OSCO

Wimmus

Re: OSCO

Bericht door Wimmus »

Ik heb vorige week dan eindelijk ook m'n OSCO er op gezet. Had hem al een maand of wat liggen maar kwam er niet van om hem er op te zetten en wilde eigenlijk ook eerst m'n spuitbus opmaken.
Ik heb nog even zitten dubben of ik hem net zoals Rob zou monteren, maar dat ie dan een beetje "uitsteekt" vond ik wat minder fijn, dus heb toch gekozen voor methode "Furiousz", n.l. onder het achterspatbord. Ik kan er zo goed bij zonder atletische toeren uit te halen.
Meestal tank ik op weg naar mijn werk, vlak bij mijn huis. Daarna is het maar iets van 20 km rijden, meest snelweg en deels file-laveren, maar net voldoende om de ketting een beetje op temperatuur te laten komen. Tegen de tijd dat ik vlak bij mijn werk ben trek ik ff aan de plunjer en rij de laatste honderd meter stapvoets (ook als er een gefrustreerd account manager type in een alfa-tje achter me zit; zal me jeuken :mrgreen: ).
Daarna kan de OSCO olie lekker in de ketting trekken terwijl ik "geef ons heden ons dagelijks brood" aan het verdienen ben. :o)

Is trouwens goede olie, die OSCO, want ondanks dat ik afgelopen winter trouw na elke tankbeurt de ketting netjes met de spuitbus heb bewerkt, vertoonde de ketting wat roestplekken. Na de eerste OSCO-beurt waren die verdwenen. Dus of die OSCO olie is heel goed, of ik ben erg slecht met een spuitbus. Ik houd het voorlopig even op het eerste, is ook beter voor mijn tere zieltje :schater:

Volgende project: het kloontje dat ik bij peter heb besteld. (en mijn vrouw maar vertwijfeld vragen: dit is voorlopig toch het laatste wat je voor je motor hebt gekocht he? Ja hoor schat, het houdt wel een keer op :schater: )
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: OSCO

Bericht door TT-Strom »

Wimmus schreef: (en mijn vrouw maar vertwijfeld vragen: dit is voorlopig toch het laatste wat je voor je motor hebt gekocht he? Ja hoor schat, het houdt wel een keer op :schater: )
Hehehe, mijn vriendin zegt dat ook elke keer.....ben ik dus niet de enige!! :schater:

Ziet er netjes uit!!! Ben er ook prima tevreden over.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

na al die jaaaaren.......toch nog een vraag:


Furiousz:

Hoe is die OSCO nou exact gemonteerd door de dealer? Zaten die gaatjes er al boven het achterwiel in de wielkast?
Zie bij mij wel één afdekdopje, maar da is echt in het plastic.....
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Zijn er trouwens mensen die de OSCO ergens bij het stuur gemonteerd hebben?

Leek me wel een handige/nette plaats
.....

als de slang uiteraard lang genoeg is
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Niet aan het stuur, ik heb het helmslotje verwijderd en daar gemonteerd.

Afbeelding
Afbeelding

Na een paar weken loste het voorste houdertje voor de slang, bovenop de kettingbeschermer, gaatjes gemaakt met een verwarmde nagel en gezekerd met colsonbandjes.

Afbeelding
Afbeelding
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: OSCO

Bericht door PvdBogaard »

Zie dat veel mensen de OSCO aan de kettingkant van de fiets bevestigen. Ik heb em zelf aan de andere kant geplaatst. Langzaam rijden met een 1000 vergt de hantering van de koppelingshendel, dus mijn linker hand is in gebruik. De rechter niet, daar kan ik dus rustig de OSCO mee bedienen.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Dat ziet er netjes uit kerel!

Helmslotje?
Zit dat daar? heel niet gezien joh, zal morgen eens even kijken.
Zit er serieus aan te denken er één te nemen. Kan je hem ook "uittrekken" en dan direct (stapvoets) gaan rijden?
Hij zal toch wel een paar seconde nodig hebben?

Wat ik nog steeds apart vind zijn de volgende twee dingen;

1. Hij smeert OP de ketting en niet aan de binnenzijde
2. Is het niet zo dat de buitenzijde nog enorm roest op deze manier?

Thanks!
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Tot nu toe roest ze niet.
Na het uittrekken begint het direct te lopen. Ik zet hem gewoonlijk op de middenbok in 1ste en dan uittrekken.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

tja...maar om nou OOK nog een middenbok te nemen :wink:

Hou geen stuiver meer over :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

PvdBogaard schreef:Zie dat veel mensen de OSCO aan de kettingkant van de fiets bevestigen. Ik heb em zelf aan de andere kant geplaatst. Langzaam rijden met een 1000 vergt de hantering van de koppelingshendel, dus mijn linker hand is in gebruik. De rechter niet, daar kan ik dus rustig de OSCO mee bedienen.

Heb je daar een foto van?
Klinkt goed!
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Inderdaad dat merkte ik op na plaatsing, mmm... koppeling links en met rechts daar bij mij aan het hendeltje trekken lukte niet :)
Maar daarvoor was de middenbok handig niet noodzakelijk ;)
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

ach, het zal beide wel goed kunnen.
Maar als ik nog ga beginnen een dit project is het wel leuk om het meteen goed te doen.
Net zoals het slangetje aan de onderzijde van de kettingbeschermer in plaats van erop.

Ben benieuwd naar foto`s.
Gebruikersavatar
Fmstals
DL650 berijder
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 05-09-2010, 01:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050
Woonplaats: Uitgeest

Re: OSCO

Bericht door Fmstals »

En zo is het bij mij opgelost :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De olie komt ergens bij het voor tandwiel op de ketting. Ik heb er nog niet achter gekeken dus weet niet of (en hoe) smerig het daar achter wordt...
Groeten Frank
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: OSCO

Bericht door Wullebolle »

Dat ziet er verdomd goed gevonden uit !
Ben idd benieuwd wat het doet rond het voortandwiel qua smerigheid, en of het efficient genoeg is (op de buitenkant van de rollers smeren ipv de binnenkant?)
Spooky Action At A Distance !
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Joske schreef:Maar als ik nog ga beginnen een dit project is het wel leuk om het meteen goed te doen.
Net zoals het slangetje aan de onderzijde van de kettingbeschermer in plaats van erop.
Nu kwam het pas door :schater:
Ik dacht namelijk net hetzelfde, zal het maar doen zoals de fabrikant het voorschrijft :wink:

http://www.osco-chainoiler.com/nl/montage.html
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Heb hem net besteld. Deze week bij een internetsite voor 115,- inclusief de verzending.
Kon ik hem niet voor laten liggen.

Erg benieuwd.

De plaats blijft lastig, denk dat ik toch ga voor aan de linkerzijde (rijd toch stapvoets), en dan het slangetje aan de onderzijde van de kettingkast.
(denk aan gaatjes boren en met tiewraps aan de binnenzijde van de kast monteren).

Laat tzt wel even de foto`s zien.

De enige plek waar het echt goed kan is denk ik toch bij het stepje van de eventuele bijrijder.
Heb gekozen voor de zwartkleurige, denk dat ik toch maar ergens een zwart beugeltje van ga maken.

Toch blijven tipops welkom :)
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Zwart beugeltje voor de bevestiging zit erbij ;)
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

kijk, dat scheelt in ieder geval al iets :)

thanx
Ridge

Re: OSCO

Bericht door Ridge »

Er is een topic op ARM over de osco daar is hij nog wat goedkoper. Even een pm naar zeeuwseklei sturen.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: OSCO

Bericht door RvGS »

Hier het linkje => ARM forum
Prijs is net boven de 100 erionen ex verzendkn. als ik het goed heb . . . :roll:

Vwb de olie schijnt het dat je er ook kettingzaag- en/of versnellingsbakolie voor kan gebruiken . . .
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

tja..heb hem net besteld :)

Maar voor 115,- incl verzending en olie is netjes hoor, hij is normaal overal allen al 138,- zonder verzending.

Lekker klussen van de week
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Ben eruit :lol: ....

Bevestig hem links aan de passagiersstep en laat de slang onder de kettingkast ("hugger"!) lopen in een aluminium buisje.
Dit buisje lijm ik met 2 componentenlijm, zoals iemand op een forum van een andere merk fiets :oops: heeft gedaan...

zie:

Afbeelding

Ziet er wel heel strak uit
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Inderdaad, erg proper weggewerkt dan.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

heb hem nog niet binnen, maar...

ben alvast het voorwerk aan het doen, is toch zonnig :D

Vraagje; (met een beetje spoed :!: :oops: ).....

Ik ga het zoals gezegd doen door middel van een alu buisje, die is al af. Foto`s plaats ik later.
Zoals ik eerder toonde (foto van een ander forum) doe ik daar het slangetje in.

Maar dan gebruik ik dus die "nozzle" niet. kan dat kwaad?
Die nozzle is toch alleen maar om ervoor te zorgen dat de slang recht boven de ketting hangt?

Thanx voor het antwoord....kan ik verder
Mieps

Re: OSCO

Bericht door Mieps »

Hier een 1000 en 650 inclusief OSCO...zelf gemonteerd...appeltje eitje... :o)
Werkt "einwandfrei" zoals ze hier zeggen: zonder problemen dus...

:bye:
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

mooi man!

Gebruik jij die nippel dan wel aan het uiteinde van de slang? Of ook niet?
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Die dient om de slang in de juiste positie te houden, aangezien dit gebeurd door het aluminium buisje bij jou of zou toch de bedoeling moeten zijn :) geen probleem zonder ;)
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Thanx! Dat denk ik ook.

Het voorwerk is alvast gedaan.
Heb een buisje onder de KETTINGKASTBESCHERMER gemaakt, daaroverheen een plaatje aluminium.
Toch gekozen voor 4 (rvs) boutjes + moertjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de voorzijde steekt het buisje iets uit, dat heb ik voorzien van tape (vulkaniserende) zodat het netjes zwart is.
Nu hopen dat het slangetje past :shock: in het 8mm buisje...volgens die andere site wel.

Nu dus ff wachten op die Osco :roll:
Laatst gewijzigd door Joske op do 07-04-2011, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Graafie68

Re: OSCO

Bericht door Graafie68 »

Knap stukje huisvlijt :worship: :worship: :worship:
Maar uh, das gewoon de ketting beschermer en geen hugger :P
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: OSCO

Bericht door Wullebolle »

nice ...

maar waarom hangt die sticker nog op de kettingkast?
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

die sticker...?

Tja.. :roll:
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Zoals beloofd, het eindresultaat.....

Is goed gelukt. Het enige dat je ziet is een klein stukje slang dat onder de kettingkastbeschermer het alu buisje ingaat.
Werkt prima en ik kan er goed bij.

een aanrader voor iedereen, vele malen netter dan op de beschermer, vind ik althans... :lol:

Afbeelding

Afbeelding :bye:
Udo van Dongen

Re: OSCO

Bericht door Udo van Dongen »

Heb afgelopen woensdag een scottoiler gemonteerd op mijn strom en ik vraag me af wat nou het voordeel is van een OSCO systeem t.o.v. een Scottoiler? Die van mij is automatisch en kost evenveel (108.95 bij de dealer om de hoek en nog minder als je hem online bij b.v. Louis besteld). Ik kan me alleen voorstellen dat je met de Scottoiler meer werk hebt om hem te monteren omdat ik zowel de tank als het luchtfilterhuis moest verwijderen om mij een vacuumnippeltje te komen. En eerlijk gezegd had ik gedacht dat ik hem wel ff wat sneller geplaatst zou hebben, maar uiteindelijk is het gewoon gelukt en druppelt hij nu één druppeltje per 45 seconde, tot nu toe ben ik alvast erg enthousiast!

gr, Udo
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Tja, dat systeem schijnt idd super te zijn.

Het enige (gevoelsmatig) lijkt mij dat de Osco minder (niet) "storingsgevoelig" is, deze kan bij normale montage niet lekken.
Jouw systeem in principe wel.

Maar ja.

Ik zie nu na een keer testen met stapvoets (koude ketting :oops: ) rijden dat er wel aardig wat olie onder de kettingbeschermer zit.
Je moet dus echt wel een warme ketting hebben en langzaam rijden (zoals al 1000x gezegd is :roll: )....anders wordt het kliederen.

Ik ga toch die kettingzaagolie eens proberen, ben benieuwd.
Udo van Dongen

Re: OSCO

Bericht door Udo van Dongen »

Of de scottoiler storingsgevoelig is of niet zal de tijd wel leren. Tot nu toe werkt ie perfect zonder nog maar een druppel gemorst te hebben op de stoep! Maar hij werkt eigenlijk beter dan ik had verwacht omdat naarmate we meer km's maken het tandwiel en de ketting er steeds schoner uit gaan zien; een typisch geval van ''hadden we veel eerder moeten doen''. ik zal binnekort wel ff wat fotootjes plaatsen.

gr, Udo
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Toch nog even aan vraagje; aangzien we zo lekker bezig waren :D ...

Die Osco werkt zoals gezegd prima, geen klachten nog. (ook pas 2x gebruikt).
Ik vraag me alleen iets af:
Als je goed in die "cilinder" kijkt (waar de olie in zit) dan zie ik twee kleine gaatjes, op wisselende hoogtes.
Voor mijn gevoel krijgt het systeem geen olie meer als het niveau maar iets daalt.

Of zal hij vacuüm zuigen en werkt het wel tot ruim onder die gaatjes?

Thanx
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Heb hem al zo goed als leeg gemaakt blijft smeren, vroeg het mij trouwens ook af.
Op zen middenbok, met de hand het wiel draaien en achteraan op mijn knieen kijken of hij nog smeerde :D
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

ha ha, dat zie ik mezelf dus ook zo doen...als ik een middenbok had :D

Oke, beter.

Heb jij hem onder dezelfde hoek hangen? Hij hangt vrij horizontaal namelijk...

domme vraag, zie net je foto`s hierboven....JA! :oops:
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: OSCO

Bericht door Joske »

Kerel, al een foto kunnen maken :lol:

ben wel benieuwd naar je smeersysteempie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Net even de OSCO gemonteerd. Er zijn al veel manieren getoond en de vorige die ik had gemonteerd zijn geen foto's meer van dus nu nog maar een keertje met de nieuwe montage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

Iron Horse schreef:Net even de OSCO gemonteerd. Er zijn al veel manieren getoond en de vorige die ik had gemonteerd zijn geen foto's meer van dus nu nog maar een keertje met de nieuwe montage.
Rob, dat ziet er echt chique uit. Heel netjes gedaan.

Ik zal eens kijken of ik de cilinder daar ook goed kan plaatsen. Helaas heb ik daar een beugel zitten om de bak voor de ABS box vast te houden (of zullen we dan maar zeggen gelukkig :D ) en daaraan heb ik het 'kruidvat'-alarm bevestigd (zie t item van Silverstrom: alarm). Als ik kijk naar Fmstals (zie boven 21 maart) zou het moeten kunnen maar t is dan dus nog maar de vraag of ik nog bij t alarm kan komen.

De locatie van Joske (zie bij op 8 april) is ook geen optie. Daar zit ook een of ander doosje waar draadjes naartoe gaan. Aan de rechterzijde is wel nog voldoende plaats in de driehoek onder de tank. Maar ja rechts = gas :P en ik weet niet of het verstandig is om de olie zo dicht bij t warme / hete blok te plaatsen. Aan de andere kant de olie moet ook op een warme ketting komen wil t goed smeren en overal tussen kunnen komen, dus hoeft t evt niet zo'n groot probleem te zijn, denk ik.

Heb mij trouwens net uitgeleefd met de kettenmax (zie show je nieuwe aankoop). Idd t is geen superproduct. Het app bleef steeds haken achter de band (te weinig ruimte tussen de ketting en de band :?: :?: bij t naar voren draaien van het wiel). Volgende keer iets verder naar voren denk ik want als het app goed hing dan ging het op zich wel soepel (en t werd géén kliederboel) en ik moet zeggen dat de ketting best schoon is geworden (zeker als ik kijk naar sommig andere kettingen in dit item). Nadat ik m ook nog gesmeerd had liep de ketting wel heel erg soepel en stil over de tandwielen :D maar is hij helaas wel weer zwart (van vloeistof en niet van zand en dikke smeer enz) geworden. Ik kijk gewoon hoelang t ding het uithoudt en als de reiniger op is probeer ik t eens met diesel, kerosine (staat in boekje) of lampenolie en smeren we maar weer met de S100 spuitbus (direct na reinigen) en met de osco op de normale momenten. En na een paar keer i.c.m. de OSCO moet de ketting m.i. toch wel mooi (brand)schoon worden en dan kunnen blijven en anders gebruiken we toch een keer de reinigerspray (is wellicht agressiever, want moet langer op de ketting blijven zitten en kun je dan schijnbaar schoonspuiten, zie test).

Nu zou ik de OSCO willen plaatsen maar krijg de kettingbeschermer er even snel niet af. Wat zitten die schroeven vast, joh :evil: . De kop draai je dan lekker kapot en dan kan er helemaal geen schroevendraaer meer in. Hoe heb jij t slangetje onder de beschermer vastgemaakt? Popnagels of zoiets? Ik heb nog de kunststof beschermer. Ik vind die van jou ook wel mooi. In de accessoiresshop van suzuki vind ik een zilveren maar ik vind € 59 best prijzig voor een nieuwe beschermer.

Zo dat was t weer (langer dan ik had verwacht :lol: )
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Om te beginnen kun je de OSCO ook meer aan de buitenzijde plaatsen. Dat was de plaats waar ik hem op de vorige Strom had zitten. Normaal gesproken komt hij dan nog niet in de weg te zitten met je eigen voet of die van de duo. Toen had ik hem met de beugel gemonteerd en met getapte schroefdraad in het subframe. Nu simpelweg met trekbandjes.

De originele schroeven van de kettingbescherming zitten vaak loeivast. Je moet een heel erg goed passend schroefbit gebruiken. Heb je het verknald en is de schroef beschadigd dan lukt het vaak alleen nog maar met een waterpomptang op een iel dun randje van de schroef. Heb ik bij de vorige ook zo ervaren.

Het kettingscherm heb ik in Duitsland besteld bij Romatech voor € 33,90 excl. verzendkosten. Ik heb daar gelijk ook nog een RVS radiator- en oliekoelerbescherming plus een valbeugel besteld, dus de verzendkosten waren in verhouding weinig. Ik had een zilverkleurige besteld, maar die heb ik beschadigd, dus uiteindelijk maar zwart gespoten aangezien ik daar nog een spuitbus van had en je ziet de spetters er minder op..

De originele plakkers om de slang te geleiden lieten bij de vorige binnen een dag los en ik had echt alles optimaal ontvet. Ik heb daarom ook toen zelf aluminium beugeltjes gemaakt (is niet zoveel werk) en die aan de onderzijde vast gepopnageld. Je ziet een foto daarvan met de kettingbeschermer verticaal loshangend en het slangetje met de 3 beugeltjes aan de onderzijde, daar is nog niet alles gemonteerd. Ik vind het mooier om het slangetje aan de onderzijde te laten lopen en dan met een sierlijke bocht naar boven te geleiden dan zoals in het voorbeeld van OSCO over de bovenkant.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

Ik zie nu eigenlijk pas dat je de beugel niet hebt gebruikt.
Blijft de cilinder nu eigenlijk nog wel goed op z'n plek liggen met alleen ty-rips erom? Of heb je misschien dubbelzijdig tape onder de cilinder of iets dergelijks anders stroef waardoor hij niet weg kan schuiven? De motor veroorzaakt namelijk nogal wat trillingen.

Kettingscherm in Dtsl is niet duur, maar tegenwoordig ook alleen zwart te leveren. Bij motorcorner kom ik wel t origineel tegen maar daar staat alleen de 1000 bij vermeld. Maar volgens mij kan hij dan toch ook op de 650 :?: . Meerdere zkn zijn uitwisselbaar en t is volgens mij niet zo dat de as van het achterwiel door een grotere cilinderinhoud verder naar achter is geplaatst. Zilver is trouwens idd besmettelijk bij de ketting.

Ik heb gisteren het scherm toch nog eraf gekregen. Ik heb goed met t bitje moeten drukken in de schroef, maar t is iig niet meer de oude, dus zal even een nieuwe gaan bestellen voor t geval dat. Na demontage de onderkant gezien :arrow: wat een troep zeg :!: :!: Op sommige plekken tot wel een 5 mm dikke smeer met vuil. Die was dus nog nooit schoongemaakt. Dat hebben we dan maar even gedaan met WD40 (doek kon daarna natuurlijk gelijk weg).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Ik heb hem stevig genoeg vastzitten met de trekbandjes. Maar ik kwam er pas later achter dat er nog een stripje met schuimrubber bijgeleverd zat dat ik er tussen had moeten/kunnen plakken. Maar hij zit mij best zo. Mocht het toch een probleem worden dan haal ik hem los en zet het schuimpie er alsnog tussen, maar ik denk niet dat het nodig is. Er zijn 4 versies kettingbeschermng te verkrijgen, 2 soorten beide in zwart en zilver. Klik.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: OSCO

Bericht door Dyrck »

Even een tip voor de OSCO-gebruikers:

Osco-olie is per 100 ml. te koop bij Motoport voor €5,70 en bij Motolife voor €7,50
Da's dus €57,- tot €75,- per liter !

Ik heb bij de gereedschapwinkel een liter kettingzaagolie gekocht voor ca. €7,50
Dat schijn net zo goed of zelfs beter te werken dan de Osco-olie (kettingzaagolie sputtert niet maar trekt lange kleverige draden).
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Deze tip heb ik inderdaad al vele malen gezien en het lijkt wel logisch aangezien je met een kettingzaag natuurlijk niet bij de eerste aanzet meteen onder de olie wilt zitten. Ik heb nu alleen de bijgeleverde olie in gebruik maar ik ga zeker de kettingzaagolie als opvolger gebruiken want geheel spatvrij is de meegeleverde olie niet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

Als de kettingzaagolie dan zo kleverig is, trekt dit dan ook niet grote hoeveelheden zand en vuiligheid aan????????

Ik heb ook weer geen zin om i.p.v. te smeren elke keer te moeten reinigen (in dezelfde frequentie).

En gaat hij ook nog wel makkelijk vanuit de cilinder door het buisje naar de ketting?
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Zoek even en het blijkt allemaal wel mee te vallen. Klik.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

Zo, nu ik de OSCO heb ontvangen en wil gaan plaatsen op een goed en makkelijk bereikbaar plekje, ben ik op zoek naar een handleiding. De set heb ik 2e hands gekocht via dit forum en zodoende ontbreekt bij mij de handleiding. Ik heb in dit forum en via google gezocht, maar kan niets vinden wat leidt tot een handleiding (de links van Iron Horse op MF werken helaas niet meer).

Het gaat mij er namelijk ook om dat ik dan een beetje kan bekijken onder welke hoeken er geplaatst kan worden en wat de min en max lengtes zijn voor het slangetje omdat ik met een andere plaats dan boven de ketting (waar t bijna onmogelijk is) een ander en langer slangetje moet hebben. Ik weet iig de diameter al (binnen: 2 mm en buiten: 4mm). Wordt ook lastig zoeken voor een klein stukje (2m). Vaak verkopen ze het per tientallen meters.

Ik zit te denken aan een plaats voor het stuur aan de voorvork of voor de knieën aan het frame tussen de valbeugel. Beide zijn heel makkelijk te bereiken onder het rijden.

Misschien heeft iemand een digitale versie of kan zijn papieren versie scannen en dan hier plaatsen of mailen. THX.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Ik zal je de mijne wel even scannen en ofwel hier publiceren of persoonlijk toesturen. Moet ik echter even voor het motorschuurtje in en het komt momenteel met bakken uit de hemel, dus nog eventjes geduld.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie