Koppeling doet vreemd

Blue Rider

Koppeling doet vreemd

Bericht door Blue Rider »

Afgelopen week deed mijn koppeling erg vreemd bij het wegrijden. Op maandag kreeg ik de koppelingshendel met heel weinig weerstand ingeknepen maar leek ie heel traag of bijna niet terug te veren en had ik moeite om weg te rijden. Na een paar honderd meter deed ie verder normaal gedurende de rest van de rit (100 km).

Op de terugweg dinsdagavond deed ie zo mogelijk nog vreemder. Eerst kneep ik de hendel weer bijna zonder weerstand in maar wou die niet goed 'terugkomen'. Vervolgens ging de hendel zo zwaar dat ik 'm niet kreeg ingeknepen. Ik heb toen de motor afgezet en toen deed ie weer normaal. Motor weer gestart en met wat moeite weggereden en weer was het na een paar honderd meter helemaal over.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Te weinig vloeistof in de leiding, is het de kou, ... ???

Ik moet nog eens goed kijken naar het vloeistofpeil maar dat glaasje zit verstopt achter de bediening van de handvatverwarming en in het donker kon ik er weinig van zien. Sowieso rij ik zaterdag even langs de dealer om ernaar te laten kijken.

Groeten,
Jeroen
Plaats reactie