rem pendaal

Plaats reactie
Momfer

rem pendaal

Bericht door Momfer »

hoi allemaal
ff een vr
heb mijn remlijdingen vervangen
heb nu rvs voor en achter (goodridge.nl)
maar wil mijn voetpendaal laten zakken
nu heb in de onderste moer los
en draai dan het pandaal naar onder
moer weer vast
en nu komt het
het lijkt wel of mijn remdruk ook gezakt is
het pendaal voelt netzo hard als daarvoor maar remt een stuk minder
Wat gaat er niet goed????????????

gr momfer :oops: :shock: :!:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: rem pendaal

Bericht door Iron Horse »

Volgens het werkplaatshandboek staat op blz. 2-24 beschreven (voor de DL650, ik weet niet of de DL1000 dezelfde afstelling heeft) dat het rempedaal 20~30 mm in lijn onder de bovenzijde van de voetsteun moet zitten. Nu is het geloof ik zo dat het een as is met een contramoer en een hevel waar hij aan vast zit. Op zich zou dat dus niet uit mogen maken of de bevestiging dan wat op de as verschuift aangezien je het draaipunt niet verandert. Is het niet zo dat hij geblokkeerd wordt? Dat zou de afstelling van 20~30 mm verklaren. Als je het zelf wilt bekijken moet je even het wphb downloaden, staat wel een linkje ergens op het forum. Of heb je remvloeistof op de remblokken of -schijven geknoeid? Probeer even wat remmenreiniger. Ik heb destijds ook zelf de leidingen vervangen en had eigenlijk geen problemen. Alleen het ontluchten wil wel eens even tegenzitten, maar je meld dat hij even hard aanvoelt dus zal het wel geen lucht zijn, tenzij het harde gevoel door een blokkering veroorzaakt wordt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: rem pendaal

Bericht door RvGS »

:arrow: HANDLEIDING DL 1000
:arrow: UK forum manual link, voor deze moet je waarschijnlijk je even aan melden, is geen probleem, je zult er veel interessante items vinden.

Veel lees plezier :bye:
Groet, Robert |
Momfer

Re: rem pendaal

Bericht door Momfer »

:worship: :worship: thanks mate

heb hem een beetje terug gesteld en hij is weer als vanouds
ben een beetje lang en wil mijn voet (maat 47) het liefst boven het pendaal laten rusten
dit gaat niet was er al aan gewent geraakt dus geen probleem
remt weer naar behoren
:lol: :lol: gr momfer
Plaats reactie