Afgewerkte olie verwijderen uit een verzamelcontainer?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Afgewerkte olie verwijderen uit een verzamelcontainer?

Bericht door Iron Horse »

Ik verwissel mijn olie zelf. En dus moet je die ook milieuvriendelijk afvoeren, Vroeger ging dat niet zo moeilijk als die wilde inleveren bij het zelfbrengdepot van de gemeente.

Wanneer je het aanlevert in bijvoorbeeld oude hervulde oliecontainers/-flessen, dan kun je ze zo inleveren. Vraag je echter om je verzamelcontainer van bijvoorbeeld 10 liter die je o.a. bij Louis kunt aanschaffen, dan komt de milieuambtenaar ineens in opstand, want dan kan hij je container niet legen omdat hij niet weet wat er precies inzit. Achterlijke flauwekul dus, aangezien hij ook niet weet wat ik in die hervulde oliecontainer heb gedaan. Maar even zogoed kan ik m'n verzamelcontainer niet legaal laten legen. Het kan wel maar dan moet ik ook de container zelf mee inleveren. Hoe krom kan men denken, aangezien men dan ook niet weet wat er zich precies in bevindt. Gedachte erachter is natuurlijk dat men geen onverwachte chemische reacties wil. Blijft wel het feit dat je daarmee dus uiteindelijk niet simpelweg een verzamelcontainer kunt gebruiken.

Gelukkig kan ik die olie wel elders kwijt omdat ik zakelijk legale contacten heb, maar normaal gesproken levert het de particulier dus wel een probleem op.

Vraag is eigenlijk; hoe lossen jullie dit?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

overgieten in een goedkope jerrycan en dan inleveren. :D
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

lOude olieverpakkingen bewaren, overgieten en die inleveren.
Doe ik al jaren zo en nog nooit een probleem gehad.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie