Luchtfilter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Luchtfilter

Bericht door Wullebolle »

Zaterdag de luchtfilter uitgekuist. Er zaten genoeg kevers vliegen bijen pimpaljoenen vlinders motten en andere insectengedoe in om een entomoloog een week aan een stuk te laten klaarkomen. Resultaat: blok draait soepel 500rpm vroeger dan de dag voordien. Ttz cruisen en soepel oppakken aan 2500 in alle versnellingen behalve 1e. Wat een verschil dat een paar soeplepels aan insecten kan maken.
Spooky Action At A Distance !
FrenkieNL

Re: Luchtfilter

Bericht door FrenkieNL »

Leek vast op deze ? ( echt wel te lang laten zitten, moet ik toegeven )


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vder

Re: Luchtfilter

Bericht door vder »

hoe maak je het luchtfilter schoon. Is daar makkelijk bij te komen?
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Luchtfilter

Bericht door Silverstorm »

vder schreef:hoe maak je het luchtfilter schoon. Is daar makkelijk bij te komen?
Kijk eens in je handleiding die je bij de motor hebt gekregen als je die hebt .
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Luchtfilter

Bericht door Wullebolle »

vder schreef:hoe maak je het luchtfilter schoon. Is daar makkelijk bij te komen?
Voor een stomme luchtfilter is het nogal wat werk. Maar aangezien een gemiddelde rijder dat toch maar pakweg een keer op een jaar doet valt het nog mee.
Al samen uurtje uurtje prutsen.

De "boomerangs" van de zijkanten moeten eraf, de 'kin van de dashboardkraag (tegenaan de tank) moet eraf, de zijwangen van de kuip moeten los en wat uit elkaar gewrongen, de tank moet eraf (priegelprutswring), dus ook de benzineslang en elektriekkabel en carterontluchting, en de bovenkant van de airbox ... en nog paar kleinigheidjes.
En omgekeerd natuurlijk ook weer monteren.

Origineel filter: uitborstelen met een zachte tandenborstel, of voorzichtig uitblazen.
Nog beter is: een nieuwe steken. Maar daar zijn we dan weer te krenterig -lees: we doen niet mee aan de weggooicommercie- te voor.

:-)}
Spooky Action At A Distance !
Plaats reactie