Kärcher wassen?

Plaats reactie
Kristel1

Kärcher wassen?

Bericht door Kristel1 »

Ik was mijn strom meestal gewoon op de "ouderwetse" manier met een emmer en spons.
Heb dan wel de indruk dat ik hem niet volledig proper krijg.
Ben wat bang om met hogedruk te wassen, wegens water op plaatsen waar je het niet wil? Of is dit geen probleem?
Graag jullie raad en advies.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Kärcher wassen?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Kristel1,

Ik heb na de winter m'n Strom helemaal met hoge druk Tectylvrij gemaakt. Daarna nog een keer met hoge druk in de soap en dan nog een keer met hoge druk reinigen. En hij doet het nog steeds :lol: Bij je cockpit een beetje voorzichtig, maar hij kan wel tegen hoge druk hoor. Maar maak het niet te gek.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Snipes

Re: Kärcher wassen?

Bericht door Snipes »

Ik ben voorstander van een emmer en spons..... O:-) Je weet maar nooit met de hogedruk reinigers........ :bye:
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Kärcher wassen?

Bericht door John007 »

Ik hou het ook maar op emmer en spons en uiteraard wel afspoelen, maar niet met hoge druk.
En als je al een hogedrukreiniger gebruikt spuit dan niet op de ( wiel) lagers etc. je weet nooit waar het allemaal terrecht komt.

John
:-)}
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Kärcher wassen?

Bericht door PDvD »

Let alstjeblieft op! Je kunt dan beter naar een carwash gaan met een afspuitcabine. Die hebben een iets lagere druk maar let ook daar op! Grootste probleem wat op kan treden is zijn je wiellagers! NIET hier op richten dus want anders spuit je het vet en alle smering er tussen uit en kun je binnen de kortste keren deze vervangen. En dat is meer werk dan even goed wassen!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Jokapo

Re: Kärcher wassen?

Bericht door Jokapo »

Rhino VStrom schreef:Kristel1,

Ik heb na de winter m'n Strom helemaal met hoge druk Tectylvrij gemaakt. Daarna nog een keer met hoge druk in de soap en dan nog een keer met hoge druk reinigen. En hij doet het nog steeds :lol: Bij je cockpit een beetje voorzichtig, maar hij kan wel tegen hoge druk hoor. Maar maak het niet te gek.

Peter
en gezellig dat ie het had O:-) :worship:
Kristel1

Re: Kärcher wassen?

Bericht door Kristel1 »

Was ik inderdaad ook al wat bang voor, er komt dan toch water waar je het liever niet wil hé.
Ik denk dat ik dan maar verder was met schuim en spons. Wat gebruiken jullie dan van zeep om hem echt proper te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie snelle antwoorden :worship:
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Kärcher wassen?

Bericht door Framomile »

Hoi Kristel, voor alle niet vette delen zoals dashboard, kuip, voorkant e.d. gewoon motor of autowas zeep en voor de vette delen zoals achterbrug e.d. gebruik ik Dasty ontvetter (2euro een spuitflacon), heel even in laten trekken(spuit het meestal als eerste in) en dan schoonspuiten of borstelen met een afwasbortel. Werkt bij mij prima. Ik rijd het hele jaar door dus mijn motor wordt echt behoorlijk vies af en toe maar ik krijg hem altijd weer heel schoon of proper zoals jij zegt :wink:
Na de wasbeurt zet ik alles lekker in het vet met corrosion block ook wel ACF500 zeker in de winter doe ik dat wat regelmatiger. Breng het met een doekje aan op de velgen zoat ik geen vettigheid op mijn remschijven krijg en het motorblok spuit ik gewoon in.

Gebruik ook af en toe de hogedrukspuit maar eigenlijk gaat dat niet veel beter dan met een emmertje of een tuinslang.

Nou veel succes met wassen hoor, als je wilt mag je het op de mijne allemaal uit proberen :schater:

Groet Franc
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Kärcher wassen?

Bericht door Dyrck »

2x per jaar de hogedrukkspuit gebruikt en nog nooit een probleem gehad.
Alleen ff opletten dat je niet op de lagers spuit.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie