Wat kost de 24000 beurt?

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door MacB » za 19 feb 2005, 22:36

Nu we toch bezig zijn, nog effe dit.
Binnen een aantal maanden is hij eraantoe, hoeveel gaat dit +/- kosten. :wink:

Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 278
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1000A L6(zilver) daarvoor DL1000A, daarvoor DL1000 K8, daarvoor DL1000 K2
Locatie: Heiloo

Bericht door Gerrit » ma 21 feb 2005, 10:26

Meer dan je tot nu toe gewend bent, omdat de kleppen gesteld moeten worden. Ik heb net de 48.000 km gehad. Was 300 euri's kwijt, waarvan 200 euro aan arbeidsloon; ze zijn 4 uur bezig geweest.
Kleppen stonden nog goed.

Hierbij hangt het bij jou er natuurlijk ook van af of wat de status is van de ketting en remblokken. Komt er allemaal extra bovenop.

Suc6

Groets,

Gerrit

Ferdo

Bericht door Ferdo » vr 20 mei 2005, 23:44

Gisteren heb ik mijn DL650 van de 24.000 km beurt opgehaald bij Motoport Leek. En bij mij kostte het ook zoiets. Maar ik heb beduidend meer laten doen.

Aan onderdelen was ik 415 euro kwijt. Inclusief een setje Tourances voor 300 euro. Daarnaast was de olie 27 euro. En twee boegies 16 euro. (Ze hadden notabene eerst 4 boegies op de rekening staan!?!?!?!). Plus nog wat klein spul zoals een oliefilter, remvloeistof en motopower I.

De arbeidsloon was berekent voor 6,5 uur op 285 euro.
Gedaan is:
grote beurt
klepspeling gecontroleerd, stonden nog ver genoeg open.
secundaire gasklep gesynchroniseerd
primaire gasklep gesynchroniseerd
CO meting
Throttle Position Sensor (TPS) nagemeten
voor- en acherband vervangen

Totaal dus: 700 euro, inclusief vervangende motor (een gemeen trillende bandit)

Oh ja, er is ook nog onder garantie wegens corrosie de linker motor afdekking (cover, en gasket, magneto) vervangen a 114 euro.
En de spiegels komen binnenkort aan de beurt. Er komen scheuren tevoorschijn in de spiegelgewrichten. Suzuki schijnt een soort plastic te gebruiken dat krimpt als je veel (!) rijdt.

swintie

Bericht door swintie » wo 29 jun 2005, 18:55

Ik heb vandaag 386 Euro betaald voor mijn 24.000 Km beurt. (Nieuwe bougies, olie, oliefilter,...) Heb wel een volledig nieuwe ketting + tandwielen moeten laten plaatsen. Ook de lager van het achterwiel was defect en werd vervangen samen met de rubbers. Dure hobby, dat wel.. Zeker als je weet dat ik nog geen vier weken geleden bij mijn dealer stond voor de 18.000 Km beurt... Maar het waren 6000 héél leuke kilometers 8)

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6756
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

24000 beurt

Bericht door Stroompje » vr 26 aug 2005, 19:11

En ja hoor hij kan er weer tegen na zijn 24000 beurt...... :arrow: zal ook wel moeten, hij moet me naar mijn werk brengen :arrow: kan ik de rekening terug verdienen :!: :!:
(als mijn baas tenminste werk voor me heeft......... :? )
Dit moest ik betalen, de rest is afgesteld of gecontroleerd, zonder extra kosten.....:
* 2 kleppen gesteld, stonden te ruim......
* Klepdekselpakking
* koppelingsvloeistof
* Bougie's
* Luchtfilter
* Carburateurs gesynchr.
* Motorolie
* Oliefilter
* Remvloeistof
* Kettingset
* Nw voorband Anakee
* Kleinmat. smeermid. en millieuheffing
* à € 465,61
* 4 uur arbeid à € 180,-
= € 645,61.............(zonder band en kettingset € 301,57)

Pffffffff of je een emmer leeggooit :roll: maar wat waar is, is waar hij loopt weer als een ......... :lol: :lol: :lol:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8074
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » vr 26 aug 2005, 20:27

Heleen schreef:* Carburateurs gesynchr.
Dat vind ik knap als ze dat gedaan hebben op een fiets met injectie ....... :roll: :lol:
En welke rest kreeg je er dan "gratis" bij?
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6756
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Bericht door Stroompje » vr 26 aug 2005, 20:47

Iron Horse schreef:
Heleen schreef:* Carburateurs gesynchr.
Dat vind ik knap als ze dat gedaan hebben op een fiets met injectie ....... :roll: :lol:
En welke rest kreeg je er dan "gratis" bij?

Dit is dus niet mogelijk volgens jou?
:oops: :oops: eeeh ........ik zal eens ff kijken wat er op mijn rekening staat...........

Mmmm een kruisje staat erbij maar geen bedrag in €'s........ :oops: :oops: Deze A-techneute zal eens vragen wat dat inhoud...

De rest is de gebruikelijke inspectie van banden remmen lagers kabels verlichting bouten etc.....
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8074
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » vr 26 aug 2005, 21:10

Ik denk dat wanneer het een "aangekruisd" item betreft het betrekking heeft op de gaskleppen. Ze moeten "iets" aankruisen als ze alleen maar zo'n formulier hanteren.

BTW carburateurs zijn van die dingen met vlotters (kun je van buiten niet zien hoor) enzo en grote dingen per cilinder, die lijken weinig op een injectiesysteem van de Strom dat door de ECU wordt gemanaged. Alhoewel soms moeilijker af te stellen dan even met een "boxje" rijden ze vaak wel zuiniger dan injectiefietsen.

Het blijft een hoop geld, maar met de specificaties en ook nogeens een kettingset enz. valt het me niet echt tegen. Het lijkt me alleszins redelijk. Ik heb (heel veel) slechtere ervaring. Overigens (nog) niet met de V-Strom.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

V-rider

Bericht door V-rider » di 22 nov 2005, 12:33

Tja, en dan mag die van mij volgende week dinsdag naar De Valkenier in Barneveld.
Ik heb het flauwe vermoeden dat de modificatie aan het koppelingshuis moet worden uitgevoerd.
Helaas is de mijne net ouder dan 3 jaar en valt dus buiten de coulance van Nimag (geloof ik, hoop ik niet). Denk dus dat de rekening hoog gaat uitvallen.
De achterband moet ook worden vervangen (ga er een Trailwing op zetten).
Ik houd dus nu al mijn hart vast.

Heeft iemand ervaring met de kosten van de modificatie buiten de 3 jaar?

V-rider

Bericht door V-rider » di 29 nov 2005, 16:58

Nou, daar gaan wij dan. Vanmorgen geweest bij een bekende van Heleen (en vele anderen), De Valkenier/Richard in Barneveld. Stond trouwens nog een blauwe in de werkplaats (iemand van forum?).

Goed, terug naar de gedane arbeid:
- Kleppen gesteld (te strak)
- klepdekselpakking
- koppelingsvloeistof vervangen
- bougies vervangen
- luchtfilter gechecked (pas nog uitgespoten door Rinus, hoefde niet vervangen te worden)
- synchronisatie (aangekruisd, idem als Heleen)
- motorolie vervangen
- oliefilter
- lagers gechecked
- luchtfilterrubber was pleite, dus even een nieuw erop gezet (blijkbaar bij vorige beurt in Amsterdam blijven liggen, blij dat ik daar weg ben)
- remvloeistof vervangen
- blokjes gechecked (prima in orde, kan ik voorlopig nog mee door)
- kettingset vervangen
- kabels en verlichting nagekeken
- nieuwe voor en achterband (Trailwings)
- klein materiaal
- benzine (was toch iets te leeg aangekomen, sloeg af tijdens testen)
- diverse smeermiddeltjes en milieuheffing

3,75 uur a 45 euro.

Ik beaam het standpunt van Heleen, alsof je een emmer leeggooit!
750 eurootjes!!! Waarvan dik 450 voor de banden en kettingset.

Zeer tevreden over de beurt en hij heeft echt niet stilgezeten (ben er bijgebleven, erg interessant en vriendelijk).
En dan heb ik 1 ding vergeten te noemen, maar dat wordt vermeld in Positief over Suzuki!

Was getekend,
Een blije V-rider

Strommie

Bericht door Strommie » di 29 nov 2005, 17:21

Een hoop geld Peter, maar er is ook véél aan gedaan zeg.
Dat de arbeids-uren kloppen, heb je zelf na kunnen gaan, dus dan is dat geen 'open vraag'; en bovendien vind ik het in een redelijk rappe tijd gedaan (3,75 uur)

Dat ontbrekende rubber bij het luchtfilter is mij toen niet opgevallen :oops:

Laat me raden over je stukje: positief over Suzuki .....

..... hebben ze de modificatie aan je koppelingshuis onder garantie/coulance vervangen????!

Ik ga zo ff dat topic opzoeken, of je dat geluk hebt gehad (Hoop het wel voor je, en dan is het je ook zéker gegund :wink: )

Groetjes, Rinus

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8074
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » di 29 nov 2005, 20:40

Het is een hoop geld, maar voor deze beurt vind ik het wel in verhouding als je ziet wat er allemaal is gedaan. En dan is de arbeidstijd zeker niet slecht te noemen. Het maakt er slechts een bescheiden deel van de rekening uit. Ik ken er die daar 8 uur voor schrijven. Als ze zo doorgaan daar kunnen er nog wel eens veel Strommers bij hen aankloppen denk ik.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

VstromRuud

Bericht door VstromRuud » do 01 jun 2006, 21:58

Ook ik was inmiddels alweer toe aan een 24000km beurt.

Standaard grote beurt,
4 kleppen gesteld,
nieuwe Motul olie + oliefilter,
2 nieuwe bougies
Ketting+tandwielen
Voorband Battlewing
Voorremschakelaar
Luchtfilter
Afstelling
Nieuwe remblokken achter

Al met al een record bedrag van maar liefst 765 euri's inclusief BTW.
(€416 materiaal, €227 arbeidsloon exclusief btw)
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Moet er nu weer even tegen kunnen (Hoop ik)

Jan1966
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 30 aug 2004, 16:15
Mijn motor is een: ex v-strom 650 rijder. Nu een Honda XL1000V uit 2002.Nog steeds v-strom fan
Locatie: Wieringerwaard

Bericht door Jan1966 » za 10 jun 2006, 18:41

Zojuist mijn Vstrom 650 opgehaald. De kosten van de 24000 km beurt:

arbeidsloon: 193,28
Voor remblokken: 36,24
Klein materiaal: 4,50
Milieuheffing: 3,00

subtotaal: 237,02

Oliefilter: 10,50
Pakking: 0,79
Shell advance brake: 6,86
Shell advance VSX 10 W 40: 27,89
Bougie U24ESRN: 13,10
Pakking, Klepdeksel: 26,30
Luchtfilter: 23,80
Remblokset RH: 40,53
Remblokset LH: 46,03
110/80 R19 Trail Wing: -68,25
110/80 R19 Pilot Road: 130,20

Totaal incl. btw 588,78

De Trail Wing zat er 4000 km op en vanaf het begin (zie topic over banden) had ik last van trillingen in het stuur. Ik was het zo zat dat ik nu een echte weg band (ipv all road) heb laten monteren. Het trillen lijkt nu over. Wel netjes dat ik 68 euro terug heb gehad voor de "oude" band.

De remblokken voor zijn vernieuwd. Ik vind het wel apart dat de blokken links en rechts anders geprijst zijn.

Groeten van Jan

Leipo
DL650 berijder
Berichten: 236
Lid geworden op: do 27 okt 2005, 09:33

Bericht door Leipo » wo 21 jun 2006, 08:58

regulier onderhoudsbeurtje met alleen een nieuwe anakee voorband kostte me bij De Valkenier 405,62 euro.
achterband was al eerder vervangen en kettingsetje was nog niet nodig (nog steeds de originele kettingset ;) )

alle kleppen gecontroleerd en geen 1 hoefde er bijgesteld te worden 8)

daarnaast natuurlijk allerlei controles, oliefilter vervangen, olie ververst, bougies vervangen, dingetjes gesmeerd, dingetjes nagelopen, de remvloeistof vervangen van beide remmen en nog wat andere dingetjes.

ze zijn 3,25 uur bezig geweest en de kosten zonder voorband waren ongeveer 275 euro.

dat viel mee dus :P

Gebruikersavatar
Kermit
DL650 berijder
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 08 apr 2005, 21:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Opeinde (frl)
Contacteer:

Bericht door Kermit » zo 02 jul 2006, 12:00

Vorige maand bracht Petra haar dl650 voor de 24000 beurt. In juli maar weer even langs bij Motodrome Burgum want we rijden straks in Noorwegen ook weer flink wat kilometers.

deze 24000 beurt:
kleppen gecontroleerd
caburateurs gesynchroniseerd(hardnekkige onderdelen blijkbaar)
olie, -filter, 2 bougies, koelvl., K&N luchtfilter (€57 excl), remvloeistof en forte..
4,4 uur
totaal €393,22 :|
:mrgreen:
Panta rhei

Gebruikersavatar
The V
EX- V-Strom berijder
Berichten: 833
Lid geworden op: za 25 dec 2004, 11:14
Mijn motor is een: Kawasaki Z750
Locatie: Den Haag

Bericht door The V » vr 28 jul 2006, 09:10

Mijn 24000 beurt:

Oliefilter HOCO, Luchtfilter Suzuki, Olie 10W40 Durablend (2,8L), 2x Bougie, remolie, kleppen stellen, en de rest wat bij een grote beurt hoort, 4,5 uur arbeidsloon.

Totaal: € 352,52

En hij rijdt weer als een zonnetje.

Als het inhouden/schokken weer terugkomt moet ie ff voor een afspraak naar de importeur.
DL650K4, R1200RT, Z750, K1600GT-P

MaxZeiler

24000 beurt op Prinsjesdag

Bericht door MaxZeiler » wo 20 sep 2006, 00:44

vandaag, Prinsjesdag 19/9/06 weer in B'veld opgehaald mijn DL1000 (K04)

standaard 24/k beurt, geen bijzonderheden - wel koplamp afgesteld (stond iets te hoog) - en scott-oiler ontlucht (druppelt nu weer lekker) - inclusief proefrit. ketting en banden net voor de Noorwegen trip (juli) al gedaan.

onderdelen € 122,42 - arbeid 3,5u a € 50,- (hé - van € 45,- met € 5,- naar € 50,- omhoog => hebben jullie op Prinsjesdag ook 11% loonsverhoging gekregen?) totaal € 297,42 in lijn met wat andere forummers vorig jaar ook betaalden.

rijdt lekker - maar deed 'ie daarvoor ook al.

vstrompower

24000 km beurt voor euro 390,75, ben ik daarmee de duurste ?

Bericht door vstrompower » do 12 okt 2006, 18:21

Vandaag mijn DL650 voor een 24.000 km beurt weggebracht.

Omschrijving : grote beurt met kleppen :

K&N schoongemaakt, gesmeerd (is pas nodig na 50.000 km) ;
Gesynchronisseerd ;
Bougies vervangen ;
4 uitlaatkleppen gesteld.

Arbeidstijd : 5 uur a' 52,50 = 262,50
Millieuheffing : euro 2,10

Bougies : 2x 7.71 -/- korting : 13,88
Filter, fuel : 1x 10,50 -/- korting : 9,45
Engine oil : 2.7 liter : -/- korting : 21,43
Koelvloeistof : 2 liter : -/- korting : 9,-

Totaal : euro 328,36 + BTW : 62,39 = euro 390,75


Geen ketting , geen banden, geen remblokken....... en toch ben ik veel duurder uit als mijn mede V-strommers...

Verklaring dealer... veel tijd nodig want de radiateur moet er af en de nokkenassen moeten uitgebouwd worden om de uitlaatkleppen te kunnen stellen.

Bandit

Bericht door Bandit » vr 13 okt 2006, 21:07

Zo, met bijna 25 K op de teller was mijn "darling" eindelijk aan de beurt. Voor het luttele bedrag van 333 eurisch moest zij weer op en top zijn, maar niets is minder waar. Door een door mij aangegeven klacht van "zo nu en dan bij een warme motor overslaande cilinder" zijn er wat extra arbeids uurtjes in de beurt gestopt maar de klachten zijn alleen maar erger geworden, heel jammer natuurlijk. Dus de eerst volgende trip a.s. vrijdag gaat richting Hoegee motoren, daar gaat "mijn liefje"even onderhanden van een echte deskundige.
Dus ............... jammer jammer jammer. :cry:

8)

Blackstrom

Bericht door Blackstrom » vr 26 jan 2007, 23:10

gedeeltelijke 24.000 km beurt laten uitvoeren bij Hoegee.
bij 24K olie zelf ververst en bougie's vervangen, remblokken voor
en bij 27.000km naar Hoegee gebracht:

Werkzaamheden/Arbeidsloon:
Kleppen stellen/Synchroniseren: EUR 72,00
Inlaatrubbers vervangen: EUR 24,00
Werkcilinder koppeling lekt: EUR 12,00 Coulance NIMAG 50%
Koppelingshuis vervangen: EUR 48,00 Coulance NIMAG 50%
Remblokken achter vervangen: EUR 12,00
Injectie afstellen: EUR 96,00
------------
Totaal: EUR 264,00 ex BTW

Onderdelen:
2x inlaatrubber: EUR 79,60
Werkcilinder koppeling: EUR 41,40 Coulance NIMAG 50%
Motul Brake Fluid(koppeling) EUR 6,30
Pad&retainer (achterrem) EUR 47,85
Roller bearing EUR 10,21 Coulance NIMAG 50%
Pakking koppeling EUR 4,54 Coulance NIMAG 50%
KoppelingsHuis EUR 156,40 Coulance NIMAG 50%
Plug Shaft Hole EUR 7,70
-------------
Totaal: EUR 354,00 ex BTW

TOTAAL: EUR 264,00+EUR 354,00+BTW EUR 117,42= EUR 735,42

Niet goedkoop, maar op de onderdelen van de bekende
problemen was gelukkig een coulance regeling van toepassing, anders
was de rekening nog hoger uitgevallen.
Moet wel zeggen dat mijn strom nu weer als nieuw rijdt :-)}
Horten en stoten is volledig verdwenen door het afstellen van de
ECU, geen trillingen en zagende geluiden meer van het koppingshuis.

Hoegee waarschuwde mij wel dat door het opnieuw afstellen van de ECU
het benzineverbruik zou kunnen toenemen. Heb nu 2 tanks leeggereden
en het benzineverbruik ligt op 1 op 13,5 (normaal 1 op16.5) maar moet
zeggen dat het erg koud en stormachtig was tijdens deze 2 tankjes.
Voor het reele verbruik nog maar een paar tankjes leegrijden.

Toen ik de Strom had opgehaald bij Hoegee de via E-bay gekochte
staalommantelde remleidingen van Spiegler gemonteerd
(voorremmen+achterrem+koppeling) en natuurlijk de remvloeistof
ververst. Deze 4- delige set van Spiegler maakte de portemonee ook
nog eens EUR 115,00 lichter maar is een goede verbetering ten
opzichte van de originele remleidingen.

Voorlopig weer genoeg centjes aan de Strom besteed :wink: :wink:

Gebruikersavatar
DL650
DL650 berijder
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Locatie: Maasdam

24000

Bericht door DL650 » vr 09 feb 2007, 19:13

Van middag de strom weer opgehaald na de 24000 onderhoudsbeurt bij Hoegee in Giessen.

Ik was kwijt 369,91 Euro incl achterband.

Diffie
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 04:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Locatie: Abbenbroek
Contacteer:

Bericht door Diffie » za 23 jun 2007, 10:31

Gisteren mijn DL 1000 voor een 24000 beurt bij Motoport Rockanje gebracht, kosten 370,53 euro.

Uitgevoerde werkzaamheden;
24000 beurt
Kleppen stellen
Achterremblokken vervangen
Voorste inlaatrubber lag eraf, is weer goed gemonteerd.
K&N filter reinigen en weer in de olie zetten.

Gebruikte materialen;
150 ml Moto Power 8,76
oliefilter 5,80
olie 29,45
remblokkenset Lucas 25,17
klepstel plaatjes 4 stuks 11,60
K&N olie en cleaner 6,95
milieu toeslag 3,75
klein materiaal 6,15

Arbeidsloon 4,5 uur 213,75

Totaal 311,38
BTW 59,15

Totaal Factuur 370,53

En hij rijdt weer als een zonnetje, zeker nu de inlaatrubber weer goed gemonteerd is (begon tussen de 3000 en 4000 toeren te hikken / stotteren / en te ploffen)

akako

Bericht door akako » vr 27 jul 2007, 13:14

24000 beurt voor mijn DL1000: 266 euri geen bijzonderheden

werkzaamheden:

olie + oliefilter
luchtfilter
remvloeistof vervangen
koppelingsvloeistof iden
klepspeling gecontroleerd
ketting gespannen en gesmeerd
en nog wat kleinere dingen

dealer = Motorhuis Seppe

Bhodi

Bericht door Bhodi » vr 10 aug 2007, 22:09

en weer eentje met 24k op de teller

'Schade'
filter: 11,95
voorband: 130,65
achterband: 175,65
bougies: 2 x 10,75
olie: 45,60
remvloeistof: 9,00
verwijderingsbijdrage band: 2 x 4,50
ruim 1,5 uur sleutelen a 57,50
en een leenmotor.
Kleppenstellen hadden ze bij het oplossen van m'n 'plof- en afslaanproblemen' pas nog gedaan.
In totaal 510,88 afgerekend, viel me niet tegen moe'k zeggen zeker omdat er 2 banden bij zitten.

Nieuwigheid van de bandjes er nog ff afrijden, het zijn nou net formule 1 banden met van die strepen in het midden, nog 3 weken te gaan tot vakantie!
Dolomieten...here we come :D

Slurf
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 11:35
Mijn motor is een: Cagiva Navigator
Contacteer:

Bericht door Slurf » za 11 aug 2007, 00:15

Iron Horse schreef:
Heleen schreef:* Carburateurs gesynchr.
Dat vind ik knap als ze dat gedaan hebben op een fiets met injectie ....... :roll: :lol:
En welke rest kreeg je er dan "gratis" bij?
gasklephuizen synchroniseren of carburateurs synchroniserenis het zelfde werk.
Cagiva navigator 1000

Slurf
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 11:35
Mijn motor is een: Cagiva Navigator
Contacteer:

Bericht door Slurf » za 11 aug 2007, 00:36


3,75 uur a 45 euro.

Ik beaam het standpunt van Heleen, alsof je een emmer leeggooit!
750 eurootjes!!! Waarvan dik 450 voor de banden en kettingset.
Ik vind het netjes, als amateursleutelaar ben ik er 10 uur langer mee bezig.

[/quote]
Cagiva navigator 1000

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6483
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » do 01 nov 2007, 01:17

Ook mijn Black-Rhino heeft woensdag z'n 24.000 beurt gehad. Totale kosten INCL. BW ACHTERBAND € 396.00. En een gratis Guzzi leenmotor.

Is nog te doen!

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Menno

24.000 KM BEURT

Bericht door Menno » di 27 nov 2007, 21:23

13 /11/07 de 24.000 km beurt door Motorcenter Amsterdam (voorheen SAFE ) laten uitvoeren.

Grote beurt met kleppen 4,3 uur a 57,50 = 247,25
Vliegwiel losgelopen en vastgezet met spie ( zie topic onderhoud ) 2 uur a 57,50 = 115,00
Voorband vervangen 0,3 uur a 57,50 =17,25
filter 9,31
bougies 15,42
voorband anakee 93,60
olie 24,70
remvloeistof 2,99
koelvloeistof 10,48
kleinmateriaal en milieuheffing 12,10

TOTAAL 548,10 ex BTW
19% BTW 104,14

Totaal 650,= voor de 650, ben ik even blij dat ik geen 1000 heb 8)

De leenmotor kreeg ik overigens voor 3 dagen kado. Erg netjes !!!

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Bericht door Dyrck » wo 06 feb 2008, 19:33

Vandaag bij 24.700 alleen de kleppen laten checken (hoefden niet gesteld te worden) en 2 nieuwe bougies: €195,-

De rest van de 24.00 beurt doe ik binnenkort zelf.
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Bericht door Korsan » za 08 mar 2008, 21:45

In dec 2007 de beurt laten doen bij km stand 28952.
grote beurt met klepspelingscontrole remblokken achter, luchtfilter, olie en oliefilter, remvloeistof, bougies, pad & retainer (weet niet meer wat dat was). Totaal incl btw 464,26 euro.

De Bridgestone BW banden had ik zelf gekocht voor 210 euro. Die zitten er nu inmiddels ook op. Doordat ik ze zelf had gekocht en ze na de grote beurt erop heb laten zetten was ik daarvoor ook nog 45 euro kwijt.

Al met al heeft de beurt mij dus bijna 720 euro gekost. Wat een rot vervoersmiddel :? :D
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Strommax
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 21:12
Mijn motor is een: BMW K1200S Night Black
Locatie: Lier - Vlaanderen

Bericht door Strommax » za 08 mar 2008, 22:00

295 € net laten doen - Groot onderhoud, kleppen stellen, remblokken, olie, etc alles wat normaal moet gedaan worden 8)
Greetz
Strommax

MarcT

Bericht door MarcT » vr 04 apr 2008, 11:38

Jeee ! Ik zie allemaal bedragen tussen de 200 en 400 euro !

Nou, mijn 24000km kostte 970 euro ! Dat was dan wel met 2 nieuwe banden en een nieuwe kettingset.
Maar ze hebben er 8 uur over gedaan en wel wat kleppen gesteld enzo...

PFFF :(

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Bericht door Korsan » do 14 aug 2008, 21:03

46000 km beurt met kleppen en synchro en alles wat er bij komt kijken. Handvatverwarming zat in de weg en alles er af laten slopen. Originele handvaten er weer op. Verder geen bijzonderheden. Totaal 460 euro kwijt :cry: Na de leenmotor blij dat ik hem weer terug heb. :D
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Kristel

Bericht door Kristel » za 13 sep 2008, 19:55

Bij mij koste het 250euro,zal wel op 27000km mijn ketting moeten laten vernieuwen.Voor de rest rijdt mijn strommetje weer super zaaaaliiiiggggg!!!!!

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Bericht door Remko » vr 07 nov 2008, 21:25

Bij motorport Hippo en 22.000 290 euri, dan heb ik wel de 50 euro voor het halen en brengen er vanaf getrokken.

Valt me niet tegen.

En was goedkoper dan de 12000 beurt bij NIWA. Die koste me in juni net geen 300 euro.


18.000 beurtje heb ik overgeslagen, het kan te gek ook!!
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Steve van San

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Steve van San » ma 17 nov 2008, 21:50

zaterdag 24000 km onderhoud laten doen bij gsm motorpaleis antwerpen:nieuw remblokje achteraan,koplampen meer naar onder laten afstellen(vanwege teveel dimlichtjes aan de andere kant van de weg),verversen koelvloeistof,afstellen van de koppelingshendel(bleef af en toe haperen=ongewenste wheelies....absoluut af te raden),nieuwe kettingset en tandwielen,olie/oliefilter,verversen remolie.....€412,65.....
ik vond dit persoonlijk zeker niet overdreven,eerste maal bij motorpaleis geweest wegens dicht bij huis en lijkt mij een goede motorzaak met goede service,ze zien mij daar zeker weer....aanrader!!!! :worship:

Gebruikersavatar
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 693
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Locatie: België - Hasselt

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Joskestiller » do 17 sep 2009, 20:48

Gisteren mijn DL1000 terug opgehaald na zijn 24.000 beurt. Totale kostprijs € 270,00

Hiervoor werden de kleppen gesteld, pakkingen en dichtingen vervangen, nieuwe luchtfilter en bougies, 3100cc olie en oliefilter. Voor de werken en de proefrit werd € 60,00 aangerekend. Verder natuurlijk de gebruikelijke controle van remmen, remolie, speling kabels, ketting, ...

Valt dus nog mee... snel op naar de volgende beurt! :bye:
Honi soit qui mal y pense!!

Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Locatie: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Chopperbiker » za 03 okt 2009, 15:49

Gisteren de 650 weer opgehaald, kilometerstand 27dkm, grote beurt gehad. bij http://www.skmotors.nl
Totale kosten 305,=

Nieuwe olie, nieuwe bougies, remvloeistoffen voor- en achterremen, kleppen check (in orde), kleppen synchroniseren, luchtfilter schoon geblazen, schoonmaak remmen en onderhoud ketting, bandjes op spanning, verder alles ff nagelopen.
Loopt veel minder rauw als voorheen, rijd weer als nieuw!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.

Gebruikersavatar
Paarse_olifant
DL650 berijder
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 17:48
Mijn motor is een: BMW R1200 GS
Locatie: Utrecht

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Paarse_olifant » za 31 okt 2009, 17:38

Vorige week 24000 beurt laten doen bij MVM in Soesterberg.
Standaard beurt, geen extra's, EUR 455,-
Rijdt weer prima!
Ex v-strom 650

Spijker

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Spijker » wo 20 jan 2010, 11:25

Grote winterbeurt gedaan bij motoport Rockanje.
Opgehaald en weer gepoetst thuisgebracht .
Standaard beurt 24.000 +bedrading weer ingepoten voor € 457.
Had nog 80 euri aan spaarbonnen van de creditcard van Motoport dus ik was € 380 kwijt.
Nu nog het zout van de weg en dan weer :-)}

Gebruikersavatar
Willystrom
DL650 berijder
Berichten: 408
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 20:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K4
Locatie: Oostzaan

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Willystrom » wo 20 jan 2010, 13:37

WAT een bedragen :( ben blij dat ik m,n eigen prive monteur heb. :worship:
zfc-zaandijk.nl/home.php

Suzie

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Suzie » do 22 jul 2010, 00:18

Normaal verricht ik de servicebeurten aan mijn motoren zelf. De 24000-beurt heb ik in verband met het kleppen stellen uitbesteed bij Motor Centrum Almelo (dus eens een keertje niet naar die sjieke zaken van Motoport). Kosten: € 183,00. M.i. een meer dan acceptabele prijs :lol: .

Olie
Oliefilter
koelvloeistof
slang klem
ring aftapbout

Luchtfilter OK (vervangen bij 18000km door mijzelf)
remolie OK (vervangen bij 18000km door mijzelf)
bougies OK, vervanging bij 30000km

Kleppenstellen

Totaal 2,6 uur arbeid in rekening gebracht

Geen poespas als een leenmotor , haal-brengservice of poetsen van je motor, daar is de prijs dan ook naar :mrgreen:
Belangrijkste: alle werkzaamheden worden uitgebreid VOORAF met je besproken, dus geen verrassingen achteraf.

O ja, waar we hier in Almeloooo niet aan doen: milieutoeslag en ander geneuzel a €5,00 (dat tikt namelijk wel lekker aan)

Gebruikersavatar
Dgr
DL650 berijder
Berichten: 738
Lid geworden op: zo 29 jun 2008, 00:47
Mijn motor is een: DL650 K7
Locatie: Breda

Re:

Bericht door Dgr » do 22 jul 2010, 08:50

MarcT schreef:Jeee ! Ik zie allemaal bedragen tussen de 200 en 400 euro !

Nou, mijn 24000km kostte 970 euro ! Dat was dan wel met 2 nieuwe banden en een nieuwe kettingset.
Maar ze hebben er 8 uur over gedaan en wel wat kleppen gesteld enzo...

PFFF :(
't is een schrale troost Marc, maar je bent niet de enige :lol:

Vorige week een grote beurt laten uitvoeren inclusief nieuwe kettingset en banden.
De monteur gaf aan dat alle 8 de kleppen zijn gesteld.
Dealer: motorhuis Seppe in Bosschenhoofd.

4 Bougies (4x7,78) 31,12
Luchtfilter 29,74
Oliefilter 12,50
Klepstelplaatje wissel (8x3,50) 28,00
Remvloeistof ververst 9,65
olie semi-synth 37,26
Milieuheffing 9,50

Kettingset Tsubaki 157,00
Pirelli Scorpion Trail 110/80R19 121,38
Pirelli Scorpion Trail 150/70R17 150,42
Pivot cover L (rubbertje in het frame thv. je enkel) 14,39

Arbeidsloon (6:30 uren à 59e) 383,50

Grand total: 984,48

Suzie schreef: Olie
Oliefilter
koelvloeistof
slang klem
ring aftapbout


O ja, waar we hier in Almeloooo niet aan doen: milieutoeslag en ander geneuzel a €5,00 (dat tikt namelijk wel lekker aan)
:mrgreen:

Suzie

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Suzie » za 24 jul 2010, 00:02

Met geneuzel bedoel ik de vage term "kleinmateriaal". Natuurlijk een slangeklem of een ringetje moeten betaald worden, maar... al te vaak tik je tussen de 5 en 10 euri's af en je hebt geen idee wat het is.

De genoemde slangeklem en de olieplug ring stonden bij mij op de rekening voor totaal € 2,50.

Kijk, een ondernemer moet natuurlijk wat verdienen en daar is niks mis mee. Wel duidelijk zijn wat je biedt voor de centen, zodat je als klant een zuivere afweging kunt maken.

Misschien ben ik wel eens te kritisch, maar een rekening zoals jij die moest betalen zou meteen het einde van m'n hobby (of m'n huwelijk) inluiden.


Groet,
Andre

Gebruikersavatar
Dgr
DL650 berijder
Berichten: 738
Lid geworden op: zo 29 jun 2008, 00:47
Mijn motor is een: DL650 K7
Locatie: Breda

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Dgr » za 24 jul 2010, 01:41

Andre, niet te serieus op ingaan als ik er " :mrgreen: " achter zet... ik zat maar wat te dollen :wink:
Ben 't verder helemaal met je eens hoor. De komende drie beurten voer ik gewoon weer lekker zelf uit, zoals ik ook de 6, 12 en 18 dkm beurten heb gedaan.
(Gelukkig heb ik als vrijgezel geen huwelijk op 't spel staan)

Suzie

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Suzie » za 24 jul 2010, 14:04

Dgr schreef:Andre, niet te serieus op ingaan als ik er " :mrgreen: " achter zet... ik zat maar wat te dollen :wink:
Dus ook niet wanneer je een :wink: plaatst? Dat wordt opletten voor serieuze gasten zoals ik :schater:

Gebruikersavatar
LuBra
DL1000 berijder
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 17:28
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000A (tot 27-6-2014 een DL650)
Locatie: Montfoort

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door LuBra » wo 25 aug 2010, 09:16

Gister de strom een 24K beurt gehad bij Goedhart, Bodegraven

Remblokken voor € 110,80
Gasket, Cyl Head € 37,82 (zal wel met het kleppenstellen te maken hebben)
Bougies 4x € 35,94
Oliefilter € 11,70
Olie € 25,00
Remvloeistof € 8,85
Test/kl mat/milieu € 22,00
Arbeidsloon 4:15 à €69,75 € 296,44

Totaal € 548,55

Hm, materiaal lijkt me vrij standaard, maar ervan uitgaan dat een gemiddelde Monteur 174 uur per maand werkt kom ik toch op € 12.136,50 uit. Zit natuurlijk wat marge en winst op maar denk toch dat ik me ga omscholen :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 840
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 20:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Locatie: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door Jomme Dox » wo 25 aug 2010, 10:39

ik zal al maar beginnen sparen.... :cry:
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1875
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wat kost de 24000 beurt?

Bericht door PDvD » wo 25 aug 2010, 15:11

Zijn die remblokken van goud gemaakt ofzo? 110 euro... ben je gek ofzo?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Plaats reactie