Type DID ketting voor een DL1000?

Plaats reactie
strommertje

Type DID ketting voor een DL1000?

Bericht door strommertje »

Ik wil mijn ketting en tandwielen vervangen.
Op vele webshops komt bij selectie van DID ketting en een DL1000 automatisch het type 525 naar voren.

Volgens de site van de fabrikant (didchain.com) is de 525 alleen geschikt tot 750cc.
Voor een 1000 cc is het type 530 benodigt.

Deze laatste kom ik echter niet tegen in combinatie met bebehorende tandwielen voor de DL1000?

Heeft iemand ervaring mee met het bestellen op internet van correcte kettingsets?
Graafie68

Re: Type DID ketting voor een DL1000?

Bericht door Graafie68 »

hallo strommertje, welkom hier.

maar kijk hier ook eens. :o)

http://forum.v-strom.nl/viewforum.php?f=14.
vinden wij leuk.

en dan hebben we nog een zoek gedeelte, das 2

en kijk hier eens. http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=6&t=5505

succes er mee. :wink:
strommertje

Re: Type DID ketting voor een DL1000?

Bericht door strommertje »

De topic en de zoekfunctie had ik inderdaad al gevonden. Deze beantwoorden echter mijn vragen niet.

Moet er perse een 530 onder een DL1000 of mag een 525 ook.
In het eerste geval: waar zijn deze online te koop?

PS: het voorstellen moet idd nog gebeuren. Net nieuw op dit forum, dus dat zoeken we nog uit hoe dat moet.
Graafie68

Re: Type DID ketting voor een DL1000?

Bericht door Graafie68 »

is niet kwaad bedoelt hoor. :o)

maar weet je wat er nu onder zit een 525 of een 530.
en hoe lang ging die mee??? en valt dat mee of tegen. hoeveel km's is er mee gereden.
een 530 zou meer km's aan moeten kunnen dan een 525, als je het onderhoud goed en regelmatig doet.

mischien dat er nog iemand anders is die er meer ervaring mee heeft.
succes met de keuze.

tipje, probeer jos smit in haarlem is, die heeft allerlei kettingen met eventueel een ketting pons.
strommertje

Re: Type DID ketting voor een DL1000?

Bericht door strommertje »

Ik heb de motor niet zolang, en het verleden ken ik niet. Wat ik wel weet is dat er een 45 tands achter zit, dus het geheel zal wel al een keer vervangen zijn (origineel is 41 of 42). Momenteel staat er ca. 28.000km op de teller.

Ook jos biedt alleen maar de 525 aan bij een 1000cc. Ik zal hem morgen wel bellen om te vragen hoe het zit.

NB: Graafie68, bedankt voor het meedenken :D .
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Type DID ketting voor een DL1000?

Bericht door PvdBogaard »

Het is een standaard ketting die er nu op zit. De teller staat op 24000. Lang geleden reed ik een CBR600. Toen varieerde de kettingleeftijd tussen de 3000 en 18000 km. Waarbij die 3000 stand gold voor een ketting die in Italie gekocht moest worden omdat de zittende ketting "spontaan" slechter werd. Kreng koste toen Hfl 600. Toen ik weer thuis kwam kon die meteen vervangen. Ach ja, we hebben nu eenmaal veel centjes over voor vakanties ....

Elke keer als een rondje gereden heb, gaat de fiets in de garage en druppel ik de ketting met olie. Gebruik veeels te veel maar goed, beter dan te weinig.
Op zich vind ik de 24000 stand best goed, maar dat wil niet zeggen dat ik 30,000 niet nog beter vind... Hoe minder gezeur, hoe beter. Ketting is nu eenmaal niet het meest favoriete onderdeel. Helaas is het cardanaanbod maar gering.

Ga van t weekend op vakantie en vond op internet een zaak die een 525/17/42 ketting (DID, X-ring) in de aanbieding had. Nu 150 incluis afleveren aan de deur (bij motozoom.nl). Tja die heb ik maar besteld. Kijk ik over ca 25,000 km wel weer :bye:
strommertje

Re: Type DID ketting voor een DL1000?

Bericht door strommertje »

Volgens Jos Smit wordt de DL1000 standaard met een 525 geleverd.

Hier zijn twee versies in, de standaard en de verzwaarde versie. Ik heb maar de verzwaarde versie besteld.

De praktijk zal leren hoeveel km deze meegaat.

We zien het wel.
Plaats reactie