Spyball pech

Plaats reactie
Strombo

Spyball pech

Bericht door Strombo »

Eerste paasdag en mooi weer om even te toeren. Dan op het verste punt van huis stopt de motor er mee. Zo maar ineens. Gelukkig nog net niet op de snelweg, we zijn nog 300 meter van de oprit.

Eerst zelf maar even kijken. Het ledlampje van de Spyball brand de hele tijd. Geen reactie op de afstandbediening, geen geknipper waarmee ik hem kan resetten, want voor het uitvallen van de bijbehorende afstandbediening had ik wel de ontgrendelingscode bij mij. Niets werkt. Eerst maar eens uit de buurt van die hoogspanningsmasten, maar dat lost niets op. Dan de accu maar even loskoppelen om de spanning er af te halen en maar hopen dat het alarm (en de startblokkering natuurlijk) zich reset. Helaas helpt ook niet. Alle zekeringen nagekeken, niets kapot.

Dan maar de Wegenwacht gebled. Ik ben geen lid dus dat kost 220 Euro. Ik rij op een nieuwe DL1000, nog geen 1500 km op de teller, de Spyball is ook nieuw. De hulp van de wegenwacht is snel en prima. Op een vriendelijke manier worden de onderbrekingen van de Spyball naar de startmotor en de bezinepomp overbrugd en het machientje loopt weer. (Dat had ik zelf niet gevonden of veilig gekund)

Het lampje van de Spyball brand nog steeds continu, dus de storing is er ook nog steeds. Ik heb hem eenmaal thuis maar van de accu gehaald. Je weet maar nooit waar zo'n gestoort ding toe kan leiden.

Denk je dat de wegenwachtkosten ook onder de garantie van de Spyball vallen? Koop je @%$#@$#!!! een nieuwe motor, sta je nog stil langs de weg. Nou ja, volgende week maar eens terug naar de leverancier en horen wat die zegt.

Wat geleerd:
Lidmaatschap van de Wegenwacht (40 Euro per jaar) loont ook met een nieuwe motor :D
Ook een splinternieuw Spyball alarm kan erg onbetrouwbaar zijn :(

'k moest 't even kwijt.
:-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Spyball pech

Bericht door Iron Horse »

Kan me je frustraties goed indenken. Helaas komt het maar al te vaak voor dat alarmsystemen troublemakers zijn. Ik heb er ook nog eentje liggen om in m'n Vespa in te bouwen, maar ik heb gelijktijdig zo m'n twijfels vanwege die zo vaak gehoorde problemen. En ANWB lidmaatschap, niks mis mee en niet overdreven duur, al wil de concurrentie anders doen geloven. Ben al 39 jaar lid en gelukkig maar weinig gebruik van hoeven te maken. Ben benieuwd wat het verhaal van de dealer wordt. Lijkt mij toch niet normaal te noemen bij een nieuwe fiets cq alarm. Ik vind 220 Euro trouwens wel fors. Je kunt toch ter plaatse nog lid worden en betaalt dan uiteraard wel een (flinke) toeslag, maar ik wist niet dat die zo hoog was (is).
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Re: Spyball pech

Bericht door Remko »

Ik heb dan misschien niet de allergoedkoopste verzekering, maar ik ben gelukkig niet verplicht tot het monteren van een alarm en het gebruik van 40 kilo aan kettingen en dergelijke.....
Het eerste wat ik bij mijn auto heb gedaan is het alarm er uit slopen, kan ik 's avonds gewoon slapen en geen troubles onderweg!!!

ondingen zijn die alarmen en een bron van storingen en dergelijke!!


Ugh, ik heb gezegd!!!


8)
Big V

Re: Spyball pech

Bericht door Big V »

ik ben een aantal jaren lid geweest van de Intruder-club, en daar kwam op het forum de Spyball ook weleens te sprake. En volgens mij waren er weinig mensen er tevreden over, vaak ook door dit soort problemen.

Grtz. Eric
Plaats reactie