Remblokjes

Plaats reactie
FrenkieNL

Remblokjes

Bericht door FrenkieNL »

Ik probeer bij een webshop wat onderhouds artikelen te bestellen, maar loop bij de remblokjes tegen multiple choice aan :) Weet iemand welke ik nodig heb op een 1000-07 ?

Afbeelding
Korsan

Re: Remblokjes

Bericht door Korsan »

Volgens mij is de onderste serie met de toevoeging HH meer voor onverhard en veel offroad. Je moet de bovenste hebben, maar welke weet ik niet zeker.
Capri

Re: Remblokjes

Bericht door Capri »

Huh? Kevlar lijkt me meer voor het circuit, volgens mij werken die pas optimaal als ze op (hoge) temparatuur zijn.
Ik dacht dat Sintered de juiste keuze was, maar shoot me if i'm wrong!
FrenkieNL

Re: Remblokjes

Bericht door FrenkieNL »

"click-clak"
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Remblokjes

Bericht door Redhead »

Was da? click-clak
Korsan

Re: Remblokjes

Bericht door Korsan »

Dit is toch het plaatje van de site van japparts.nl? Ik ben daar vorige week woensdag geweest met dezelfde vraag voor mijn motor en de man achter de balie vertelde dat de blokken met HH voor rallye, bergen , hoge prestatie zijn. Aangezien in de stad bijna niet meer uitkom scheelde dit zelfs 10 euro per set. Bel ze anders even op.
Capri

Re: Remblokjes

Bericht door Capri »

Het is met remblokjes net zoiets als met olie.
Alles werkt, en als het op is moet je ze vervangen.
Voor het grootste deel bestaat je keuze uit "een goed gevoel".
Je kunt in principe kiezen voor je v-strom uit twee soorten:
Organisch of gesinterd.
Organisch remt prima vanaf een koude start tot aan het einde van je rit.
Gesinterd werkt iets beter tijdens natte omstandigheden en gaan wat langer mee.
(Alle andere soorten zoals kevlar e.d. zijn marketing technische oplossingen en zitten ergens tussen deze twee soorten in)

Ik gebruik zelf gesinterde blokken omdat die beter presteren bij natte omstandigheden en wat langer mee gaan.
Maar organische blokken hebben ook een prima frictie en zijn een stuk goedkoper.
Gesinterde blokken zouden wel je schijven iets sneller kunnen laten slijten, maar je moet gewoon niet zoveel remmen :schater:
Plaats reactie