Waar op letten bij aanschaf

Plaats reactie
Maverick

Waar op letten bij aanschaf

Bericht door Maverick »

Zoals in mijn introductie bericht gemeld, ben ik opzoek naar een DL1000.
Aangezien de prijzen erg fluctueren tussen de 6000,- en 8000,- EUR (BJ 2002-2006, KM 7500-30000) zou ik graag aantal selectie creteria hebben.
Zeker aangezien mijn budget eigenlijk alleen maar toestaat in de ondergrens te blijven :oops: .

Nu heb ik nog nooit een (2e hands) motor gekocht, maar wil mij toch wel een beetje voorbereiden. :lol:

Als zwakke plekken (of in iedergeval problemen) die ik hier op het forum heb gevonden wordt voornamelijk roest en de versnellingsbak genoemd.

Ik zou graag wat meer handvatten (punten) hebben waar ik op moet letten bij de aanschaf van een motor of specifiek de Suzuki DL1000.

Wie kan mij een beetje helpen :?: Alvast bedankt
Suuz

Bericht door Suuz »

Maak een eisen/ wensen lijstje, wat is je ideale motor. Zoek de motor die daar het best bij past.
Bij de proefrit kun je een aantal dingen met je ogen controleren. Is de ketting + tandwielen goed, zit er genoeg profiel op de banden, is er schade te zien (dutsen, deuken, slijtage sporen). Niet alles is erg, banden en kettingset kun je vervangen. Tijdens het rijden letten op; rijd ie lekker, rijdt ie soepel. Geen rare bij geluiden. Als je het stuur loslaat wil de motor dan mooi recht uit (wel zorgen dat je zelf recht zit).

Mocht je er voor je gevoel de ballen verstand van hebben, neem dan iemand mee die je vertrouwd inzake verstand van motoren of laat een aankoopkeuring doen.

Ik heb tot voor deze motor alleen maar 2e hands gehad en nog nooit een kat in de zak gekocht.
Plaats reactie