Vliegwiel los is stilstaan

Plaats reactie
Menno

Vliegwiel los is stilstaan

Bericht door Menno »

Hallo strommers, een tijdje niet op het forum geweest mar deze wil ik jullie niet onthouden. 2 weken geleden start ik de 650 en zet m in z.n 1.
Motor sloeg af. Bij opnieuw starten hoorde je alleen de licht zoemen ( startmotor ??). Verder totaal niets. ANWB gebeld en na enige tijd de strom op de vrachtwagen tbv veiligstelling. was zondagavond en de meeste dealers zijn op maandag gesloten. Dinsdag met Safe amsterdam gebeld en het euvel toegelicht. Wat bleek na lang ( 2 uur ) zoeken.... het vliegwiel was losgetrild, een en ander wordt, zo liet de monteur zien, met een spie vastgezet. DIT HADDEN ZE NOG NOOIT EERDER GEZIEN !!! De spie, ( klein stukje metaal, vorm van een halve circel ) was gebroken en vliegwiel dus losgeschoten, of andersom maar het was in ieder geval goed fout . GELUKKIG geen verdere schade aan sensoren rond het vliegwiel. ( waarschijnlijk omdat ik stil stond ). Een en ander met een 24.000 km beurt en een nieuwe voorband kunnen laten oplossen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Tsja, wel heel bijzonder. But those thinks happen. Een spie is een relatief klein en kwetsbaar onderdeel. Vooral kwetsbaar indien verkeerd of los gemonteerd, Indien goed gemonteerd zal het niet vaak tot problemen leiden. Ik heb nog niet eerder van zo'n voorval, bij wat voor motor dan ook, gehoord. Gelukkig goed afgelopen.

Interessante melding!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ooit wel eens gehad, na reparatie door een ondeskundige monteur (jaja....) en het blok moest 200 km later weer opnieuw uit elkaar! dit ging over de dynamo die ook zo vastzit op de krukas.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Fred

Bericht door Fred »

ook ooit voorgehad met ne brommer, maar nooit met ne moto.
a propo....groetjes allen uit Tirol.
Plaats reactie