Slecht starten

Plaats reactie
Biker

Slecht starten

Bericht door Biker »

Al diverse keren en zo ook vanochtend kreeg ik de Strom moeilijk aan de praat. De startmotor gaat rond maar hij wil niet aanslaan. Ik heb dit eerder eens gehad nadat hij gewassen op stal ging. Nadat ik hem 3 weken geleden gwassen had heb ik bewust nog een half uur gereden. Maar vanochtend dus weer veel moeite met starten. Uiteindelijk na veel startpogingen met korte stootjes gas geven sloeg hij aan. Heeft iemand enig idee? Vocht kan natuurlijk maar hoe kan ik dit dan voorkomen
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

kan je helaas niet helpen, nog nooit gehad.

alle stekkers loshalen en met vochtverdrijver inspuiten?
ROTKLUS, maar ja, de motormonteur zal dit ook gaan doen, maar dan tegen veel €€€.
vooral omdat je na het wassen dit probleem kreeg...

succes!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Alle stekkers loshalen lijkt me zinloos. als je beperkt tot de bougiedoppen (lees hoog spanning) is dat meer dan voldoende.
De weerstand van water is te groot om kortsluiting te krijgen bij 12 V.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Lijkt mij ook een hoogspanningsverhaal, bougiekabels of bobine.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
KL Voranje

Bericht door KL Voranje »

Wanneer zijn je bougies vervangen of zijn ze aan vervanging toe?
Controleer de electrode afstand van de bougies
Als je de motor wast, wees zuinig met water richting ECU onder zadel.
Hetzelfde geldt bij stallen buiten in de regen, heeft invloed!
Gebruik na wassen wat siliconen spray onder de tank daar waar je de inspuitkelken zitten.
Indien starten niet lukt, ruiken aan de uitlaat.
Zware benzinedamp? Gashendel half open draaien en opnieuw starten. Lijkt hetzelfde als bij een verzopen carburateurfiets. Heb ik ook gehad op hoogte. Komt m.i. omdat mengsel wat rijker is gezet bij mij onderin ivm dippie.
Garoetn
Roland
Supermoto

slecht starten

Bericht door Supermoto »

Controleer eens of het stationaire toerental niet te laag is afgesteld.Bij een te laag toerental wilde mijn Dl 650 ook slecht starten.Dit kun je gemakkelijk zelf doen met het stelschroefje. Gasklephuizen synchroniseren doet ook wonderen maar dit is zelf nogal lastig te doen.

groet
Supermoto
Plaats reactie