Remblokjes tegen schijf??

Plaats reactie
Eelko71

Remblokjes tegen schijf??

Bericht door Eelko71 »

Beste mensen, Ik ben redelijk nieuw op dit forum en dan ook nog eens behoorlijk van de A technische :? . Maar wel bereid om te leren hoor :D

Gisteren was ik me ketting aan het smeren en toen ik het achterwiel met de hand draaide leek het erop (qua geluid) alsof de remblokjes wel erg strak tegen de remschijf aanzitten, je hoort namelijk een soort schurend geluid. Tijdens het rijden merk ik er overigens niks van hoor. Min vraag is of dit zo hoort? Of dat ik hier eens zou naar moeten laten kijken?

Ik hoop dat jullie me een beetje snappen, ik hoor het graag.

En voor iedereen natuurlijk alvast een fantastisch Pasen, als we de voorspellingen mogen geloven hebben we maandag een mooie motordag in het vooruitzicht :P
Snipes

Re: Remblokjes tegen schijf??

Bericht door Snipes »

Als de remblokken heel licht aanslepen is geen probleem en soms zelfs normaal. Als je je wiel met de hand een slinger geeft en hij rolt door is er niets aan de hand. Je kunt dan voor de zekerheid nog stukje rijden en onderweg even voelen of je remschijf ook erg heet wordt zonder daarvoor stevig te remmen Wel even afstappen natuurlijk 8) ). Door de warmte zet het materiaal wel eens uit waardoor het alsnog vast komt te zitten.

Voorzichtig met de vingers want schijven kunnen erg heet worden !
M.A.D

Re: Remblokjes tegen schijf??

Bericht door M.A.D »

Maak je maar geen zorgen hoor ,
Dit is normaal .
Je hoort ze er wel tegenaan slepen ,maar ze remmen niet af.

Gr, vanuit Venlo.
Eelko71

Re: Remblokjes tegen schijf??

Bericht door Eelko71 »

Dank voor jullie reacties, dat is dan weer een gerustelling. :)
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Remblokjes tegen schijf??

Bericht door Soesko »

Nog even een aanvulling. Als je de motor weggezet na een regenrit en daarna weer gaat rijden dan hoor je even een heel erg schavend geluid en soms zitten de remblokken zelfs vastgeroest aan de schijf. Dat is allemaal volledig normaal, want als je maar even rijdt dan is het weg. Blijf je een zwaar schavend geluid horen en voel je veel weerstand dan kunnen de zuigers wel eens vast zitten in de klauw. Dat moet je dan overigens wel serieus nemen.
Eelko71

Re: Remblokjes tegen schijf??

Bericht door Eelko71 »

Soesko schreef:Nog even een aanvulling. Als je de motor weggezet na een regenrit en daarna weer gaat rijden dan hoor je even een heel erg schavend geluid en soms zitten de remblokken zelfs vastgeroest aan de schijf. Dat is allemaal volledig normaal, want als je maar even rijdt dan is het weg. Blijf je een zwaar schavend geluid horen en voel je veel weerstand dan kunnen de zuigers wel eens vast zitten in de klauw. Dat moet je dan overigens wel serieus nemen.
Thx Soesko allemaal erg nuttige tips voor een beginnend motorrijder!
Plaats reactie