Koppelingshendel stand 1 t/m 4

Plaats reactie
EoldenB

Koppelingshendel stand 1 t/m 4

Bericht door EoldenB »

Beste Strommers,

De koppelingshendel van mijn 1000 staat standaard op standje 2. Dit staat ook zo in het boekje. Er zijn in totaal 4 verschillende standen mogelijk.
Ik vind dat ik de koppelingshendel te ver los moet laten voordat ik vooruit kom. Ik heb het liever iets eerder. Kan ik het punt van opkomen naar voren halen door de stand te veranderen :?: :?: Zo ja, wat en welke stand is 1 en welke 3 en 4?
Is een verandering in stand niet nadelig voor de koppelingsplaten oid?
Ben erg benieuwd!

Greetz Edwin :bye:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Koppelingshendel stand 1 t/m 4

Bericht door Iron Horse »

Je hebt kennelijk geen kennis van techniek, wat overigens niet geeft hoor. Het betreft voor de 1000 een hydraulische koppelingsbediening en daar heeft de instelling op je handle geen enkele invloed op. Die is slechts om de bedienining te veraangenamen. Grotere of kleinere kneep om maar eenvoudig te omschrijven. De werking of invloed op de koppelingsplaten is met een hydraulisch systeem is verder niet extern te beïnvloeden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
EoldenB

Re: Koppelingshendel stand 1 t/m 4

Bericht door EoldenB »

Iron horse,

Ik heb idd niet heel veel verstand van techniek. Daarom ben ik blij met dit mooie forum. Ik hoop op deze manier (met behulp van jullie) daar wel verstand van te krijgen.
Ik ga straks meteen de stand aanpasssen om zo een "kleinere inkneep" te krijgen.
Thanks :!:

Greetz Edwin :bye:
Plaats reactie