is dat de olie op de buitenzijde van de ketting wordt gedruppeld. Het meest efficient is om dat juist aan de binnenzijde te doen. Dan wordt het optimaal door de ketting verdeeld terwijl het er nu door de middelpuntvliegende kracht naar buiten wordt geduwd en niet meteen aan de binnenzijde komt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Johe

montage foto van Osco

Bericht door Johe »

Ik heb de Osco handbediende versie bij de aankoop van mijn allereerste motor, een V-650 van 2005- Belgie 'meegekocht'. (om alvast een middenbok uit te sparen, wist ik veel als beginneling). De motorzaak wou 'm er als service wel even opzetten. Prima motor maar ellendige montage van de Osco. Ga het alsnog zelf goed doen. Wie wil mij een of meer foto's sturen van hoe je zoiets goed monteert. Met name in het druppeldeel ben ik geinteresserd. Stuur ik je naast een bedankje de foto's terug van hoe het niet moet.
Mijn e-mail adres: hermanhollewand@westenholtenet.nl . Alvast bedankt
Johe

montage foto van Osco

Bericht door Johe »

Ik heb de Osco handbediende versie bij de aankoop van mijn allereerste motor, een V-650 van 2005- Belgie 'meegekocht'. (om alvast een middenbok uit te sparen, wist ik veel als beginneling). De motorzaak wou 'm er als service wel even opzetten. Prima motor maar ellendige montage van de Osco. Ga het alsnog zelf goed doen. Wie wil mij een of meer foto's sturen van hoe je zoiets goed monteert. Met name in het druppeldeel ben ik geinteresserd. Stuur ik je naast een bedankje de foto's terug van hoe het niet moet.
Mijn e-mail adres: hermanhollewand@westenholtenet.nl . Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb hem nog niet gemonteerd. Had even geen tijd en het weer werkte ook niet echt mee. Daarnaast komt dat ik een aanpassing aan m'n kettingkast moet maken aangezien ik een RVS uitvoering erop heb zitten die maar voor de helft boven de ketting uitkomt. Zodoende kan ik het druppelstukje niet recht boven de ketting monteren. Inmiddels heb ik op m'n werk even een plaatje laten maken dat ik nog moet afwerken en monteren.

Ik sowieso toch wel benieuwd naar die foto's van hoe het niet moet. Misschien kun je die op hier op het forum plaatsen?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Johe

Bericht door Johe »

Foto's op het forum plaatsen is waarschijnlijk een apekunstje wat je een keer gedaan moet hebben. Elders las ik dat je dat vie een andere website moet doen.... Kortom het lukt mij niet zo snel. Wie me zijn emailadres geeft mailt (zie mijn adres hierboven!)krijgt ze direct. Gr Herman
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hallo jo/herman......you've got mail...... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Johe

Bericht door Johe »

Poging 1 om foto te plaatsen van Osco:


Afbeelding
Johe

Bericht door Johe »

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Bedankt voor de foto's.

Dit is wel een erg ludieke wijze waarop de OSCO gemonteerd is. De monteur heeft zeker de gebruiksaanwijzing niet gelezen? Voordeel is wel dat er aan de binnenzijde van de ketting geolied wordt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dgr

Bericht door Dgr »

Dit lijkt me eerlijk gezegd wel de meest ideale plek qua smering. De olie kruipt direct "in" de ketting dankzij de centrifugale kracht.

Bij andere smeersystemen gebruiken ze ook dat punt.
Robkds

Bericht door Robkds »

dgr schreef:Dit lijkt me eerlijk gezegd wel de meest ideale plek qua smering. De olie kruipt direct "in" de ketting dankzij de centrifugale kracht.

Bij andere smeersystemen gebruiken ze ook dat punt.
De bedoeling bij de Osco is dan ook dat je hem gebruikt als je stapvoets rijdt (ik doe het altijd als ik naar een benzinepomp toe rol, de laatste paar meter). Op die manier wordt de olie er ook niet direct af geslingerd.

Bij mij was de Osco door de dealer ook gemonteerd met de uitloop met het stalenbeugeltje op de bovenkant van de ketting onder de achterbrug. Ik heb hem zelf opnieuw gemonteerd en de in de gebruiksaanwijzing beschreven montagemethode gebruikt. Gaatje in de kettingkast, nippeltje er door heen en het slangetje er naar toe (net als op mijn SV650).

Het punt is dat je niet moet vergeten af en toe even aan het hendeltje te trekken. Vergeleken met ouderwetse spuitbussen met kettingvet blijven de ketting en de motor nu veel mooier schoon en wordt er toch netjes gesmeerd. Je hoeft op vakantie ook niet meer zo'n grote bus kettingspray mee te nemen en je handen blijven schoon (natuurlijk is een cardan nog veel mooier maar die zit nu eenmaal niet op een vstrom).
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Bericht door TT-Strom »

Ik doe het tegenwoordig anders, niet meer met stapvoets rijden (heb nl. veel bochtjes vlak voor ik thuis ben)

Als ik mijn Vstrom heb geparkeerd in de schuur, staat hij altijd op de middenbok.
Ik ga er dan achter zitten, trek het zuigertje van de OSCO uit, laat die los en draai dan met mijn andere hand het achterwiel 3 keer rond. De ketting is dan 1.5/2 keer onder het druppelaartje langs gekomen en de olie stroomt er mooi in en sputtert niet. Daarna draai ik het wiel nog een aantal malen rond om te zorgen dat alles goed doorloopt en smeert.

2 Minuten werk, en volgens mij smeert ie dan het beste!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Goed, het is er dan eindelijk van gekomen, de OSCO is gemonteerd. Allereerst de ketting schoongemaakt. Dat was meer werk dan ik voorzien had. De Kettenmax die op de Louis.de spaarpunten had gekocht bleek niet in staat om de aangekoekte vet en siliconenresten eenvoudig te verwijderen. Uiteindelijk dus maar met peut en een tandenborstel de hele kletting rondgewerkt.

Vervolgens een uitgebreide speurtocht om het apparaat zo goed en stevig mogelijk te monteren. Maar voordat ik dat kon doen moest ik eerst nog een aanpassing maken aan mijn RVS kettingkast die niet voldoende over de ketting uitsteekt en eigenlijk dus meer een visuele attractie is dan dat hij echt functioneel is. Dat had ook de nodige voeten in aarde aangezien je in RVS niet zomaar even een gaatje boort. Het plaatje had ik al op m'n werk laten maken dus de start was er al. Eerst een paar HSS cobalt boortjes aangeschaft en de positie van het plaatje bepaald. Daarna de gaten geboord en met treknagels vastgezet op de kettingkast. Het druppelstuk gemonteerd, echter niet met de originele moer, maar met een zelfborgende moer. Het gemonteerde stukje slang aan de onderzijde is maar heel kort aangezien de afstand tot de ketting al erg klein is.

Toen de RVS bevesigingsstrip gebogen. Let op: de buiging dient rond te zijn en niet haaks. Hiervoor heb ik het in de bankschroef samen met een schroevendraaier geklemd en daaroverheen de buiging tot stand gebracht. Daarna 2 keer 4 mm gaatjes in het subframe waar de passagiersvoetsteun aanzit geboord (moet eigenlijk 4,2 mm zijn maar die boor had ik niet). Toen M5 schroefdraad getapt en de beugel met 2 RVS schroeven en ringen (niet meegeleverd) op het subframe vastgeschroefd.

Daarna de plaats van de slanggeleiders bepaald en na ontvetting opgeplakt en de olieslang vanaf het druppelstuk (nog niet vastgezet!) in de slanggeleiders gedrukt. Daarna de OSCO met meegeleverde schroeven aan de bevestigingsstrip gemonteerd en de slang op maat gemaakt en aan de OSCO gemonteerd. Nu de OSCO olie in het reservoir gegoten. De kettingkast is nog los en je stopt het uiteinde dat nu nog los van het druppelstuk is in de vulopening van het OSCO oliereservoir en pompt net zo vaak tot er geen luchtbellen meer in de olie zitten. Nu kan de kettingkast worden vastgezet en de olieleiding op het druppelstuk worden aangesloten. Nog één trekbandje (niet te strak) om de olieleiding bij het subframe en klaar is de operatie.

Ik had trouwens wel de voetsteun tijdens deze operatie verwijderd om gemakkelijker te kunnen werken. De ketting heb ik nadat deze was gedroogd ook eerst met een in motorolie gedrenkte lap ingesmeerd aangezien de eerste keren de olie van de OSCO niet aan de buitenzijde van de ketiing komt en de roest razendsnel toeslaat.

Hieronder wat foto's, helaas zijn er 2 na herhaalde pogingen ietwat onscherp, maar het spreek voor de rest voor zich denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 25-07-2008, 02:24, 2 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Dat ziet er zeer goed uit Rob, klasse! Mijn OSCO zit 'in' de driehoek net er boven maar zit (nog) met tierips vast :? Het houdt maar moet nog naar een definitieve oplossing zoeken. Misschien wel jouw oplossing toepassen.....

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Remko

Bericht door Remko »

En toch is aan de binnenzijde van de ketting smeren effectiever.......


En blijven je o-ringen nog een beetje vet op deze manier??


Ik twijfel nog steeds over een Pro-oiler, hoewel ik met de spuitbus of kwast smeren nog steeds geen echt drama vindt.




8) 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik vind de plaats binnen de driehoek wel mooi, maar niet zo handig, lees toegankelijk. Zoals hij nu is gemonteerd zit hij weliswaar buiten het frame, maar niet echt in de weg. Hij is veel beter bereikbaar en ook veel gemakkelijker te vullen en niet te vergeten is de montage veel steviger dan met de trekbandjes. Ik moet wel zeggen dat het geheel niet "eventjes" was gerealiseerd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dgr

Bericht door Dgr »

Heel fraai gemonteerd 8) Mocht ik nog eens een OSCO monteren, dan heb ik alvast wat inspiratie :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Helaas moet ik constateren dat net als op de foto van johe is te zien, de slanggeleiders er na een dagje in de felle zon alweer zijn losgelaten. Baggerkwaliteit dus. En ze waren (bij mij in ieder geval) zeer secuur gemonteerd met uitgebreide ontvetting en verwarming van het oppervlak. Ik ga dus maar weer opzoek naar een degelijk beugeltje dat ik kan popnagelen of schroeven. Zal wel weer enige tijd overheen gaan, of ik moet het zelf maken. Maar de huidige en dus meegeleverde plakstripuitvoering zijn mijns inziens waardeloos zoals blijkt uit het resultaat.

Jullie zien het vervolg nog wel verschijnen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een eenvoudig beugeltje als dit is dus in de praktijk niet zo eenvoudig verkrijgbaar als je zou denken, dus maar wat huisvlijt in de strijd gegooid en er zelf 3 gemaakt. Van aluminium strip heb ik 3 beugeltjes gemaakt die precies groot genoeg zijn en het slangetje op z'n plek houden. Door ze met een treknagel vast te zetten komen die dus nooit meer spontaan los. En verder ziet het er van de buitenzijde nog netjes genoeg uit. Voor wie geinteresseerd is heb er 2 fotootjes van gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Voor wie de gebruiksaanwijzing eerst eens door wil lezen of voor wie hem kwijt is. Ik kon hem niet op internet vinden en ook niet op de OSCO website. Je zult hem denk ik wel toegestuurd krijgen als je erom vraagt, maar dit lijkt me gemakkelijker en sneller.

http://xs330.xs.to/xs330/08325/osco_1228.png" onclick="window.open(this.href);return false;
http://xs330.xs.to/xs330/08325/osco_2907.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je de link(s) volgt kun je hem met de cursor als vergrootglas uitvergroten en eventueel afdrukken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Op mijn net aangeschafte dl650 zit ook een OSCO. Hij zit naar mijn idee netjes gemonteerd (is door de dealer gedaan nadat de eerste eigenaar hem gekocht heeft).

Afbeelding
heb evt. nog betere pics

Voor mij echt een uitkomst :D ! Nooit meer de motor op de middenbok (die er ook niet op zit ;) ) of op de paddockstand om de ketting in te vetten.

Ik had de handleiding al even gedownload en uitgeprint, maar ik heb toch nog wat vraagjes. Hoe moet de OSCO bijgevuld worden? In de handleiding word gesproken over een pipet, maar die heb ik er niet bij. En waar is de OSCO olie (oline) te bestellen?
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Ik heb de antwoorden op mijn vraag al :D .

Ik was vandaag even bij de Suzuki dealer (Niwa) om een verhoogd dl1000 zadel te bestellen. Gelijk maar even gevraagd hoe het nou zat met de osco bijvullen. Olie hadden ze ook gewoon op voorraad.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hij zit wel netjes gemonteerd en ik heb ook even aan die optie gedacht. Is hij op deze plaats gemonteerd alleen niet wat moeilijk(er) bereikbaar voor zowel bediening als vullen? Ik vergelijk dat dus alleen met de wijze waarop ik hem heb gemonteerd. Bij jou was het geen keuze aangezien hij er al op deze manier op zat. Het blijft natuurlijk moeilijk vergelijken zonder dat je ze naast elkaar kunt uitproberen. Slechts enige nieuwsgierigheid dus.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Iron Horse schreef:Hij zit wel netjes gemonteerd en ik heb ook even aan die optie gedacht. Is hij op deze plaats gemonteerd alleen niet wat moeilijk(er) bereikbaar voor zowel bediening als vullen? Ik vergelijk dat dus alleen met de wijze waarop ik hem heb gemonteerd. Bij jou was het geen keuze aangezien hij er al op deze manier op zat. Het blijft natuurlijk moeilijk vergelijken zonder dat je ze naast elkaar kunt uitproberen. Slechts enige nieuwsgierigheid dus.
Toen ik erachter was hoe ik de osco moest bedienen, heb ik de motor vlak voordat ik thuis was even aan de kant van de weg stil gezet en even vanuit stilstand even aan de plunjer getrokken. Toen ben ik stapvoets gaan rijden, en heb nogmaals aan de plunjer getrokken. Moet zeggen dat ik er aardig makkelijk bij kan zonder mezelf in een moeilijke of gevaarlijke positie te brengen.

Ik heb hem nog niet bijgevuld, maar ik denk niet dat dat enige problemen zal geven zoals hij gemonteerd is.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Nog wat foto`s:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ik heb gisteren een Scottoiler laten monteren en het reservoir zit onder de buddy, heel mooi weggewerkt. Het enige dat je ziet is het olieslangetje dat de olie op de ketting druppelt...

Foto's volgen...




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Onder de buddy? Dan ben ik zeker benieuwd naar de foto's aangezien het me, zoals ik het me nu voorstel, niet mogelijk is hem te bedienen zonder het zadel ervan af te halen. Maar ik wacht je foto's wel af.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Iron Horse schreef:Onder de buddy? Dan ben ik zeker benieuwd naar de foto's aangezien het me, zoals ik het me nu voorstel, niet mogelijk is hem te bedienen zonder het zadel ervan af te halen. Maar ik wacht je foto's wel af.
Hij heeft het over een Scottoiler he, misschien zit daar het verschil in :?:
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Klopt helemaal,bij mij zit i er ook onder. :lol:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Furiousz schreef:Hij heeft het over een Scottoiler he, misschien zit daar het verschil in :?:
Ja, ik heb het over Scottoiler, dat is een volautomatisch systeem, daar hoef je alleen maar af en toe olie in het potje te gieten... :P



Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Frank schreef:
Furiousz schreef:Hij heeft het over een Scottoiler he, misschien zit daar het verschil in :?:
Ja, ik heb het over Scottoiler, dat is een volautomatisch systeem, daar hoef je alleen maar af en toe olie in het potje te gieten... :P

groetjes,
Frank
Maar dan ben ik toch benieuwd naar de foto`s :)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ok, even in de gauwigheid :) (Ik sta op het punt om op vakantie te gaan... helaas niet met de motor). Als je het goed wilt zien, moet je de 30e even naar de Veluwe- en IJsselvalleitocht komen... :wink: (Ik ben dan ook weer terug :mrgreen:)

Het is dus geen Osco, maar een automatische Scottoiler!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Zoals wat ik er van kan zien ziet het er idd netjes weggewerkt uit :).
De 30e kan ik helaas niet, want ik ga Maandag ook op vakantie!!
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Afbeelding AfbeeldingZò kan het ook.
Klik op foto voor grotere afbeelding. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gast op vr 22-08-2008, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Furiousz schreef:
Iron Horse schreef:Onder de buddy? Dan ben ik zeker benieuwd naar de foto's aangezien het me, zoals ik het me nu voorstel, niet mogelijk is hem te bedienen zonder het zadel ervan af te halen. Maar ik wacht je foto's wel af.
Hij heeft het over een Scottoiler he, misschien zit daar het verschil in :?:
Oeps :oops: foutje, niet goed gelezen. Een Scottoiler is niet hetzelfde als een OSCO. Om diverse redenen kiezen mensen voor het ene of het andere systeem. De 30ste hoop ik door het Zwarte Woud te toeren. :P
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie