Kromme bout stuurdemper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Kromme bout stuurdemper

Bericht door Spip70 »

Toen ik vandaag mijn motor weer in z'n box stalde, merkte ik dat de linker stuurdemper iets krom zat. Schroeverdraaier bij gehaald en eerst iets los gedraait om de demper weer recht te zetten maar daar lag het niet aan. De bout zelf was krom. Nou weet ik vrij zeker dat (in mijn aawezigheid) de motor nooit op zijn linkerkant geweest is, ik zag ook geen sporen dat hij dit weekend op z'n kant heeft gelegen in mijn afwezigheid (hij heeft dit weekend op een parkeerplaats van een bungalowpark in Putten gestaan)... Nou weet ik niet zeker of het dit weekend gebeurd is, misschien was hij al langer krom, heb het alleen nu pas gemerkt.
Is dit iemand al overkomen? Kan zo'n bout (zonder aanwijsbaar geweld) krom raken?

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Dgr

Re: Kromme bout stuurdemper

Bericht door Dgr »

Tis opzich ook een boutje van niks (M6 ofzo?) met een relatief zwaar gewichtje aan 't eind. Hij is vrij makkelijk te richten in ieder geval. :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Kromme bout stuurdemper

Bericht door Iron Horse »

Moet toch wel een stootje gehad hebben, gebeurt echt niet vanzelf. Ik heb hem een keertje op z'n kant laten gaan en toen stond hij haaks. Dat was niet meer recht te maken, maar een beetje krom moet het nog wel te richten zijn. Anders even een nieuwe halen bij de dealer, alhoewel ze hem bij mij wel moesten bestellen. Let wel op welke lengte het is, met handkappen is hij langer dan die zonder handkappen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Kromme bout stuurdemper

Bericht door Peterzeeland »

draai hem echt goed vast, en check later nog eens,
ben de mijne eens verloren, maar reed wel 140 en dan is het levensgevaarlijk voor anderen op de weg!
keek nog in mijn spiegel, en er gebeurde niks...........
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie