Afstellen V-strom 1000

Plaats reactie
Jan Broersma

Afstellen V-strom 1000

Bericht door Jan Broersma »

Beste V-stromers. Na zoeken en informeren voor het beter afstellen van mijn V-strom 1000 kwam ik op de site van SF racing te Borne. Deze geeft aan dat het afstellen op een vermogenstestbank het inhouden onder de 3000 tpm kan verminderen of oplossen. Opgetogen ben ik op een zaterdag vanaf Purmerend naar Borne gereden. Het zijn aardige mensen met prachtige spullen. Mijn V-strom werd op de vermogenstestbank gezet en nadat de lambda sonde was uitgeschakeld kon het afstellen beginnen. Na ca 1,5 uur was hij klaar kosten € 100,-. maar.... Nadat ik vertrok merkte ik dat mijn V-strom het nog slechter deed dan hij al was dus terug. Opnieuw werd de motor aangesloten met een kastje waarin de instelling kon worden aangepast en vervolgens steeds maar rijden over de weg en pogen het te verbeteren. Conclusie het heeft niets geholpen.
Teleurgesteld en een illusie en €100,- armer ben ik terug naar Purmerend gereden. Het ligt niet aan SF racing deze vonden het ook heel vervelend, maar ik wil hier de boodschap kwijt dat re-mappen zeker niet tot een oplossing hoeft te leiden. De V-strom blijft een prachtige motor om te zien en voorlopig schok ik er maar op door.

Jan Broersma
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

mwahhh, misschien had je toch Hoegee moeten nemen....

weten wel iets van suzuki, mijn eurootjes daar waren de beste ooit besteed, naast die voor hyperpro, en die voor kloontje, enzovoorts.

echt onnodig geweest, jouw tripje, jammer.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
mlenior
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28-08-2006, 14:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Lelystad
Contacteer:

Afstellen V-strom 1000

Bericht door mlenior »

Hoi, heb zelf een Vstrom DL1000 bj 2003. en ook ik had deze problemen. :!:
Bij diverse zaken geweest om de afstelling te laten doen. (Ja ook hoegee) :P . Echter ook bij mij toen geen echte verbetering :evil: . Daarna (na ruim een jaar tobben) had heb ik er echt aan lopen denken om hem te verkopen. Maar toch nog een laatste poging gedaan bij SF racing in borne (woon zelf in l'stad dus aardig ritje). Ben daar uit eindelijk nog 1 keer terug geweest. en moet zeggen tot op heden naar volle tevredenheid :lol: . Ik moet zeggen dat er bij mij na ander lucht filter (K&N) andere bougies (iridium) en een nieuwe afstelling de motor prima loopt. Het blijkt dat idd niet bij alle motoren het alleen afstellen van de motor het gewenste resultaat heeft. Maar dit is niet alleen per motor verschillend maar ook wie er mee rijd. Wellicht heb je er wat aan. Suc6 verder.
Vstrom DL1000 Bj 2003, 24000Km, Blauw.
"I could not fix your brakes so i made your horn louder"
V2fun

Bericht door V2fun »

Ik had de DL1000 nieuw gekocht bij Motoport Vianen, die kregen de motor niet goed afgesteld en werd gezegt dat het bij elke twee cilinder met injectie normaal was :evil:
Vanaf dat moment koop ik daar geen schroefje meer en heb ik nu de motor in onderhoud bij De Valkenier in Barneveld, off Suzuki Dealer,en heb ik vanaf dat moment geen last van inhouden en loopt de DL1000 als een zonnetje :wink:
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Jammer, dat dat zo liep bij SF in bornerbroek. Het zijn namelijk wel echte vaklui die voornamelijk spul voor de echte racerij leveren.
Bonelli

Re: Afstellen V-strom 1000

Bericht door Bonelli »

[quote="Conclusie het heeft niets geholpen.
Teleurgesteld en een illusie en €100,- armer ben ik terug naar Purmerend gereden. Het ligt niet aan SF racing deze vonden het ook heel vervelend, maar ik wil hier de boodschap kwijt dat re-mappen zeker niet tot een oplossing hoeft te leiden. De V-strom blijft een prachtige motor om te zien en voorlopig schok ik er maar op door.

Jan Broersma[/quote]

Als het niets heeft geholpen krijg je toch zeker die € 100,= terug !!!!

Ik had ze in ieder geval nooit betaald !!!

Halve dag prutsen en dan ook nog € 100,= achterlaten :(
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Ik heb zelf mijn vorige motor ( SV1000) daar ook op de bank gehad en laten re-mappen. Wat een verschil was dat zeg!! Veel soepeler motorblok en trekken als een wilde bij 3000 rpm. Zelfs mijn verbruik ging wat naar beneden

Wellicht dat het gevoelsmatig is, of dat je een ander probleem hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijke run op de testbank een slechter presterende DL1000 heeft opgeleverd.

Heeft Sjoerd je geen uitdraai meegegeven van vóór en ná het re-mappen?
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Had met mijn DL1000 ook de hikkende schokproblemen.

Ben naar Hoegee gegaan en heb hem daar op de testbank laten afstellen door Marc Hoegee.
Mocht erbij blijven om te zien hoe hij het deed.
Kreeg ook de uitdraai mee van voor en na de afstelling.
Wat een verschil.
Had ervoor nog wel even gelijk een K&N luchtfilter erin gedaan.

Hij stottert niet meer en trekt aan 1 stuk door, voor je het weet rijd je 180. De DL blijft trekken.
Kan alleen maar zeggen dat ik nu een heerlijk allround fietsje heb.
Je kan rustig in de stad rijden, lekker toeren en af en toe eens lekker aan het gas hangen.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Heb ik ook gedaan.

hou ons op de hoogte van je nieuwe benzineverbruik!
aan het gas hangen is wel leuk maar heeft ook gevolgen....
gemiddeld heb ik 1:13 en top was 1:11.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie