Goed om te weten

Plaats reactie
Wim

Goed om te weten

Bericht door Wim »

Hoe betrouwbaar dit artikel is weet ik niet maar toch interessant

http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Kijk, daar hebben we wat aan. :-)}

Allemaal aan de tectyl-superwax!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Heb ik al eens naar gelinkt in het acf topic..... :roll: http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t= ... =&start=34" onclick="window.open(this.href);return false;

Soms scheelt het wanneer je eerst de zoekfunctie van het forum gebruikt.... :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remakil

Bericht door Remakil »

Soms kan je het beter eerst ff vragen aan iemand, die toch alles opzoekt... :twisted:


;)
Strommax

Bericht door Strommax »

Ik vraag me af wat het effect is van die Tectyl bij gebruik op een motorblok. Dat zal voor een stuk verdampen, en dusdoende blijft de vraag of er nog genoeg dekking is :?: Ik ben ook op zoek naar een beschermend produkt voor de pekel en had idd aan Tectyl of ACF-50 gedacht, maar gezien de resultaten zal het de Tectyl worden :) Enig idee waar ik dit kan vinden Wim in B :?:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

De Tectiel Wax en de Tectiel Amber blijven allebij op het motorblok zitten, zelfs op de uitlaatdemper. Alleen wordt het een beetje plakkerig als het blok heet is.

Ik gebruik zelf Tectiel Amber, vorig weekend heb ik de sub-frame's en de onderkant van de tank al behandeld. De onderkant van de tank laat ik lekker zo.
De rest van de motor gaat als het pekelgedoe begint ook helemaal in de Tectiel Amber, afgezien van de buitenkant van de tank en het plastic kuipwerk.

En met een spuitbus motorreiniger gaat het er in het voorjaar weer vanaf.

Het voordeel van Amber Tectiel is dat het beginnende roest ook stopt, dat doet de wax niet.

http://tectyl.valvolineeurope.com/nl/in ... 306f678f52" onclick="window.open(this.href);return false;
Remko

Bericht door Remko »

Vandaag ook even mijn DL ingespoten met Tectyl Amber. Moet alleen de tank er nog even afhalen om de onderkant en de velsnaden goed in te spuiten.

Ook alle bedrading en stekkers in de Tectyl. Kan dat er ook even tegen.

En tegen de tijd dat ik hem weg ga doen maar eens de drab er af spoelen.

Dat zal overigens nog wel een tijdje duren, maar dat terzijde.
Wim

Bericht door Wim »

Enig idee waar ik dit kan vinden Wim in B
Hey Marc
Het enige dat ik kan vinden is

Adres: Battelsesteenweg 455 D
Stad, Postcode: B - 2800 MECHELEN
Telefoon: +32 15 28 67 50
Fax: +32 15 28 67 70
Contact: Mrs. Wendy van Vuren
E-mail: valvoline.bnl@ashland.com
Bandit

Bericht door Bandit »

Misschien wel even voor de "doorrijders"onder ons, volgens de technische beschrijving zoals door Valvoline op hun site mee gegeven, heeft de "WAX"een standtijd die zo ongeveer 30 % langer is dan de "AMBER".

Het is maar een TIP, als je het spul toch moet gaan aanschaffen. :lol:

8)
Remko

Bericht door Remko »

bandit schreef:Misschien wel even voor de "doorrijders"onder ons, volgens de technische beschrijving zoals door Valvoline op hun site mee gegeven, heeft de "WAX"een standtijd die zo ongeveer 30 % langer is dan de "AMBER".

Het is maar een TIP, als je het spul toch moet gaan aanschaffen. :lol:

8)



Hmm, mijn ervaring heeft mij anders geleerd.
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Motoren en Toerisme heeft deze maand een "dossier winter" met een boel tips voor doorrijders. Ik vermoed dat ik ook zal geen voor de Tectyl. Eerst nog even advies vragen bij mijn dealer.
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Erik Hofstee schreef:De Tectiel Wax en de Tectiel Amber blijven allebij op het motorblok zitten, zelfs op de uitlaatdemper. Alleen wordt het een beetje plakkerig als het blok heet is.

Ik gebruik zelf Tectiel Amber, vorig weekend heb ik de sub-frame's en de onderkant van de tank al behandeld. De onderkant van de tank laat ik lekker zo.
De rest van de motor gaat als het pekelgedoe begint ook helemaal in de Tectiel Amber, afgezien van de buitenkant van de tank en het plastic kuipwerk.

En met een spuitbus motorreiniger gaat het er in het voorjaar weer vanaf.

Het voordeel van Amber Tectiel is dat het beginnende roest ook stopt, dat doet de wax niet.

http://tectyl.valvolineeurope.com/nl/in ... 306f678f52" onclick="window.open(this.href);return false;


Vraagje: Als je dit op je uitlaatbocht en motorblok spuit,brandt dat er dan niet in? Ik heb nl.net een busje AMBER gekocht en wacht nu op een geschikt moment om het er op te doen.
Will :mrgreen:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

will,

nee het brand niet echt in. het is redelijk makkelijk te verwijderen met motorreiniger en een beetje napoetsen met polisch en klaar!!!!

maar ik maak me om de uitlaatbocht niet zo'n zorgen, die wordt toch bloedheet en op mijn vorige DL650 was die ook niet verroest zonder bescherming. de glans gaat er wel vanaf en dat is redelijk makkelijk terug te poetsen. maar dat heeft niet veel met pekel te maken, van mijn 2007 Dl650 was hij na de zomer ook dof. de einddemper en zijn ophangpunten ga ik wel inspuiten.

denk ook goed aan het voorste subframe, daar blijft veel nattigheid hangen. En de ophangpunten van het kuipwerk aan de tank zijn erg gevoelig voor roest. en de ophangpunten voor aan de tank, waar hij op het frame hangt en waar hij op het rubber rust, roesten makkelijk.

ik hoop dat je het haalt met 1 bus. :lol:
Willystrom

Bericht door Willystrom »

BEDANKT!!! en nu aan de slag. :mrgreen:
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Willystrom schreef:..... Ik heb nl.net een busje AMBER gekocht en wacht nu op een geschikt moment om het er op te doen.
Will :mrgreen:
En waar heb je dit gekocht, ben het nog niet tegen gekomen. (ook nog niet echt aan het zoeken geweest :oops: )
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Ik denk dat jij hier maar eens naar toe moet : BREZAN Automaterialen. in Boxtel. :mrgreen: of een soortgelijke winkel.

Kapelweg 8
postcode:
5281 LR
Telefoon:
(0411) 67 50 60
Fax:
(0411) 67 46 39
E-mail:
boxtel@brezan.nl
Wim

Bericht door Wim »

Vandaag met dit prachtig weer heb ik mijn Strom nog eens een wasbeurt gegeven maar ik zit nu met één probleem, bij de vorige wasbeurt had ik de motor van de Strom ingespoten met Tectyl Superwax en krijg dat spul van geen kanten eraf, heb geprobeert met onvetter, glanslak,... Weet er soms iemand met welk product ik er dit gemakkelijk zou af krijgen, want ik kan u verzekeren aan de cilinder met al die groeven en al die hoekjes en kantjes aan de motor is dat geen plezier :x
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

hallo,

dat tectiel moet je gewoon de hele winter laten zitten als je doorrijdt.
je kunt het eraf halen met motorreiniger, je weet wel, dat spul wat je op een motorblok van een auto spuit. dat laat je inwerken en daarna afspuiten met harde waterstraal.

wat ook wel wil werken is petroleum, tenminste dat heb ik gehoord.

o ja, als je motor in de tectyl staat, niet meer wassen totdat het pekelseizoen over is. Het ziet er niet uit..weet ik, maar het is beter alles zo droog mogelijk te houden.


succes
Wim

Bericht door Wim »

Hallo Eric

Mag er dan gewoon Tectyl Superwax overgespoten worden als je dan toch eens de moto gewassen hebt of liever niet

greetz,
Wim
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

hooi Wim

ik was zo af en toe alleen het kuipwerk.

ik denk dat je best wel weer een nieuw laagje aan kunt brengen.

Zelf gebruik ik Tectyl Amber, en in maart of zo ga ik weer eens aan de grote schoomaak, dit met motorreiniger.
Wim

Bericht door Wim »

hooi Wim

ik was zo af en toe alleen het kuipwerk.

ik denk dat je best wel weer een nieuw laagje aan kunt brengen.

Zelf gebruik ik Tectyl Amber, en in maart of zo ga ik weer eens aan de grote schoomaak, dit met motorreiniger.
Thanks voor de tip
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Erik Hofstee schreef:hallo,

dat tectiel moet je gewoon de hele winter laten zitten als je doorrijdt.
je kunt het eraf halen met motorreiniger, je weet wel, dat spul wat je op een motorblok van een auto spuit. dat laat je inwerken en daarna afspuiten met harde waterstraal.

wat ook wel wil werken is petroleum, tenminste dat heb ik gehoord.

o ja, als je motor in de tectyl staat, niet meer wassen totdat het pekelseizoen over is. Het ziet er niet uit..weet ik, maar het is beter alles zo droog mogelijk te houden.


succes
Zondag Tectyl Amber eraf gehaald met Petroleum,en het vloog er af. :D
Gewoon gedaan met luchtdruk,daarna afgespoten met water en hij ziet er weer uit als nieuw. :worship: Voor zover ik kan zien heeft de pekel totaal gèèn invloed kunnen uitoefenen op het frame, motorblok en veerpoten.
Wereldspul dat tectyl amber :!: Morgen kan iedereen het tijdens de Frieslandrit controleren. :mrgreen:
Plaats reactie