OSCO

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

De gebruiksaanwijzing van de OSCO in JPEG. Indien gewenst kan ik het je in PDF toesturen. Klik op het plaatje voor een grotere versie en je kunt dan nog verder inzoomen en eventueel uitprinten. Is niet optimaal, maar wel werkbaar.

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Koopman
Berichten: 37
Lid geworden op: do 13-01-2011, 20:07
Mijn motor is een: "Black Rhino K9"
Woonplaats: Apeldoorn

Re: OSCO

Bericht door Koopman »

Hier zie je de montage van de osco, het is goed te doen.
veel plezier ermee.

http://www.osco-chainoiler.com/nl/montage.html

groeten,
Hans
BLACK RHINO K8, nu een grandioze BLACK RHINO K9 met zumo 660 en cardo scalaG4 powerset, Osco, Hugger,spiegels er6n,Oxford hotgrips,extenda fenda, head light protector en givi trekking lihgts.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

@ Rob, dankjewel. Gelukkig is het toch nog droog geworden :D en heb ik goed opgelet op de middelbare school en heb ik 2 jr in het buitenland gewerkt (alleen de duitse tekst was compleet) :schater:

@ Hans, ook jij bedankt voor de link. Natuurlijk had ik deze al gevonden tijdens mijn zoektocht op internet of ik de OSCO wel wilde hebben, maar het gaf mij helaas niet de info die ik graag wilde hebben. Vandaar mijn vraag voor de handleiding. Ik ga ervanuit dat andere lezers zich hier goed mee kunnen orienteren.

De grootste onduidelijkheid voor mij had betrekking op de lengte die het slangetje mag hebben en daardoor eigenlijk indirect de plaatsingsmogelijkheden van de cilinder bepaalt. Deze info kwam helemaal niet voor in het filmpje (behalve de minimaal 50 cm). De lengte van mijn slangetje (en dat klinkt nu ineens heel erg lullig :oops:) is volgens mij aangepast naar +- 60 cm. Dan blijft er eigenlijk helaas maar 1 plaats over en hierboven heb ik al aangegeven dat dat praktisch eigenlijk niet mogelijk is vanwege het alarm en de beugel voor de ABS box. Ik kom daardoor met mijn handschoenen aan ook niet goed aan de plunje.

Ik ben vandaag ook maar even bij motoport geweest en gevraagd hoelang het slangetje was. We hebben toen de verpakking geopend en hij zal pakweg 1m lang zijn. Dat zet ook gelijk een streep door een plaatsing op het stuur. Op het slangetje stond iets met poly.......(de rest ben ik helaas vergeten omdat ik ook zomaar ineens die nieuwe oranje op de weg zag :wink: ). Ik ga er maar vanuit dat dat dan polyvynilchloride (=pvc) moet zijn. De doorsnedes waren trouwens 4 mm en 2,5 mm.

In de handleiding lees ik dat de OSCO minimaal 10cm verwijderd moet zijn van hittebronnen zoals cilinders en uitlaat. Ik ga er hier vanuit dat de OSCO cilinder betreft en niet het slangetje anders wordt t wel heel lastig een plekje te vinden. Hierdoor vervalt dan evt ook bijna mijn tweede voorkeursplek: in de 3-hoek onder de tank. Rechts gaat dan nog wel (meer ruimte en grotere afstand tot motor) maar heb ik dus een nieuw langer slangetje nodig.

Ik denk dat het maar gewoon verstandiger is hier morgen een belletje aan te wagen :arrow: mmmmm ik hoop dat dat lukt want ik lees net via via dat osco contact loopt via motofit en op hun site staat dat ze nu vakantie hebben. Handig in het motorseizoen :?

Wordt vervolgd. :bye:
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: OSCO

Bericht door Dyrck »

Ik verwacht eigenlijk dat plaatsing op grote afstand niet zo'n probleem zal zijn.
De veer van de Osco drukt de olie door het slangetje. Als het slangetje langer is zal er meer olie in het slangetje zitten en da's natuurlijk geen enkel probleem.
Het enige dat een probleem zou kunnen zijn, is dat de inwendige weerstand in het slangetje op een gegeven moment groter wordt dat de druk van de plunjer.
Tot dat moment kun je het slangetje net zo lang maken als je zelf wilt.

Gewoon uitproberen zou ik zeggen !
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

De OSCO handelaar was idd op vakantie. :( Helaas.

Ik ben gisteren tegen middernacht nog even bezig geweest met een stukje touw om te kijken hoeveel slang ik nodig zou moeten hebben en t komt erop neer dat ik net een cm of 30 extra nodig heb. Ik ga daarom vanmiddag gewoon even een pvc slangetje halen van 2 m (is dan dus meer dan genoeg).

Dyrck heeft met z'n natuurkundig inzicht eigenlijk wel een goed en slim punt aangehaald. :idea: Ik had daar nog niet aan gedacht maar t is wel logisch. Het zou dan dus best kunnen dat als de slang significant langer wordt het verstandig kan zijn een grotere binnendiameter te nemen. Klinkt logisch dat de weerstand daarmee weer iets kleiner wordt. Dus weet je wat: ik neem gewoon 2 slangetjes mee van 2 m: 2 mm en 3 mm (zoals boven beschreven is t origineel in de verpakking 2,5 mm). Op MF stond namelijk ook ergens dat de olie met een 3 mm slangetje te snel ging (2-3 sec i.p.v. 7 sec).

En daarom om maar met de woorden van Dyrck af te sluiten: gewoon uitproberen!!!!
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

Zo, vandaag was het zover (het pvc slangetje moest nl nog besteld worden): ik kon de OSCO op mijn V-Strom gaan monteren.

Welke materialen heb ik gekocht / gebruikt:
- OSCO set
- pvc slangetje (2 m; 2x4mm)
- tie-wraps
- popnagels
- 'beugel(klemmetjes)' (ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen*)
- foam

Na het nogmaals bekijken van de video op de OSCO site en doorlezen van de handleiding van Iron Horse ben ik gestart met het verwijderen van de passagiervoetensteun aan de linkerzijde. Hierdoor ontstaat meer ruimte en verder is dit noodzakelijk omdat je anders het kettingscherm niet kunt verwijderen. Let op: de schroeven van het scherm zitten muurvast! Het kruis in de kop draai je daardoor zo kapot en dan ben je verder van huis. Na wat passen en meten heb ik de plaats kunnen bepalen waar de doorvoernippel moest komen te zitten. Een gaatje boren is dan een klein kunstje. Aangezien ik net als Iron Horse (zie boven) het slangetje onder het scherm door wilde geleiden heb ik een extra gaatje in het scherm geboord (aan de wielzijde). De beugeltjes heb ik iets dicht moeten knijpen om het slangetje niet te los vast te laten houden. Ter voorkoming van teveel loshangen en schuiven van het slangetje in de buurt van de ketting heb ik het slangetje bij de beugeltjes omwikkelt met stukjes foam. Ik heb afgezien van (dikke groene) tape aangezien tape op den duur loslaat en het t dan zo'n plakbende geeft. De beugeltjes zijn met popnagels bevestigd aan het scherm.

Nu was het de buurt aan de cilinder en de houder. Deze wilde ik vanwege het ontbreken van een geschikte locatie aan de linkerzijde (zie voorbeeldfoto's boven) aan de rechterzijde van de motor bevestigen. In de driehoek onder de tank bij de knieen leek mij een prima locatie (binnen handbereik zonder 'halsbrekende' toeren uit halen onder t rijden). Denk eraan: test de locatie ook met handschoenen aan!! Het zou vervelend zijn een goede (en mooie) locatie voor de cilinder te hebben en helemaal klaar te zijn en er uiteindelijk bij het smeren achter te komen dat je de plunje niet kunt uittrekken. Eerst wilde ik de cilinder enkel met tie-wraps bevestigen totdat ik op het idee kwam dat de houder ook kon worden ingekort of op meerder plaatsen kon worden gebogen. Met het vinden van de juiste buigpunten en buighoeken ben ik wel een tijdje bezig geweest (tja, pietje-precies....). De houder is met de grotere tie-wraps bevestigd aan motor. Natuurlijk zit er foam tussen de houder en de motor tegen beschadiging en teveel trillen.

Nu was het de beurt aan het geleiden van het slangetje vanaf het kettingscherm naar de cilinder. Omdat de cilinder aan de rechterzijde is bevestigd moest het slangetje door de motor worden geleid. Man, wat is daar weinig ruimte om met je handen overal makkelijk bij te kunnen!! Ik heb 'm onder het zadel, boven de abs-box, langs de bedrading en tussen de tank en het frame naar de cilinder lopen. Bij de cilinder aangekomen merkte ik op dat ik eigenlijk aan 1 m slang voldoende zou hebben gehad en dan had ik nog een aantal cm speling (ach, die € 0,50 voor 2 m doet het 'm nu ook weer niet). Ik heb het slangetje nu afgeknipt op 110 cm. Op verschillende plaatsen heb ik het slangetje met tie-wraps aan de bekabeling of beugels vastgemaakt. Het teveel aan slang is netjes opgerold voor de accu onder het zadel.

Afsluitend kon de cilinder worden gevuld met olie (om te beginnen heb ik nu als test de OSCO olie gebruikt). Na het ontluchten van de slang en een aantal malen aan de plunje trekken ging de olie soepel door het slangetje naar de ketting. De plunje doet er 6 tot 7 sec over om in de oude positie terug te komen (ik heb ergens gelezen dat dit sneller wordt naarmate de cilinder minder gevuld is en hoop daarom dat dat niet teveel sneller wordt). Dus ik denk dat het met de inwendige weerstand van het slangetje (die Dyrck aanhaalde) ondanks het iets langere en niet originele slangetje wel goed zit. Ik besef mij nu trouwens dat ik een smaller slangetje heb gebruik (2 mm i.p.v. 2,5 mm origineel). Blijkbaar werkt t hier dus ook mee.

Het zal mij benieuwen of het goed blijft werken, de cilinder en slangetje niet lekken, de olie niet spat of van de ketting wordt geslingerd.

Voor de duidelijkheid nu een aantal foto's:

De cilinder aan de rechterzijde van de motor (onder de tank):
Afbeelding

Het slangetje naar het kettingscherm:
Afbeelding

De doorvoernippel:
Afbeelding

Onderzijde kettingscherm met zichtbare bevestiging van het slangetje:
Afbeelding

Ik hoop dat anderen iets hebben aan mijn beschrijving van de plaatsing van de OSCO op mijn V-Strom.

* de beugelklemmetjes lijken op de ijzeren versies om electriciteitskabels te bevestigen aan een ondergrond. Dit beugeltje maakte onderdeel uit van klein slotje wat je wel eens tegenkomt op een houten tuindeur, waar je dan het staafje onder schuift.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Fastboy

Re: OSCO

Bericht door Fastboy »

olie trek vuil aan
ik doe mij maar teflon! :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Heb je wel voldoende speling in het slangetje om de vering in de achterbrug te kunnen opvangen?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

Iron Horse schreef:Heb je wel voldoende speling in het slangetje om de vering in de achterbrug te kunnen opvangen?
Na plaatsen vh systeem heb ik de motor opgetild om max uitslaande uitslag achterveer te achterhalen. Daar was ruimte voor met t slangetje. Heb verder na de foto trouwens toch nog de tie-wrap wat meer richting de passagiervoetsteun verplaatst. Het leek nl idd wat strak te staan. Maar hierdoor ontstond nog iets meer ruimte en kan die m.i. wel wat opvangen.

Met de berijder erop was ik er eigenlijk eerder bang voor dat t slangetje de ketting zou raken (veer wordt nl ingedrukt). Met alle gevolgen van dien.

Met t verplaatsen vd tie-wrap ziet t er nu uit zoals bij jouw foto's, dus als jij geen probleem hebt ondervonden gaat t vast wel goed komen :)

Toch bedankt voor t attenderen.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Bij mij is de ruimte voldoende, maar wat je op de foto niet zo goed ziet is dat er een bochtje in zit dat naar achteren, oftewel naar binnen loopt. Dus er zit meer speling in dan je zo ziet. Maar als je het getest hebt zal het wel okay zijn. Beter 2 keer opmerkzaam gemaakt dan eenmaal te weinig en het gaat kapot. Veel plezier ermee, maar dat zal best wel lukken weet ik uit ervaring.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MrStainless

Re: OSCO

Bericht door MrStainless »

Even dit topic weer wat onder de aandacht brengen :wink:

Heb vanmiddag de OSCO van mijn FJ gehaald en op de V-Strom gemonteerd. Heb er voor gekozen om deze aan het voorste bevestigingspunt van de kettingbeschermen te monteren (bij de duo-voetsteun dus). Ziet er zo uit:

Afbeelding

Het slangetje loopt eerst een stukje naar voren en heb ik daar ergens met een trekbandje vastgezet. Daarna weer boven op de kettingbeschermer terug naar achteren en ook daar met een trekbandje vast gezet. Heb hiervoor twee gaatjes in de beschermer geboord.

Nog een plaatje:

Afbeelding

Excuses voor de brakke foto's - ik had slechts mijn iPhone ter beschikking :oops:

Nu eens kijken of ik mijn handen weer een beetje schoon kan krijgen :)
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: OSCO

Bericht door Granny »

Vandaag de Osco op mijn motor gezet. Ik dacht eens kijken of het ook wil zonder een gaatje in de kettingbeschermen te boren. Daarom de slanghouder vastgezet onder de plaat die al op de kettingbeschermer precies op de goede plek zat en verder met een lijmpistool afgemaakt.
De Osco zit vast zonder het bijgeleverde plaatje te hoeven verbuigen.. Is wel een makkelijke plek om de osco te gebruiken zo, maargoed smaken verschillen.
Dus misschien ter inspiratie voor anderen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
DL 650A K8
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

Hou het een beetje in de gaten want die 2 (plak) geleiding stukjes hielden het bij mij maar enkele maanden vol. Off topic: ketting wat aanspannen ;)
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: OSCO

Bericht door Granny »

Bedankt over de kettingaanspannen tip :) Zal eens op het forum + handleiding uitzoeken hoe dat moet (1x keer)
Ben benieuwd of de Osco gaat bevallen en goed gaat smeren. Zat nog met het idee om te dual-injector van Scott oiler te gebruiken (is toch los te koop) zodat de binnenkant van de ketting gesmeerd zal worden ipv buitenkant. Maargoed, niet te voorbarig en eerst dit maar eens proberen.
DL 650A K8
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Die plakdingen zijn inderdaad 3 keer niks. Bij mij de eerste keer (aan de schoongemaakte bovenzijde) binnen een dag er al vanaf. Heb zelf maar aluminium v-klemmetjes gemaakt en die gepopnageld. Ik zou ook liever zien dat er aan de binnenzijde van de ketting zou worden toegevoerd. Maar zolang je maar niet sneller dan stapvoets rijdt dan valt het allemaal wel mee. In het begin een paar spettertjes op de achterbrug. Maar de olie verdeelt zich verder goed door en over de ketting.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

Granny schreef:Vandaag de Osco op mijn motor gezet. Ik dacht eens kijken of het ook wil zonder een gaatje in de kettingbeschermen te boren. Daarom de slanghouder vastgezet onder de plaat die al op de kettingbeschermer precies op de goede plek zat en verder met een lijmpistool afgemaakt.
De Osco zit vast zonder het bijgeleverde plaatje te hoeven verbuigen.. Is wel een makkelijke plek om de osco te gebruiken zo, maargoed smaken verschillen.
Dus misschien ter inspiratie voor anderen:
Als de plaatjes niet blijven zitten is mijn optie met popnagels mss wel iets.
Iron Horse schreef:Maar zolang je maar niet sneller dan stapvoets rijdt dan valt het allemaal wel mee. In het begin een paar spettertjes op de achterbrug. Maar de olie verdeelt zich verder goed door en over de ketting.
Paar spetters op de achterbrug????
Tot onder het spatbord bedoel je......en dan 'smeer' ik t achterwiel met de hand draaiende op de bok.
Mss dikkere olie???
Wat gebruik jij? Ik heb nog t originele spul.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Ik heb er ook de originele olie inzitten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacB

Re: OSCO

Bericht door MacB »

@ Ebostrom, dan draai je te snel met de hand :schater:

Ik gebruikte er kettingzaagolie in, was de beste tot nu toe qua smeren, kleefde als gek maar vrat de dichting van de koppeling cilinder op, deze begon op het einde reeds te lekken na 1500km.
Nu scottoiler olie erin, niet goed te vloeibaar, loopt er gewoon af als je smeert en dosis wordt er op 2 sec doorgeblazen, is ook voor een continue smeersysteem gemaakt natuurlijk. (dichting kop. cil. ondertussen na 2000km nog in orde)
Heb nu de originele Osco olie maar opnieuw besteld, vond ze niet slecht maar duur, vandaar de overstap naar de kettingzaag olie en dat bleek dan uiteindelijk nog een pak duurder uit te komen aan dichtingen :)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: OSCO

Bericht door Aad900 »

Ik gebruik, nadat de OSCO olie op was, kettingzaagolie, mede op aanraden van een monteur bij de motorzaak. Tja nu zal ik toch nog eens goed navragen of, wat MacB zegt, inderdaad in alle gevallen opgaat mbt tot alle kettingzaagolie soorten.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: OSCO

Bericht door Redhead »

Hoi, Frank, zo te zien zit de oiler behoorlijk horizontaal. :oops:

Als dit echt zo is zal je slechts gebruik maken van de helft van de olie, als er al niet eerder lucht in het slangetje kan komen. Anders is de pret al snel over.

Martin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

De originele OSCO olie is natuurlijk ook veel te duur. Maar ach, reken het eens uit per kilometer, dan valt het allemaal nog wel mee denk ik. (Gemiddeld 7,50 voor een flesje van 100 ml en goed voor 5000 km is 0,15 cent per km.) Zeker voor mij aangezien ik de Strom alleen voor de hobby gebruik. Als de benzineprijs met 3 cent per liter omhoog gaat is dat hetzelfde verbruik (bij 1:20) extra als voor je OSCO olie. En van de benzine zijn we het gewend maar hoor je bijna niemand (meer) over. Het (veel) eerder vervangen van je tandwielen en ketting kosten meer dan het verbruik van de olie.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: OSCO

Bericht door Supermuis »

Het Idee van Frank ben ook ik aan het uitproberen.
De nippel in het kapje van het voortandwiel vastgezet en met een slangtje mikken net boven de ketting.
Niks geen slangetjes lang de kettingbeschermer die los kan raken en met de draairichting beter opgebracht.
Eveneens de Osco geplaatst als op de foto's van Frank.
Tot nu toe gaat het goed, zonder te smeren :schater:
De Osco brengt alleen nog te snel de olie.
Ik heb het slangetje al geprobeert iets te knijpen met een Tyrap maar dat gaat niet echt :roll:

Groeten van Supermuis :-)}

Ps. Als het wel een zooitje wordt laat ik het nog wel weten.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Gebruik zo'n doseernippel die om een infuusslang zit. Of zorg voor de vereiste lengte van de slang en rol die op en werk die (als daar mogelijkheid toe is) weg.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: OSCO

Bericht door Supermuis »

Het klopt dat de slanglengte vele malen korter is.
Ik heb er 1 maal een lus in gelegd maar dit blijkt toch te kort te zijn.
Dan toch maar even op ziekenbezoek en ergens een regelaar van een infuus af trekken :schater:

Groeten, Supermuis :-)}
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: OSCO

Bericht door Supermuis »

Bijna 2 jaar verder zie ik aan de datum van mijn vorige reactie :schater:
Gebruik de Osco in de zomer en de spuitbus in de winter.
Of mijn ketting nu echt veel langer mee gaat betwijfel ik, mede gezien ik ook door de pekel rijd.

Was op zoek naar een nieuw stuk Osco slang. Menig winkel heeft hem niet liggen en heb wat geprobeerd met Festo slang.
Deze zijn te stug en passen net niet. De beide nippel aansluitingen zijn niet geheel gelijk bij mij.

Osco.nl gemaild of ik ook enkel het slangetje bij hun kan kopen i.p.v. een compleet montagesetje.
Als goed gebaar stelden zij mij voor 1 mtr slang kosteloos op te sturen.
Voor het Osco team van mijn kant veel dank voor deze service :duim:
http://www.osco-chainoiler.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten van Supermuis :-)}
Noname87
Berichten: 185
Lid geworden op: do 12-02-2015, 10:39
Mijn motor is een: Gazelle Eclipse

Re: OSCO

Bericht door Noname87 »

Waar halen jullie de navul olie vandaan? Heb op internet gezocht, flesje een euro of €6 dacht ik en de verzendkosten ook zo'n €6... Vind ik dan eigenlijk wel weer veel geld. In de omgeving zijn er geen winkels waar ik naar binnen kan om zo'n flesje aan te schaffen
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

OSCO schrijft zelf op hun website het volgende:

De OSCO is geschikt voor meerdere soorten olie. In samenwerking met een Duits laboratorium hebben we echter een speciale smeerolie samengesteld voor de OSCO. Dat garandeert een optimale combinatie van smering, kleefkracht en dikte, zowel onder warme als koude omstandigheden. Mocht de gebruiker besluiten een andere olie te gebruiken voor de OSCO dan adviseren wij een goede kwaliteit cardanolie type SAE 75W90 of motorolie van het type SAE 15W50.

Dus je kunt ook goedkoper een alternatief kiezen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: OSCO

Bericht door Supermuis »

Kettingzaag olie ook geprobeerd ....... wil wel maar vervuild ook.
Wel goedkoper.
O ja osco olie koop je bv bij Ten Kate, voor net geen 10 euro.
Maar ik zie niet waar je woont?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Noname87 schreef:Ik ben Joyce, ben 27 en ik woon in Utrecht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Wilfredxl
DL650 berijder
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29-08-2011, 12:49
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Pijnacker

Re: OSCO

Bericht door Wilfredxl »

Motorport heeft de navulflesjes ook.
Niet goedkoop maar je doet er wel lang mee.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: OSCO

Bericht door Eikie »

Iron Horse schreef:
Noname87 schreef:Ik ben Joyce, ben 27 en ik woon in Utrecht.
En in Utrecht is geen motorzaak te vinden natuurlijk :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: OSCO

Bericht door Ebrostrom »

Ik koop ook gewoon iedere keer een nieuw flesje met OSCO olie. Iets duurder maar is er iig voor gemaakt. Geen klachten.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Noname87
Berichten: 185
Lid geworden op: do 12-02-2015, 10:39
Mijn motor is een: Gazelle Eclipse

Re: OSCO

Bericht door Noname87 »

Eikie schreef:
Iron Horse schreef:
Noname87 schreef:Ik ben Joyce, ben 27 en ik woon in Utrecht.
En in Utrecht is geen motorzaak te vinden natuurlijk :schater:
Klopt!
Wel omgeving Utrecht, maar die verkopen geen Osco maar wel Scottoiler. :schater:
Gelezen dat Scottoiler niet goed is voor een Osco. Dus op zoek gegaan naar Osco en die is idd bij ten Kate te verkrijgen of Motoport. Met de verzendkosten zowat net zo duur als het flesje.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: OSCO

Bericht door Iron Horse »

Dus dan gewoon het alternatief toepassen dat osco zelf voorstelt. Toch?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Roncor
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
Woonplaats: Deventer

Re: OSCO

Bericht door Roncor »

Motoport vianen?
Plaats reactie