24 Km beurt, kleppen

Plaats reactie
Fred

24 Km beurt, kleppen

Bericht door Fred »

Is het nodig om niet om bij de 24 km beurt de kleppen te laten controleren of niet, want dit is wel een prijsverschil natuurlijk. Bij wie stonden ze nog binnen tolerantie en bij wie niet? :bye:
Richard

Re: 24 Km beurt, kleppen

Bericht door Richard »

Hoi Fred,

Ik hoop niet dat je probeert een "stellen was wel/niet nodig" percentage probeert te krijgen met je vraag. Je moet wel heel veel reacties krijgen om een representatief percentage te kunnen berekenen. Ik heb mijn twijfels of dat hier gaat lukken. Persoonlijk zou ik er geen risico mee nemen.

Bij stonden sommige kleppen stond de speling tegen de limiet, sommige erover. Het stellen heb ik zelf gedaan bij 30000 km
Remko

Re: 24 Km beurt, kleppen

Bericht door Remko »

Fred schreef:Is het nodig om niet om bij de 24 km beurt de kleppen te laten controleren of niet, want dit is wel een prijsverschil natuurlijk. Bij wie stonden ze nog binnen tolerantie en bij wie niet? :bye:



Gewoon laten controleren.

Je wil niet weten wat het kost als ze toch een beetje zijn ingeslagen of losgelopen!!!

Dat niet controleren, of zelf of door de dealer, is een vorm van onverstandige zuinigheid!!!

De 6000 km beurten overslaan is dan minder onhandig. Doe ik overigens in overleg met mijn dealer dan ook!
Eddie

Re: 24 Km beurt, kleppen

Bericht door Eddie »

Kleppen controleren kun je goed zelf, mits je geen twee linker handen hebt.
Als ze gesteld moeten worden is het iets meer werk, want dan moet de nokkenas er uit, en je moet andere shim's gaan halen.

Met een beetje geduld, tijd en een manual kun je toch 3 tot 400 euro besparen.

Succes
Ed Jonkmans

Re: 24 Km beurt, kleppen

Bericht door Ed Jonkmans »

Heb me laten vertellen (van Suzuki-technieker) dat voor een SV- of DL-1000 blok het stellen van de kleppen op 24.000km
van groot belang is omdat ze veelal op deze kilometerstand te vast staan.
Grtz
Ed
Flipsen

Re: 24 Km beurt, kleppen

Bericht door Flipsen »

Ed Jonkmans schreef:Heb me laten vertellen (van Suzuki-technieker) dat voor een SV- of DL-1000 blok het stellen van de kleppen op 24.000km
van groot belang is omdat ze veelal op deze kilometerstand te vast staan.
Grtz
Ed
Mwoah, valt mee hoor. Heb zelf een SV1000 gehad. Bij 48000 km de speling maar eens gecontroleerd, maar alles binnen de marges hoor. Wat ik op de SV forum lees, en de reacties hier op het forum, valt het allemaal wel mee met het inslaan van de kleppen in de zittingen. Maar..........vertrouwen is goed: controle is beter. En meten is weten natuurlijk.

Wanneer gaan we weer op pad?
Plaats reactie