K&N Luchtfilter

Plaats reactie
quincy

K&N Luchtfilter

Bericht door quincy »

Hallo,
Lees veel over de bovengenoemde luchtfilter, mijn strom heeft net 3500km. gelopen, is het beter om een K&n filter te plaatsen, of gewoon wachten tot de 6000km beurt,heeft dit filter nog andere voordelen?
Alvast bedankt.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

voordelen:
Geen nieuwe meer kopen na de k&n (is 'uitwasbaar')
Betere luchtdoorlaat -> betere verbranding
iets voller geluid

nadelen:
laat iets meer vuiligheid door (stof, zand) maar zolang je niet in de woestijn gaat rijden is er totaal geen probleem.

Ik heb/had dit ook op mijn Strom, denk dat ik heb laten plaatsen bij onderhoud op 12000... (of 6000 kan ook, weet niet meer zeker)
Strommax

Bericht door Strommax »

Bij mij is ie geplaatst op 6000 en nog geen moment spijt van gehad. Het is zoals Roeleke zegt 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb met de 12.000 beurt er een K&N filter ingezet. Maar uiteindelijk merk ik niet direct verschil in het rijgedrag. Je kunt je dus afvragen of mogelijke andere voordelen opwegen tegen de aanschafsprijs. Voor mij is het gewoon de hobby en geef ik het er voor uit ongeacht de evetuele voordelen. Just for fun en het uitproberen, Ben je een kilometervreter dan zal het ongetwijfeld voordelen hebben. Maar zo duur is het nu ook weer niet om de gok te wagen of je er voordeel door ervaart. Gewoon proberen zou ik zeggen. In ieder geval daarna nooit mneer vervangen, alleen slechts reinigen....
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie