Remmen blijven hangen

Plaats reactie
Ssteijn

Remmen blijven hangen

Bericht door Ssteijn »

Hoi V-Strommers.

Vandaag mijn motor even afgespoten. Bij het op zijn plek zetten hoorde ik een schurend geluid bij mijn voorwiel vandaan komen en ja hoor, mijn remblokken blijven tegen de schijven hangen. :cry:

Hierdoor is natuurlijk mijn remvloeistofpeil ook behoorlijk gezakt. Nou is dat geloof ik niet zo'n probleem want als de remblokken terug gaan naar de oorspronkelijke positie dan komt het peil ook weer op normaal nivo.

Wat moet ik nu doen om de remmen weer terug te krijgen? Ik durf er zo niet mee te gaan rijden!?!

HELLUP! Weet iemand raad?

Stefan
Remko

Re: Remmen blijven hangen

Bericht door Remko »

Hmmm, dat de remmen een klein beetje slepen is geen probleem!
Reken er niet op dat het peil van je remvloeistof stijgt als de remmen net los van de schijf zijn....
Er wordt maar heel weinig vloeistof verplaats bij het remmen. Kwestie van een paar cc hooguit.

Als je voorwiel gewoon vrij draait is er niets aan de hand.
Als het peil in je remvloeistofreservoir te laag staat echter wel...
Je hoort gewoon zichtbaar peil te hebben, zo'n beetje tussen 3/4 en net niet helemaal vol in.
Iets lager is ook geen drama, maar hou het wel in de gaten.



Pas in paniek raken als er reden is om in paniek te raken!! Veel eerder heeft GEEN zin!!


:D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Remmen blijven hangen

Bericht door Chopperbiker »

Kan gebeuren dat na een tijdje stilstand, je remblokken wat gaan aanlopen. Veelal is dit verschijnsel na een paar keer remmen & een kort rondje weer verdwenen.
Don't panic. :-)}

Als het blijft, kun je met een spuitbusje remmenreiniger proberen aangekoekt vuil op de remcylinders weg te krijgen. Daarvoor moet je dan wel even je remklauwen verwijderen ('t zijn maar twee M14 boutjes per klauw).

Suc6 8)
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Korsan

Re: Remmen blijven hangen

Bericht door Korsan »

He grappig. Dit heb ik sinds gisteren met de achterrem. Ik kwam er per toeval achter dat de remlicht blijft branden en de voetrem niet vanzelf naar boven gaat. Toch de gok gewaagd en naar huis gereden. Onderweg nog een spuitbus WD40 gekocht en overal gespoten. Had toch niet geholpen en oliepeil van de rem was goed. Wasstraat opgezocht en motor gewassen. Blonk weer! Direct weer WD40 gespoten, maar heeft beetje geholpen. Vandaag ook weer last. Ik ga morgen even langs bij de dealer. Mogen zijn kijken. Ik denk dat het een ander verhaal was als het de voorrem was geweest. Ik kon na elke rembeurt met de voet weer pookje omhoog doen en dan ging remlicht ook weer uit. Ik ben niet gewend om alleen met de voorrem te remmen. Volet voor mij niet veilig.
Ssteijn

Re: Remmen blijven hangen

Bericht door Ssteijn »

In paniek ben ik nog lang niet. 8) 8)

Ik vind het alleen heel vreemd omdat de motor slechts 2 weken oud is en er pas 700 km op zit. (Dat had ik misschien beter meteen kunnen vermelden). Nog 3 dagen naar mijn werk heen en weer en hij moet voor de 100 km beurt. Dan geef ik het zeker even door aan de dealer.

Ik vroeg mij alleen af of dit een probleem kan zijn. Ik heb (had) het vermoeden dat mijn remblokken zo wel heel snel weg slijten ;) Dat zou wel zonde zijn!

Ik ga morgenavond nog wel een ritje maken en dan zie ik wel weer....
Cor

Re: Remmen blijven hangen

Bericht door Cor »

Ssteijn schreef:In paniek ben ik nog lang niet. 8) 8)

Ik vind het alleen heel vreemd omdat de motor slechts 2 weken oud is en er pas 700 km op zit. (Dat had ik misschien beter meteen kunnen vermelden). Nog 3 dagen naar mijn werk heen en weer en hij moet voor de 100 km beurt. Dan geef ik het zeker even door aan de dealer.

Ik vroeg mij alleen af of dit een probleem kan zijn. Ik heb (had) het vermoeden dat mijn remblokken zo wel heel snel weg slijten ;) Dat zou wel zonde zijn!

Ik ga morgenavond nog wel een ritje maken en dan zie ik wel weer....
dat is wel heel snel, maar kan hoplijk snel verholpen worden.
Zal wel met de pekel te maken hebben. 2 weken geleden zijn bij mijn Strom de voorremmen schoongemaakt, deze liep behoorlijk aan. Helaas was vanmorgen de achterrem aan de beurt, dat wordt ook flink heet!! De motor is opgehaald. Kan WD 40 wel gebruikt worden bij de remmen?? Anders kun je er zelf weinig aan doen denk ik.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Remmen blijven hangen

Bericht door Chopperbiker »

NOOIT, NOOIT met WD40 aan je remmen! :shock:
WD40 is een smeermiddel. Zodra je remschoentjes en/of schijven hiermee in contact komen, gaan je remmen niet meer goed werken.

Haal voor een paar euro een busje remmenreiniger en probeer achter je remschoentjes de cupjes schoon te spuiten.
:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Toyhil

Re: Remmen blijven hangen

Bericht door Toyhil »

Mij achterrem bleef ook hangen, even pedaaltje losgehaalt, alles schoongemaakt en beetje vet erop en doet het weer als nieuw :D
Plaats reactie