zweverig gevoel

Plaats reactie
Motorijder

zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

als ik 130 a 140 rijd dan krijg ik een zwevend gevoel vooraan net als of je met een te lage bandenspannig rijd. ik heb hiervoor al kosten gedaan om het te verhelpen, nieuwe rollementen gestoken voor en achteraan, nieuwe rubberblokken in het achterwiel, en nieuwe banden (battelwings). En ik ik heb het nog steeds. zelfs als ik zonder koffers rij. ik overweeg van hyper pro voorveren te steken.
ik heb nu net gelezen dat er een is die zijn achterveer hard zet dus dat kan ik ook nog eens doen. zijn er nog mensen met dit probleem of kent er iemand een oplossing?
al bij voorbaat dank
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

ik heb mijn achterveer op zijn hardste stand gezet en dan ermee gaan rijden en ik moet zeggen het is een lichte verbetering, maar dan moet je ook ingeven aan het soepele gevoel van het bochten nemen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: zweverig gevoel

Bericht door Iron Horse »

Ik heb alleen ervaren dat hij vanaf 160 km/hr (op de teller) begon te dweilen. Vond hem dan niet lekker meer rijden, met andere motorfietsen niet zo'n last gehad als met de V-Strom. Tot 150~160 en niet harder wilde het aangenaam blijven was mijn ervaring. Oorzaak? Geen idee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: zweverig gevoel

Bericht door Soesko »

De voorkant van de V-strom is zeker niet zijn sterkste kant. Wat mij betreft zijn de vering en de remmen onderbemeten. Ik heb bij die van mij progressieve veren gemonteerd (75 euro bij http://www.zietech.de" onclick="window.open(this.href);return false;, dan heb je een set van Wilbers) en de vorkpoten een centimeter door de kroonplaat gestoken om meer druk op de voorzijde te krijgen. Daarnaast heb ik de veervoorspenning van de achterveer zo strak mogelijk gezet. Ik heb geen last van pendelen op hogere snelheid. Als je op hoge snelheid bochten neemt (zeg vanaf 140 km/u) dan merk je wel dat de motor nog steeds niet helemaal strak is. Ik denk dat ook het frame wat moeite heeft om eea te verwerken. In ieder geval rijdt de motor fijner met progressieve voorvorkveren. Hij is wat strakker en duikt minder tijdens het remmen, waardoor je meer gevoel hebt en harder kunt remmen. Dat is zeker een aanrader.
HD bye-bye

Re: zweverig gevoel

Bericht door HD bye-bye »

duiken doet hij wel, dat klopt. Volgens de dealer gebruiken wij de motor te weinig off-road, en daar heb je het wel nodig. Maar met hypro's erin is het wel even anders rijden.
Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: zweverig gevoel

Bericht door Soesko »

Ik heb gisteren nog een heel stuk off road gereden, met progressieve veren. Dat gaat best als je maar niet al te gek doet. De meeste V-stroms zullen slechts op asfalt gebruikt worden en dan zijn de progressieve veren dus wel aan te bevelen. Hyperpro's zijn wellicht heel duur. Daarom kun je beter bij bovenstaand adres een setjes Wilbers bestellen. Ik heb nog even op hun site gekeken en zag daar dat ze momenteel 67 euro kosten. Dat is toch best te overzien. Het monteren stelt niet zoveel voor en is binnen een uur te doen.
HD bye-bye

Re: zweverig gevoel

Bericht door HD bye-bye »

hoe heb je ze besteld en heb je daar ook nog een bestel nr van voor dat geld kun je je geen bult rijden sorry vallen . :worship:
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: zweverig gevoel

Bericht door Soesko »

Je kunt ze via de website bestellen en je geeft dan aan dat je vooraf wilt betalen. Je krijgt dan de bankgegevens en vervolgens maak je de betaling rond. Het betreft een betaling naar het buitenland en dat gaat een beetje anders (je hebt dan twee codes nodig, een iban en nog een andere, waarvan ik de naam vergeten ben). Ik heb op de website van ING even gelezen hoe ik gratis kon betalen en dat stelt niet zo veel voor. Misschien kun je ook wel met een creditcard betalen.
In ieder geval plaats je de bestelling via de website en vervolgens wijst de rest eigenlijk zichzelf. De verkoper mailt de gegevens door die jij nodig hebt om vooraf te kunnen betalen. Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik proberen om met de creditcard te betalen, dat werkt nog handiger.
Jokapo

Re: zweverig gevoel

Bericht door Jokapo »

Soesko schreef:Je kunt ze via de website bestellen en je geeft dan aan dat je vooraf wilt betalen. Je krijgt dan de bankgegevens en vervolgens maak je de betaling rond. Het betreft een betaling naar het buitenland en dat gaat een beetje anders (je hebt dan twee codes nodig, een iban en nog een andere, waarvan ik de naam vergeten ben). Ik heb op de website van ING even gelezen hoe ik gratis kon betalen en dat stelt niet zo veel voor. Misschien kun je ook wel met een creditcard betalen.
In ieder geval plaats je de bestelling via de website en vervolgens wijst de rest eigenlijk zichzelf. De verkoper mailt de gegevens door die jij nodig hebt om vooraf te kunnen betalen. Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik proberen om met de creditcard te betalen, dat werkt nog handiger.
die andere heet BIC als in het pennetje :bye:
HD bye-bye

Re: zweverig gevoel

Bericht door HD bye-bye »

Bedankt voor de info.

mvg Patrick
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: zweverig gevoel

Bericht door Soesko »

Klopt, nu je het zegt. De andere code is de BIC, de Bank Identificatie Code of zoiets.
HD bye-bye

Re: zweverig gevoel

Bericht door HD bye-bye »

oke ik ga eens kijken of dat gaat lukken ben jij tevreden met deze veren of is het toch niet helemaal oke :worship: :worship:
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: zweverig gevoel

Bericht door Soesko »

Ik ben zeer tevreden met de veren. De motor is nog steeds redelijk comfortabel, maar duikt een stuk minder bij het remmen. Hierdoor heb ik meer gevoel en kan ook harder remmen. Mijn vrouw heeft een DL650 en begreep niet zo goed waar ik het over had met mijn progressieve veren. We hebben zondag even van motor gewisseld en nu wil ze dus ook progressieve veren. Ze vind dat de motor met progressieve veren harder remt. Ik heb ze maar zo wijs gelaten. In ieder geval voelde ook zij duidelijk het verschil. Bij mij was het gelijk goed en heb ik de oude olie laten zitten. Je kunt ook nog altijd met de olie experimenteren als je progressieve veren toch te zacht of te hard mogen aanvoelen.
Remko

Re: zweverig gevoel

Bericht door Remko »

Soesko schreef: Ze vind dat de motor met progressieve veren harder remt. Ik heb ze maar zo wijs gelaten.

Vraag ik me toch af wie nu de wijze van jullie twee is want je vrouw zou wel eens gelijk kunnen hebben!! auw

:mrgreen:


Met hard remmen heb je al redelijk snel je veren maximaal hebt ingedrukt en het enige wat dan nog een beetje probeert te veren is je band en dat kost remweg!
Dat is met ABS nog erger als zonder, overigens.

Als je nu progressieve veren hebt, dan kan je dus harder remmen zonder dat je je vering volledig indrukt en dat scheelt remweg!!!

:D
HD bye-bye

Re: zweverig gevoel

Bericht door HD bye-bye »

klopt als een bus :schater: :schater: :schater:
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

straks een nieuwe achterband laten steken en morgen gaan de hyper pro veren er op.
ik kan niet wachten om hem te gaan testen
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

niet te geloven! men had me verteld met een snelweg band te rijden en deze best te vervangen.
nu als ik naar het profiel keek van mijn battel wing leek deze nog nieuw te zijn. tot ik deze tegen een nieuwe zette "wat een verschil". resultaat ik heb deze avond 165 gereden zonder koffer en mijn moto bleef stabiel. dus het kan nu enkel nog beteren na het steken van de hyper pro veren. wordt vervolgt.
Robert_vd_B

Re: zweverig gevoel

Bericht door Robert_vd_B »

Misschien is het ook de moeite waard om dit draadje eens na te lezen..

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=4371

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar de lovende kritieken op de diverse fora hebben mij ertoe doen besluiten om deze Intiminators te bestellen.
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

net terug thuis na het testen van de DL met de Hyper pro veringen er in.
echt gasten dat is zallig rijden en wat een plezier in de bochten. en natuurlijk het het stabiel blijven bij het remmen. prijs gestoken 236 euro bij ideal moto in melsele. enige min punt schade aan mijn voor spatbord, maar dat gaat men morgen vervangen (ik stel die eerlijkheid van de zaakvoerder op prijs).
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: zweverig gevoel

Bericht door Kwakkel-BE »

Motorijder: hyperpro voor en achter gestoken? Voor die prijs lijkt het me dat je enkel de voorvering hebt laten veranderen, nee? :)
HD bye-bye

Re: zweverig gevoel

Bericht door HD bye-bye »

ben volgende week zaterdag aan de beurt ook voor dat bedrag voor en achter :schater: :schater: :schater:
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

hoeveel betaal je dan voor de achterveer, want ik overweeg van die ook nog te laten plaatsen.
Jokapo

Re: zweverig gevoel

Bericht door Jokapo »

HD bye-bye schreef:ben volgende week zaterdag aan de beurt ook voor dat bedrag voor en achter :schater: :schater: :schater:
236 of 385 :?: :?: :?:
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

de achter veer allen kan ik kopen voor: Bike Design Prijs (incl. BTW): € 107,00 .
en daar dan nog het plaatsen bij. maar ik denk zelf mijn demper te demonteren zodat ik uit spaar aan werk uren.
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

allen daarheen hyper pro geeft gratis advies over de afstelling van je veren dus het is de moment om er heen te gaan nu zaterdag 18 juli 2009:
http://www.hyperpro.com/news/detail.asp?NewsID=51" onclick="window.open(this.href);return false;

ik zal er zijn al moet ik 117 km rijden want ik wil een antwoord waarom mijn dl nog steeds niet echt stabiel is met de voorste hyper pro veren erin.
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

zoals hier eerder gemeld: ik dus de motor op en daar ter plaatse de zaak (lees probleem) gaan bespreken. Paul deed totaal niet moeilijk al was het (zoals jullie allen wisten) vandaag een dag dat men alleen gratis u veren aan een test onderworpen. Resultaat slecht. Plots werd er plaats gemaakt en mijn DL ging de werkbank op en men vroeg welke kleur van achterveer wens je. Het is de paarse geworden. Dus die mannen aan het werk terwijl ze eigenlijk niet werkten. Eens de achterveer gestoken, hebben ze de voorkant aangepakt. De regel vijzen vooraan kwamen naar boven van 3 naar 5 en de vorken werden 1.5 naar boven gebracht. Resultaat: ik ben naar Nederland gereden tegen 120 en terug gekomen met een gemiddelde van 140 met heel veel wind op de kop en dit op een pracht van een stabiele moto. Ik kon het natuurlijk niet laten van te testen en nu krijg ik wat ik vroeger had pas tegen 185 en dan is het nog redelijk. Met andere woorden Hyper Pro is zijn goede naam waardig en Service staat bij hen heel hoog in het vaandel. Dus Paul bedankt. Ik kan ieder aanraden om het te laten doen bij Paul, want die kennis hebben ze blijkbaar in België niet of toch zeker niet mijn hersteller. een "goede link" http://www.hyperpro.com/home/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: zweverig gevoel

Bericht door Patrick8888 »

Ik heb ook last van een zwerig gevoel, dus heb ik de adviesen die hier staan eens uitgevoerd. Dus de veerspanning achter hoger gezet en de voorvork poten heb ik 2 cm door de kroonplaat gestoken. Resultaat: het is een heel stuk minder! Ik zal ook eens contact zoeken met hyperpro.

Ook in bochten vind ik de motor nog steeds strak sturen. Het is natuurlijk geen racer, dus de V strom zal ongetwijfeld beperkingen hebben op het gebied van wegligging. Maar als ik vergelijk met mijn vorige motor (virago 750) blijft er iedere dag een wereld voor me open gaan. :D :D :D
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Nero

Re: zweverig gevoel

Bericht door Nero »

Motorijder schreef: want die kennis hebben ze blijkbaar in België niet
Ik verslik me in mijn eigen sap.
Wat een ondoordachte conclusie.

Heb ook Hyperpro's voor en achter op de DL.
En daar ben ik niet voor naar het buitenland moeten rijden.
Motorijder

Re: zweverig gevoel

Bericht door Motorijder »

Nero schreef:
Motorijder schreef: want die kennis hebben ze blijkbaar in België niet
Ik verslik me in mijn eigen sap.
Wat een ondoordachte conclusie.

Heb ook Hyperpro's voor en achter op de DL.
En daar ben ik niet voor naar het buitenland moeten rijden.
blijkbaar heb jij dan een betere hersteler dan ik, maar als je bij hyperpro zelf de vraag steld bevestigen ze dat de kennis van hun vertegenwoordigers in belgie niet altijd goed is. en ik weet dat ik ondertussen niet de enige ben die in nederland is geweest er waren er al voormij. bovendien betaal je daar minder en je bent zeker dat het goed is gedaan. en dan is nog de vraag hoe jij rijd want daar is ook nog een verschil in. om het zacht uit te drukken als ik maar 120 wil rijden dan verkoop ik mijn 1000 en koop mij een bromfiets.
Nero

Re: zweverig gevoel

Bericht door Nero »

Motorijder schreef:
Nero schreef:
Motorijder schreef: want die kennis hebben ze blijkbaar in België niet
Ik verslik me in mijn eigen sap.
Wat een ondoordachte conclusie.

Heb ook Hyperpro's voor en achter op de DL.
En daar ben ik niet voor naar het buitenland moeten rijden.
blijkbaar heb jij dan een betere hersteler dan ik, maar als je bij hyperpro zelf de vraag steld bevestigen ze dat de kennis van hun vertegenwoordigers in belgie niet altijd goed is. en ik weet dat ik ondertussen niet de enige ben die in nederland is geweest er waren er al voormij. bovendien betaal je daar minder en je bent zeker dat het goed is gedaan. en dan is nog de vraag hoe jij rijd want daar is ook nog een verschil in. om het zacht uit te drukken als ik maar 120 wil rijden dan verkoop ik mijn 1000 en koop mij een bromfiets.
Ik hou me er aan om geen reclame te maken.
Maar wees gerust, mijn Hyperpro's zijn in Vlaanderen door experts gestoken.
Om de voordelen van een Hyperpro te ervaren volstaat het om aan 60km/u een scherpe bocht te nemen.
Plaats reactie