Welke motor heb ik K5, K6 , K7?

Plaats reactie
Flamingo

Welke motor heb ik K5, K6 , K7?

Bericht door Flamingo »

Inmiddels erg gesteld op mijn V-strom even een vraagje. Op dit forum kom ik regelmatig de term K5, K6, K7 tegen. Volgens mij heeft dit met het jaartal te maken. Nu heb ik volgens mij een K6...maar waar kan je dit zien. En wanneer komt dan in het jaar de opvolger...oktober ofzo.
Ben ik nu met een verouderd model opgezadelt door de dealer of is dit gewoon het huidige model van bijvoorbeeld bouwjaar januari 2007.
En wat zijn de verschillen.....indien ik een veroudert model heb. Ik heb mijn nieuwe motor nu ongeveer een maand.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb nog niet op het typeplaatje van de motor gekeken maar mogelijk dat het daar ook opstaat. Het staat in ieder geval op je origineel bijgeleverde handleiding op de achterzijde. Het Kx staat voor het jaartype dus hoeft niet per definitie ook het jaar te zijn waarin je hem als eerste kon kopen. In Nederland is een K8 mogelijk al in oktober 2007 leverbaar. Dit in tegenstelling tot België waar men dit strikter hanteert en die motor dus pas in januari 2008 leverbaar is. (of er moet intussen iets veranderd zijn). Het kan ook zijn dat een motor niet verandert dus dat het wel een andere Kx heeft maar niet echt nieuw is. Of dat ook op het boekje staat weet ik niet. Als je nu een K6 bij de dealer hebt gekocht als nieuwe V-Strom dan heb je uiteraard wel een prima fiets, maar dan hoop ik wel dat je wat hebt weten af te dingen of iets extra's hebt gekregen aangezien dat het dan wel een overjarig model is. Ook al is hij misschien exact hetzelfde als de huidige K7 uitvoering. De K7 heeft in ieder geval de 650 met ABS. Daarnaast is er een langere wielbasis en zijn er 2 bougies per cilinder toegepast. Of dit deels ook al in de K6 is toegepast durf ik niet met zekerheid te zeggen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie